Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi surusairaslomaan tarvitaan lääkärintodistus? Eikö todistettava ilmoitus Kelalle tai oikeuslaitokselle toimisi? Standari päivien määräs

Vierailija
13.09.2024 |

Kuinka pitkän sairauskirjoituksen haluaisit/vaatisit jos synnyttäisit kuolleen lapsen, saisit keskenmenon, sinut olisi raiskattu? Pitäisikö olla joku 'standardi' minkä perusteella saa saikkua vai mennä töihin takaisin saman tien.

Entä läheisen kuolema? Miksi tähän surusairaslomaan tarvitaan lääkäri - eikö todististettava ilmoitus Kelalle tai oikeuslaitoksella tapahtumasta olisi riittävä? Päivien lukumäärästä standari?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleen lapsen synnyttäjä saa jotain synnytyslomaa tai joka tapauksessa sairauslomaa. Eihän kaikki ihmiset sairastu surusta niin, että automaattisesti tulisi vapaata. Synnytyksen jälkeen on yleensä enemmän tai vähemmän työkyvytön, olipa lapsi elossa tai ei.

Vierailija
2/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin saikulla n. kuukauden kun mun läheinen äkillisesti sairastui ja palasin töihin alle viikko siitä kun hän kuoli. Ihmiset suree eri tavalla, ei sitä voi vakioida. Itse olisin tullut hulluksi jos en olisi palannut töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru ei ole sairaus vaikka se toisinaan sairastuttaa.

Vierailija
4/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kuolleen lapsen ja sain sairaalasta viikon sairauslomaa.

Vierailija
5/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälläni lapsi kuoli kohtuun ja hän joutui sen kuitenkin synnyttämään. En tarvinnut lainkaan sairaslomaa sillä lapsi ei ollut minun ja olimme jo eronneet 4 kuukautta aiemmin. Eron syynkin varmasti arvaatte.  Minusta tuo oli sille pikku paskiaiselle ihan oikein.=) 

Vierailija
6/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma moka kun yritit lasta noin vanhalla iällä. Yli 30 vuotiaat ovat aina jo riskisynnyttäjiä. Vanhoja rupuja.

Vierailija
7/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma kirjoitetaan voinnin mukaan, ei tapahtuman.

Meillä saa olla ilman lääkärintodistusta poissa 9 pvää esimiehen luvalla. Oma pomoni varmasti hyväksyisi noin pitkän sairasloman, jos ilmoittaa jotain vastaavaa tapahtuneen. Itse olin viikon poissa aikuisen lapseni melkein onnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen. 

Vierailija
8/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma moka kun yritit lasta noin vanhalla iällä. Yli 30 vuotiaat ovat aina jo riskisynnyttäjiä. Vanhoja rupuja.

Trolliia ei pitäisi ruokkia, mutta väärin meni tämä ikäarviosi.

Vierailija
9/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kuolleen lapsen ja sen jälkeen oli ihan normaali äitiysloma, olisko ollut n. 3 kk. Vanhempainvapaata ei ollut. Tästä on tosin jo 30 vuotta aikaa. Mutta eikö vieläkin perhevapaiden ekoista kuukausista ole korvamerkitty äidille.

Isäni kuollessa oli viikon sairaslomalla ja sen jälkeen pari viikkoa etänä. 

Vierailija
10/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lääkäreillä standardit joiden mukaan arvioivat sairausloman pituudet. Mitä edes kysyt tässä?!

Vierailija
11/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lomasi omina kuluina, ei yhteiskunnalle tai työnantajalle moiset kuulu.

Vierailija
12/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kuolleen lapsen ja sen jälkeen oli ihan normaali äitiysloma, olisko ollut n. 3 kk. Vanhempainvapaata ei ollut. Tästä on tosin jo 30 vuotta aikaa. Mutta eikö vieläkin perhevapaiden ekoista kuukausista ole korvamerkitty äidille.

Isäsi oli siis kuolleen lapsesi isä, eli velipuolesi ja isäsi oli myös lapsesi eno ja loppujen lopuksi lapsesi olisi ollut oman lapsensa setä? Sitäkö tällä yritit sanoa?

Ehkäpä oli kuitenkin parempi ettei syntynyt elävänä. Tai eihän se tuota kuviota mihinkään muuta. Synnytit oman velipuolesi, thats it.

Vierailija
13/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoan aina palkatonta lomaa sen verran kun henkilö kokee tarvitsevansa. Olen huomannut, että hyvin harvalla on tarve sitten kuitenkaan olla pois töistä.

Vierailija
14/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet päästäsi rupu, todnäk nyt ja aina.

Vierailija
15/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarjoan aina palkatonta lomaa sen verran kun henkilö kokee tarvitsevansa. Olen huomannut, että hyvin harvalla on tarve sitten kuitenkaan olla pois töistä.

Ihan hirveän kova tarve ei työntekijälle tunnu olevan jos oikein tarjoat lomaa.

Vierailija
16/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyhmä. Kyseessähän on nimensä mukaisesti SAIRAUSloma. Elämään kuuluvat asiat tai jotkin tapahtumat siinä eivät tee ihmistä automaattisesti sairaaksi joksikin tietyksi ajaksi 🤦🏻.

Ja sellaista ei ole olemassakaan kuin surusairasloma!!!!! SURU EI OLE SAIRAUS. 

Vierailija
17/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exälläni lapsi kuoli kohtuun ja hän joutui sen kuitenkin synnyttämään. En tarvinnut lainkaan sairaslomaa sillä lapsi ei ollut minun ja olimme jo eronneet 4 kuukautta aiemmin. Eron syynkin varmasti arvaatte.  Minusta tuo oli sille pikku paskiaiselle ihan oikein.=) 

Universumi rankaisi lunttua. 👍

Vierailija
18/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä itseäni vaivasi se, että saattohoidon keskellä joutui lähtemään työterveyteen todistamaan työkyvyttömyyttään. Että tässä elämäntilanteessa olisi voinut olla yksi ongelma (työterveydessä juoksu) vähemmän.

Vierailija
19/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suru sairauslomalla parane. Paremmin ja nopeammin pääsee elämässä taas rutiineihin kiinni kun menee vaan töihin, ja on töissä niin kuin normaalisti.

Vierailija
20/68 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi oli siis kuolleen lapsesi isä, eli velipuolesi ja isäsi oli myös lapsesi eno ja loppujen lopuksi lapsesi olisi ollut oman lapsensa setä? Sitäkö tällä yritit sanoa?

Ehkäpä oli kuitenkin parempi ettei syntynyt elävänä. Tai eihän se tuota kuviota mihinkään muuta. Synnytit oman velipuolesi, thats it.

Vautsi mikä päättelytaito! Mitenkä muuten koulussa pärjäsit noin briljantilla älyllä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä