Kyllä vähän syö miestä ja itsetuntoa, ettei deittailu onnistu :(.
Ilmeisesti aivan mahdottomuus minulle. Eli minulla on ikää 34 vuotta, olen deittailut melkein 2 vuotta (säänöllisen/epäsäännöllisesti) ikävä sanoa, että ei se treffipalsta kauaa jaksa kiinostaa jos on siellä yksin. Kukaan ei laita viestiä, eikä monet vastaa ollenkaan tai oikeasti aniharva vastaa, yleensä nekin jotka vastaa eivät ole kovinkaan kiinostuneita vaan pikemminkin kohteliaita. Yksiäkään treffejä en ole edes sopinut, kun ei sinne asti olla edes päästy, että niitä puheeksi vielä ottaisi ja muutamat ovat kieltäytyneet.
Pitkään ajattelin, että vika on ulkonäössäni, kun en ole seuraa löytänyt edellisen parisuhteeni jälkeen, joka toki päättyi muista syistä jo melkein 10 vuotta sitten.
Kyselin monelta naispuoliselta tuttavalta, että onko profiilissani jotain vialla, niin ei kuulemma, oikein hyvin ja huolellisesti tehty, kuva siisti ja hyvä. Esittely hyvä ja asiallinen.
Lopulta aloin ajatella, että ehkä vika on vain ulkonäössäni, en ole riittävän komea vaan ruma, tähän naispuoliset kaverit sitten heti väittivät vastaan, vika onkin kuulemma liian lyhyissä viesteissä. Sain pienen itsetunnon nousun, mutta pian totesin, että sama jatkuu, vaikka oikeasti panostan ihan kaikkeni viestiin ja teen pitkän viestin. Kaverini mielestä viesti oli oikein hyvä ja huoliteltu, mutta ei vastausta. Sama toistui noin 1 5 kertaa putkeen sen jälkeen, kun aloin panostaa viesteihin ja siinä kohtaa oikeasti ymmärsin, että vika todellakin on ulkonäössäni. En keksi mitään muuta syytä.
Aika kurja kohtalo jos vietän loppuikäni yksin. Olen kyllä hieman ylipainoinen ja hiuksetkin harvenneet, mutta ei huomattavasti. Kaverini vakuuttavat, että olen kivannäköinen ja saisin kyllä.
Joo aika negatiivinen vuodatus, mutta nyt on ihan oikeasti pakko sanoa, että minä en enää tiedä voinko tehdä tämän asian eteen enää mitään, kyllä tuli turha ja pahaolo.
Mies34
Kommentit (91)
Älä pelaa noita pelejä. Älä alistu tuohon naisten rulettiin. Minä en ole koskaan mennyt tinderiin tai vastaaviin enkä mene. Mua on yrittänyt pari tuttua saada sinne menemään vetoamalla että saisin sieltä varmasti seuraa, mutta en mene koska en suostu pelaamaan tuota peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ulina-aloitusta ajattelit tänään vielä tehdä? Äläkä väitä, että tämä on sun ensimmäinen aloitus tästä aiheesta. Näitä on taas tänään tullut kuin sieniä sateella.
Voin sanoa, että kauniit naiset ulisisi ja kovasti jos heillä koituisi sama kohtalo, kuin ap:lle.
Mutta eihän niin käy onneksi :)
Täällä mä olen yksin himassa eikä ulituta yhtään. Mä kuulun niihin ihmisiin että deittiapit ei vain sovi mun persoonalleni ja kommunikaatiotyylilleni. Siksi olen poistanut ne ja jos vielä joskus jonkun tapaan, niin se saa tapahtua livenä.
Kyllä se ikävä kyllä johtuu ulkonäöstä. Tätähän ei naiset myönnä, mutta jos mies sytyttää niin ei siinä miehen tarvitse mitään tehdä, kun jalat auki naisella
T: 46v, kalju, pitkä ja komee kun mikä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on siinä että naiset ovat liian selviä. Kun he juovat viinaa niin sinä näytät suorastaan pantavalta.
