BBC uutisoi että uuteen Harry Potter sarjaan etsitään nyt Harryn, Ronin ja Hetmionen näyttelijöitä
Koe-esiintymiseen voi lähettää nyt videon itsestään vuonna 2025 9-11v täyttävät lapset.
Mitä mieltä olette tulevasta sarjasta? Onko liian aikaista, onko vanhat näyttelijät vielä liian tuttuja yleisölle? Itse toivon parasta, että nyt voisi korjata alkuperäisten elokuvien virheitä ja puutteita ja mahdollisuus tehdä yksityskohtaisempi ja kirjoille uskollisempi versio, mutta toisaalta tuntuu että sarja olisi ollut parempi tehdä vasta esim 10v päästä. Ja vanhassa kokoonpanossa on niin paljon huikeita näyttelijöitä joiden tilalle on vaikea kuvitella uusia. Esim Hagridin ja Kalkaroksen näyttelijät. Uuteen sarjaan toivoisi parempaa Dumbledorea. Alkuperäinen trio oli ihan hyvä, mutta olisi kiva jos nyt saataisiin kirjoille uskollisemmat hahmot. Harrylle vihreät silmät ja Hermionesta ei huippumallin näköistä. Ja Ronin hahmosta tehtiin leffoissa lähinnä comic relief hahmo, olisi kiva jos sarjassa tehtäisiin toisin.
Kommentit (133)
Eiköhän kolmesta pääosasta ainakin kaksi saada vähemmistöille. Veikkaan intialaista ja mustaa.
Itse en kyllö henkilökohtaisesti ymmärrä, miten harry potter elokuvat ovat voineet saada minkäänlaista suosiota. En toki niitä kaikkia ole katsonut, mutta niiltä osin mitä olen nähnyt, ei voi kehua.
Kirjat on kyllä ihan hyviä
Lyön vaikka veto, että Hermione on musta ehkä jopa transnainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jk Rowling sanoi jossain haastattelussa joskus että leffan lapsinäyttelijät olivat kaikki ihan liian hyvän näköisiä. Olisi kiva jos nyt saataisiin kirjoille uskollisemmat versiot.
Miksi ne olisi olleet rumia?
Sinun täytyy kirjoittaa Rowlingille ja kysyä häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllö henkilökohtaisesti ymmärrä, miten harry potter elokuvat ovat voineet saada minkäänlaista suosiota. En toki niitä kaikkia ole katsonut, mutta niiltä osin mitä olen nähnyt, ei voi kehua.
Elokuvat 1-3 olivat ihan hyviä. Kirjan pystyi sovittamaan vielä hyvin toimivaksi lasten elokuvaksi ja etenkin kolmas oli tunnelmaltaan ja visuaalisestikin hieno. Siitä eteenpäin kirjat oli liian laajoja, eikä leffat oikein onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Voin jo kuvitella Harry Wokerin.. Harry on musta, Hermunen on aasialainen, Ronnie on intiasta ja dumble on luultavasti miesnainen. Mukana on tietysti se pakollinen valkoinen mies mutta se on typerä ja heikko.
eivät he ala dumdleronista ransua tekemään, kun hän on miehistä pitävä mies.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on trans, rowling on mukana sarjassa päättämässä asioista. Rowling yritettiin ostaa ulos omasta tuotannostaan mutta se ei onnistunut joten kirjailijan mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoista niiden suosio johtuu.
Ottaen huomioon kuinka edelleen joka paikka on täynnä HP-aiheisia tuotteita, uskoisin että sarja kiinnostaa kovastikin. Itse odotan innolla, kunhan on hyvin tehty. Siinähän tulee olemaan paljon ennennäkemätöntä matskua.
Emma Watson ja Daniel Radcliffe olivat todella huonoja rooleissaan, vaikka IRL olivatkin hahmojensa kaltaisia, joten ei ole menetys että heidät korvataan. Leffat olivat ehkä paria ekaa ja seiskaa lukuunottamatta typerää, epäloogista skeidaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on trans, rowling on mukana sarjassa päättämässä asioista. Rowling yritettiin ostaa ulos omasta tuotannostaan mutta se ei onnistunut joten kirjailijan mukaan mennään.
Hyvin vaikea uskoa, että kukaan Brittilässä pystyy tuottamaan mitään, ellei täytä vähemmistökiintiöitä.
Yhdysvalloissahan Oscar-ehdokkaaksi ei ole vuodesta 2023 päässyt ellei täytyä tarkkoja vähemmistökiintiöitä. Tämä ei ole edes mikään salaisuus, vaan viralliset säännöt löytyvät ihan googlettamalla. Brittilästä ei ihan samanlaista vuotoa ole päässyt julkisuuteen, mutta onhan esim. BBC jo vuosia sitten ilmoittanut, ettei Monty Python's Flying Circusia voitaisi ikinä tehdä nykyään uudelleen, kun se ei ole yhtään inklusiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon kuinka edelleen joka paikka on täynnä HP-aiheisia tuotteita, uskoisin että sarja kiinnostaa kovastikin. Itse odotan innolla, kunhan on hyvin tehty. Siinähän tulee olemaan paljon ennennäkemätöntä matskua.
