Joulu lähestyy. Paljonko olet säästänyt rahaa joulun viettoon?
Itse olen vain pienellä 500-600€ budjetilla ajatellut pärjääväni.
Kommentit (46)
Tuhatkahdensansataaseitsemänkymentäneljä euroa ja viisikymmentäviisi senttiä. Vois käyttää 4 jouluun. Lapsetkin jo niin isoja. Ovat tyytyväisempiä kun saavat hajonneiden kenkien tilalle heti uudet. Kuin jouluna kasan krääsää millä ei tee mitään. Lahjakortteja muutaman toivoivat viime vuonna.
En säästä erityisesti joulua varten, enkä vietä mitenkään erikoista joulua johon kuluisi paljon rahaa. Minulle riittää tavallinen joulu, sellainen vanhanaikainen jossa on joulun tunnelmaa ilman kauheata materialismia ja jäätävää ahmimista.
Eipä ole säästämistä. Ostan vain ruokaa ja vaatteita. Joku 300€ keissi.
Tänä vuonna menen heti joulun jälkeen matkoille, joten - ah, ihanaa - en satsaa jouluun kummemmin. Ehkä joulukukka ja tietysti mätiä joulupöytään. Siinä tärkeimmät.
Ei olla oikein joulu ihmisiä niin lähdetään perinteisesti silloin kahdeksi viikoksi etelään vähän niinkuin joulua pakoon. Jo pelkät jouluruuat tökkivät niin paljon, ettei kiinnosta yhtään possut ja laatikot.
Lähden jouluksi Pattayalle, ainut jolle ostan jonkin joululahjan on Thaimaalainen 23v ystävä nainen
m58
Vierailija kirjoitti:
Parisataatuhatta näyttää tilillä olevan
Sama täällä, mutta en vietä joulua.
Viime joulun olin yksin rintamamiestalossa (ei oma), kun lumimyrsky sotki suunnitelmat. Tein muumityyliin pannukakkua ja vadelmahilloa, siinä oli koko joulunvietto.
Meillä ei vietetä lahjakasta joulua, vaan maukasta joulua. Isoon pöytään mahtuu 16 henkeä syömään, ja tänäkin jouluna tarjoillaan ystäväpiirille seitsemän annoksen menu; kaksi alkuruokaa, kalalautanen, lihalautanen, jouluruoka, suolainen jälkiruoka ja makea loppuannos.
Ei ole ollut koskaan tapana säästää jouluun, vaan muuhun elämiseen. Jouluun menee sitten se mitä menee, kun ostaa ne muutamat joulujutut, jotka haluaa. Ei ole koskaan mitään erillistä budjettia joulua varten.
Lasten lahjat kallistui kun ei enää ole 500€ seteleitä, olen antanut 3kpl 200€ seteliä/lapsi
En säästä joulua varten. Menee menot sitten joulukuun palkasta.
En säästä, muksulle pari lahjaa hoituu säästämättä ja jouluruoka on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseekovsiihen säästää?
Hyvä siitä on muistutella, kun joulukuun alussa se joulu tulee palstalaisille täysin yllätyksenä suoraan joulukuusen takaa.
Parisataatuhatta näyttää tilillä olevan