Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu lähestyy. Paljonko olet säästänyt rahaa joulun viettoon?

Vierailija
13.09.2024 |

Itse olen vain pienellä 500-600€ budjetilla ajatellut pärjääväni.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään

Vierailija
22/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vietä joulua.

Noh.  Joulu juhlista jaloin, pikkujouluista kontateten kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein käsitä miksi sitä varten tarvitsisi jotain säästää kun käyttötilillä on rahaa 60 000 ja osake ja rahastotileillä 250 000.

Vierailija
24/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä olen ostanut jo joululahjat kaiken maailman poistomyynneistä ja alennuksista. En nyt suoranaisesti etsi, mutta selailen läpi eri alet. Jos sattuu kohdalle hyvä tarjous ja sellainen lelu tai vaate, jonka tiedän olevan toivottu, olen ostanut. Tänä vuonna hoksasin, että kaikki onkin jo nyt hankittu. Ruokiin menee joku pari sataa vielä jouluna. 

Vierailija
25/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lapsenlasta. Annan heille jokaiselle 5 euroa ja tuikkukynttilän.

Me varakkaat ei tuhlailla rahaa turhuuksiin. Eihän me muuten varakkaita oltaisikaan. 

Vierailija
26/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeää on se sanoma, ruoka, ehkä seura jos sellaista kaipaan, tunnelma,musiikki, ei ne lällältykset, niin tosiaan se hyvä itse tehty ruoka. Voi petrata taitoja vaikka rullasyltyn ja laatikkojen teossa mikä ettei piparkakkujen. 

Niihin ei välttämättä hirveästi normaalia arkea enemmän tarvita rahaa. Ehkä noin kuukautta ennen vois alkaa kyllä pikkuhiljaa hankkii kamoja siis elintarvikkeita vaikka pakkaseen.

Terv: työtön työmarkkinatuella.

Vierailija
27/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo säästänyt. Rahaa menee pari kymppiä lahjoihin, 3 e joukukalenteriin ja jos jaksan käydä sukulaisilla niin pari kymppiä junalippuun. Anopilla syön ihan ilmaiseksi jouluaattona. 

Vierailija
28/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein käsitä miksi sitä varten tarvitsisi jotain säästää kun käyttötilillä on rahaa 60 000 ja osake ja rahastotileillä 250 000.

Oletko idiootti? Miten idiootti on voinut hankkia noin paljon? vaiko vanhemmat vai perintö? Tuolla empatialla ei ainakaan ystäviä saa.

Vierailija
29/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilivarat menee yleensä syysloman kustantamiseen lokakuussa mutta luottokorteilla on sitten riittävästi limiittiä joulun rahoittamiseen, nämä maksetaan pois ennen kesälomaa jos vaan pystytään.

Vierailija
30/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän joka kuukausi 100,-€ joulukuluihin, huomionosoituksiin, lahjoihin, joulukortteihin, jouluruokiin. Kaikille lapsenlapsille olen tilannut heidän harrastuksiinsa liittyviä aikakauslehtiä, teen pyytämiään villasukkia jne. Eipä sitten mene kaikki joulukulut pienestä eläkkeestäni.

Vierailija
31/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenavia ei ole ja itse jo siinä iässä että joululahjavaihe elämässä ohitettu, joten en mitään ostelekaan. Täten mitään erityistä budjettia ei ole varattu. 

Vierailija
32/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 senttiä. Tällä vauhdilla saan ostettua perunalaatikon jouluksi.

Vierailija
33/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä, menee mitä menee. Ei siihen määräänsä enempää saa kuitenkaan kulumaan. 

Vierailija
34/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joulunajasta  tehdään kovin stressaavaa? Varsinkin perheellisille? Ja erityisesti naisille?  

Vierailija
35/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaaton ruuat maksaa 50 e, kun valmiina ostaa kaupasta. Viinipullo kympin. Lahjoihin saa menemään enintään 60 e. Miksi pitäisi säästää, säätää, leipoa, siivota ja hössöttää? Mitä rennommin ottaa, sen parempi. Ei miehetkään joulua hössötä.

N43

Vierailija
36/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni viinaan ja loput turhuuteen.

Vierailija
37/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joulunajasta  tehdään kovin stressaavaa? Varsinkin perheellisille? Ja erityisesti naisille?  

Kuka tekee? Sinäkö teet? Joulustressistä ja hössötyksestä puhutaan paljon varsinkin täällä palstalla. Mutta itse en tunne ketään, joka joulusta stressaisi tai hössöttäisi. Joulua kyllä vietämme ja kaikki valmistelut on kivaa puuhailua. 

Vierailija
38/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vietä joulua.

Kinkkua, rosollia ja ero. Kolme asiaa joita vihaan.

Vierailija
39/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee? Sinäkö teet? Joulustressistä ja hössötyksestä puhutaan paljon varsinkin täällä palstalla. Mutta itse en tunne ketään, joka joulusta stressaisi tai hössöttäisi. Joulua kyllä vietämme ja kaikki valmistelut on kivaa puuhailua. 

Niin varmaan. Kuitenkin pitää siivota ja vääntää paketit ja ruuat koko suvulle. Itse en suostu. Ruuat valmiina kaupasta omalle perheelle. Lapset ja mies saa siivota ja koristella. Lahjoja ei vaihdeta. 

Vierailija
40/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Kuitenkin pitää siivota ja vääntää paketit ja ruuat koko suvulle. Itse en suostu. Ruuat valmiina kaupasta omalle perheelle. Lapset ja mies saa siivota ja koristella. Lahjoja ei vaihdeta. 

Siivota pitää ilman jouluakin. Pakettien tekeminen on kivaa askartelua ja lahjoja ostelen pitkin vuotta. Sukua en ole ottanut ruokittavakseni. Ihan omalle perheelle vain teen herkut. Ja niin voisi kaikki muutkin valita, jos ei sukujoulu kiinnosta.