Osin totta. Wanhaan aikaan kun tavattiin usein baareissa ja yökerhoissa, niin kyllä se viina edesautti sellaisiakin suhteita alkamaan, mitkä ei varmaan Tinderin kautta olisi ikinä alkaneet. Ja toisinaan näin saattoi löytyä aivan ihana ihminen, jopa aviopuoliso. Monet on selvinpäin Tinderin tarjontaa selatessaan liian kriittisiä, niin ettei tule tutustutta oikein hyviinkään ehdokkaisiin, jos ei aivan täytä kaikkia kriteereitä. Onnellinen parisuhde ei kuitenkaan ole lopulta siitä kiinni, täyttääkö jotkut tiukat speksit.
Mun mielestä tuo liiallisen kriittisyyden syyttäminen on aika yksinkertaistettu selitys. Monista profiileista ei oikeasti saa mitään tarttumapintaa toiseen ihmiseen ja sitten kun niitä profiileita on lukematon määrä, niin siihen turtuu. Ei se mun mielestä ole kriittisyyttä. Ihan sama kuin se kun et voi kiinnostua suurimmasta osasta ihmisiä jotka kävelee kadulla vastaan. Jos joku kiinnittää huomion, niin siinä on oltava jotain poikkeuksellista tai provosoivaa. Ja nämä piirteet taas ei millään tapaa edesauta parisuhteen syntymistä. Väitän että keskivertoihmisen psyykeen kannalta nettideittailu ei vain ole kovin ihanteellinen tapa tutustua. Me ollaan kuitenkin kaikilla aisteilla maailmaa tutkivia eläimiä ja sovellusten kautta monet tärkeät viestit (kehonkieli, tuoksu, ääni jne...) jäävät välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ulina-aloitusta ajattelit tänään vielä tehdä? Äläkä väitä, että tämä on sun ensimmäinen aloitus tästä aiheesta. Näitä on taas tänään tullut kuin sieniä sateella.
Voin sanoa, että kauniit naiset ulisisi ja kovasti jos heillä koituisi sama kohtalo, kuin ap:lle.
Mutta kokemuksesta voin kertoa, että kauniit naiset ulisee ja kovastikkin, jos on esimerkiksi rahat loppu. Silloin siltä vinkunalta ja vonkunalta ei tule loppua :)
Oisko sulla joku harrastus tai mielenkiinnon kohde, jonka kautta vois tavata samanhenkisiä naisia? Panostaisin tähän.
Ei kaverit uskalla sanoa vikoja. Yrittävät vaan lohduttaa ja kehua. Kysy joltain joka uskaltaa sanoa että se on vääränvärinen paita, hampaat tai joku piirre kommunikoinnissa tms. Tavallisuus, joku edes. Ellei tule mieleen itselle mikä voisi olla. Itsetunnon kanssa sitä ei kannata liittää yhteen. Asioita voi aina suoristaa jos kokee että este. Mutta kaikkia ei voi koskaan miellyttää, ei koskaan. Joku pitää, joku ei, joku luottaa, toiset eivät. Naisilla sama. Ehkä osa pelkää sitoutumista tai deittiä, ellei tiedä tarpeeksi tiettyjä asioita tai yhteensopivuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän komeille miehillekään palstalaisten mukaan käy näin.
Harvahiuksisille, lihaville naisille käy, mutta he eivät silti ulise.
Sun pitäisi kysyä niiltä kaverinaisilta, että miksi juuri HE eivät halua olla kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi kysyä niiltä kaverinaisilta, että miksi juuri HE eivät halua olla kanssasi.
Oletko itse sellainen että jokaisen kaverin kanssa natsaa niin hyvin että voisit alkaa seurustella?
Mikä siinä on että jotkut ihmiset asettavat täysin omalla logiikallaan toimivan äpin aiheuttamat ilmiöt oman itsetuntonsa perustaksi? Kaikki tietää että Tinderissä ei ole enää juurikaan naisia ja että moni ei olisi tykännyt omasta miehestään jos olisi tavannut sen Tinderissä.
Eli oikea kysymys on että miksi mies toisensa jälkeen valitsee juuri sen paikaksi missä tutustua naisiin. Sama kun haluaisi ostaa hamsterin ja sitten surkuttelee stockmannilla kun ei meinaa löytyä
Jos olisin sinkku niin kyllä ylipaino olisi ehdoton ei treffailussa. Kun on itse normaalipainoinen ja liikunnallinen, syö pääsääntöisesti terveellisesti yms. niin näin se vaan menee. Jännä kyllä etteivät edes ylipainoiset naiset sitten kiinnostu?