Tulen erityisesti odottamaan Kalkaroksen ja Dumbledoren rakkaustarinan etenemistä, sekä Hermionen kasvua siksi johtajaksi, joka hän jo lapsesta olisi ollut ellei patriarkaalinen koulujärjestelmä olisi häntä aina sortanut. Samoin Weasleyn ja Harryn yhteiset kokeilut kiinnostavat.
Emma Watson ja Daniel Radcliffe olivat todella huonoja rooleissaan, vaikka IRL olivatkin hahmojensa kaltaisia, joten ei ole menetys että heidät korvataan. Leffat olivat ehkä paria ekaa ja seiskaa lukuunottamatta typerää, epäloogista skeidaa.
Odotas vaan kun näet kenet nyt valitaan, sanokaa minun sanoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaikea uskoa, että kukaan Brittilässä pystyy tuottamaan mitään, ellei täytä vähemmistökiintiöitä.
Yhdysvalloissahan Oscar-ehdokkaaksi ei ole vuodesta 2023 päässyt ellei täytyä tarkkoja vähemmistökiintiöitä. Tämä ei ole edes mikään salaisuus, vaan viralliset säännöt löytyvät ihan googlettamalla. Brittilästä ei ihan samanlaista vuotoa ole päässyt julkisuuteen, mutta onhan esim. BBC jo vuosia sitten ilmoittanut, ettei Monty Python's Flying Circusia voitaisi ikinä tehdä nykyään uudelleen, kun se ei ole yhtään inklusiivinen.
Vähemmistöjä sarjassa varmasti näkyy, mutta tuskin trans. Oletko seurannut Rowlingia yhtään?
Itse kyllä veikkaan, että Hermionen näyttelijä tulee olemaan mixed race -tyttö, jolla on vaalea iho ja kihara tukka. Tarpeeksi lähellä kirjan kuvausta Hermionesta, mutta täyttää kuitenkin kiintiövaatimuksen.
-eri
Harrysta tulee homo ja Hermionesta lesbo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pysyvät uskollisena kirjoille niin ei mitään valittamista, sillä nykysarjat kirjoitetaan yleensä vahvat wokelasit päässä.. Mutta kaikenkaikkiaan kiva nähdä mitä saavat aikaan kun ei tarvitse puristaa tarinaa pariin tuntiin.
Vahva tunne, että Rowling ei suvaitse wokea.
Hermionen voisi itse asiassa castata tummaksi. Muita päähenkilöitä ei oikein.
Uusiin näyttelijöihin voi olla vaikea tottua kun edellisistä ei ole niin pitkä aika vielä. Toisaalta nyt on se hyvä puoli että tekijät tuntevat tarinan nyt etukäteen niin hahmot voidaan roolittaa paremmin. Esim Ginnyn hahmo leffoissa oli ihan surkea verrattuna kirjoihin eikä Harryn ja Ginnyn tarina päässyt elokuvissa oikeuksiinsa. Nyt tiedetään heti alusta että päätyvät yhteen niin sitä voidaan ihan eri tavalla rakentaa alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jk Rowling sanoi jossain haastattelussa joskus että leffan lapsinäyttelijät olivat kaikki ihan liian hyvän näköisiä. Olisi kiva jos nyt saataisiin kirjoille uskollisemmat versiot.
Miksi ne olisi olleet rumia?
Britit on oikeesti aika rumia.
Voldemort oli kyllä nuorena aika hottis, samoin Sirius. Ja myös Cedric Diggory oli komea.
Volden hyvä ulkonäkö periytyi jästi-isältään, ja eikös hän ollut aatelissukua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pysyvät uskollisena kirjoille niin ei mitään valittamista, sillä nykysarjat kirjoitetaan yleensä vahvat wokelasit päässä.. Mutta kaikenkaikkiaan kiva nähdä mitä saavat aikaan kun ei tarvitse puristaa tarinaa pariin tuntiin.
Ei tarvitse olla edes tumma. Esimerkkinä vaikka näyttelijä nimeltä Erin Kellyman, joka on toki jo aikuinen, mutta esimerkki siitä, miltä veikkaan Hermionen näyttävän sarjassa.
Tom Felton on vitsillä heittänyt jossain haastattelussa että voisi hakea Lucius Malfoyn rooliin nyt aikuisena. Voisi olla ihan hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes tumma. Esimerkkinä vaikka näyttelijä nimeltä Erin Kellyman, joka on toki jo aikuinen, mutta esimerkki siitä, miltä veikkaan Hermionen näyttävän sarjassa.
Tuohan on kuin kirjojen Hermione! Liian vanha koululsisen rooliin, muuten kävisi.
Alkuperäisissä ensimmäisissä leffoissa on hienoa se ettei silloin käytetty vielä samalla tavalla green screeniä tai tietokoneita, monet lavasteet olivat aitoja. Esim suuressa salissa leijuvat kynttilät ekassa leffassa olivat ihan oikeita kynttilöitä jotka roikkuivat langoilla katossa. Lavasteet saattoivat olla aitoa puuta ja kiveä jne. Mahdollisimman paljon käsintehtyä näyttää leffoissa aina paremmalta. Jospa sarjaan panostettaisiin kunnolla.