N36v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuule ulisee paljon pienemmästäkin. Jo pelkästään siitä jos sopivaa miestä ei kävele vastaan. Tässä kohtaa on taas hyvä katsella ympärilleen ja suhteuttaa omia huolia verraten, vaikka ap:hen, mutta ap han ei ole näille naisille mitään, ei edes ihminen. Pelkkä olio josta ei tarvitse piitata eikä sen tunteet kiinosta heitä pätkän vertaan eikä sen viesteihin tarvitse vastata tai edes huomata sen olemassa oloa.
Kannattaa myös muistaa, että Tinderissä (ja oletettavasti monessa muussakin vastaavassa) on todella paljon enemmän miehiä kuin naisia. Melkein väistämättä näillä tilastoilla suurin osa miehistä saa vähän tai ei lainkaan viestejä. Niiden lähettäjiä kun on vähän ja heillä taas on läpikäytäviä profiileja pitkä liuta eli välttämättä eivät edes pääse profiilisi asti missään vaiheessa. Monesti miehiltä unohtuu tämä epätasapaino kun harmittelevat "heikkoa suosiotaan". Kannattaa miettiä olisiko myös muita vaihtoehtoja kuin Tinder ja vastaavat, sangen harva nainen niissä on ainakaan kauaa.
Jos todella tekisit kaikkesi naisen löytääksesi et olisi lösähtänyt pullukka, laita siis elämäntavat kuntoon hyvä mies! Ei tarvitse olla mikään huippu-urheilijan kroppa mutta selkeä fläsä on turn off
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuule ulisee paljon pienemmästäkin. Jo pelkästään siitä jos sopivaa miestä ei kävele vastaan. Tässä kohtaa on taas hyvä katsella ympärilleen ja suhteuttaa omia huolia verraten, vaikka ap:hen, mutta ap han ei ole näille naisille mitään, ei edes ihminen. Pelkkä olio josta ei tarvitse piitata eikä sen tunteet kiinosta heitä pätkän vertaan eikä sen viesteihin tarvitse vastata tai edes huomata sen olemassa oloa.
Tää on ikävä totuus.
M38
Kumma, kun täällä joku nainen itkee, ettei sopivaa miestä ole olemassa niin ketjuun satelee yläpeukkuja ja tsemppi kommentteja, kun mies avautuu tilanteesta niin saa kakkaa niskaan. Varsinkin, kun ap:n tilanne on oikeasti ja sitä luokkaa, että hän on siihen jo syyntakeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten tulee osoittaa yhtä paljon huomiota ja välittämistä rumille miehille kuin mitä miehet osoittavat huomiota ja välittämistä rumille naisille.
Tuo Tinder on yksi oikein vihulainen muille paitsi erityisen kauniille ja komeille, koska siitä on tullut aika vallitseva parin etsinnän kanava, ja siellä toisesta ei juuri tiedä kuin ulkonäön, joten sille tulee mieletön painoarvo. Ja muutenkin tuo koko "deittailu", jossa pitäisi siitä vaan vieraasta ihmisestä heti tietää, että nappaako vai ei. Tällaisessa helposti myös menee sitten ulkonäkö ja muut pinnalliset asiat (kuten sosiaalinen sujuvuus, joku joka jännittää ensideiteillä voi menettää jatkon mahdollisuuden) painaa koska toista ei ihmisenä vielä muuten tunne, eikä niin nopeasti voi tutustuakaan.
Itse olen elämässäni ollut 4 parisuhteessa, ja kaikki ne on alkaneet arkielämästä. Opiskelupaikasta, harrastuksesta, töistä. Yhdestäkään niistä miehistä en varmaan olisi kiinnostunut jonkun Tinder-deittailun perusteella. Varsinkaan en aviomiehestäni, koska ulkonäkö ei ole vahvuuksiaan, ja on hitaasti lämpiävää juttelemaankaan. Mutta kun työn merkeissä työkaverina tutustui, siinähän sitä oppi tuntemaan toisen persoonan, ilman paineita tehdä päätöksiä "onko tämä potentiaalinen parisuhdekumppani, kannattaako jatkaa", ja ihastuminen tuli vähitellen. Tämä nykyajan deittimaailma ei mahdollista tällaista hidasta ihastumista ollenkaan, ja se olisi juuri vaatimattomamman näköisten ihmisten paras tapa löytää pari.