Miehet ei luovuta siittiöitä
Kommentit (129)
just luovutin käsille ja paperiin nyt vessänpöntössä.
Luovutan heti kun siitä maksetaan kunnollinen korvaus. Nyt on iso bisnes ja luovuttaja ei saa käytännössä mitään.
Luovuttamaan Spermaa miehet!!!
Nyt ryhtiä!
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhtiä!
Kohta. Vaimoni on valmiiksi sängyssä
Vierailija kirjoitti:
Miksi luovuttaisin? En halua antaa lapsia yksinäisille, enkä lesboille. Lapsi tarvitsee aina isän. Aina.
Kerro se myös niille miehille, jotka ovat pistäneet naisen raskaaksi ja lähteneet kävelemään.
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
"Suurin osa menee itsellisille naisille"
Juu, en mene luovuttamaan.
Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhtiä!
älkää vaan lisääntykö työttömät pummit.
Minä luovutan joka kerta kaikki. Rojut torveen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhtiä!
Sinä viivyttelet vielä hetken, kun provoat hetken vauvapalstalla. Sitten sänkyyn.
Minä en ole koskaan ollut niin onnellinen ja seesteinen kun olin raskaana. Muistelen lämmöllä sitä vieläkin. Onneksi sen sain kokea. Tietysti vielä tärkeempää on että nyt on elämässäni (jo pesästä lentänyt) ihana, lämmin, hauska tytär. 💝
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko miehetkin toivoa jonkinlaista yhteyttä biologisiin jälkeläisiinsä? Olen nainen niin en voi miehen näkökulmasta tietenkään kirjoittaa, mutta minusta tuntuisi tosi oudolta, jos minun jälkeläisi menisi pitkin maailmaa, enkä tietäisi heistä mitään. Toisaalta, he saattavat jonain päivänä ilmestyä ovelle.
Luulen että tässä on avainsyy.
Vuosia toitotettu että sikamiehet viisveisaa perheistään ja vaimoistaan, pettävät ja lähtevät jne, mutta tuntuu vähän kärjistetyltä ajatukselta. Huonoja yksilöitä toki mahtuu joukkoon. Uskon, että miehillä on ihan yhtä vahva hoivavietti jälkikasvuun ja tarve lisääntyä kuin naisillakin, mutta se vain toteutuu eri tavalla. Tästä syystä se ajatus että joku random nainen tuolla jossain kasvattelisi oman jälkikasvun ilman mitään yhteyttä tuntuu etäiseltä ja vastenmieliseltä valtaenemmistölle miehistä, ja tuo spermapankkiin luovutus oman hoivavietin häpäisemiseltä.
Kun mieheni siemen kohtasi munasoluni, tuntui kuin aika olisi pysähtynyt. Se oli hetki, josta tiesin, että kaikki mahdollisuudet ja unelmat alkoivat juuri siinä.
Voisko naisetkin kerätä miesten spermat emättimestä/suusta talteen ja käydä viemässä näille lesboparoille? Tarpeeseen menis. Ja jos kunnon korvaus maksettais niin tällähän tekis tiliäkin!
Harkitsin, mutta siinä luovuttamisohjeessa oli jotain höpinää siitä, että pitää olla aito halu auttaa jne. En tuntenut itsessäni varsinaisesti mitään halua auttaa. Minulle se olisi ollut vain yksinkertainen toimenpide, jossa käyn vetämässä käteen ja laukeamassa purkkiin, mutta jotenkin tuosta tuli sellainen henkinen kynnys itselle, etten lähtenyt sinne.
Miksei noin yksinkertaisesta teosta pitäisi tehdä elämää suurempi asia?
Isänä pohdin sitä, miten voisi käydä, jos olisin esimerkiksi luovuttanut siittiöitäni, ja niistä syntyisi lapsi. Lapsi ei ehkä tietäisi kuka hänen biologinen isänsä on.
Ja koska Suomi on pieni maa, nämä luovutussoluista aikanaan aikuisiksi kasvavat lapset alkaisivat mahdollisesti seurustella - ja häviävän pienellä todennäköisyydellä - saattaisi olla mahdollista, että nämä luovutussoluista alkunsa saaneet lapset päätyisivät seurustelemaan "omien" lasteni kanssa, eli sisarustensa kanssa.
Kuka tietää, miten tällaisia tilanteita vältetään? Menevätkö suomalaisten miesten luovuttamat sukusolut ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luovuttaisin? En halua antaa lapsia yksinäisille, enkä lesboille. Lapsi tarvitsee aina isän. Aina.
Ei sinusta muuten isää tule
20-vuoden päästä tulisi halaan
Tämähän se varsinainen syy varmaan on niukalle luovuttajamäärälle. Kun lakimuutoksella poistettiin luovuttajan anonymiteetti, ja määrättiin mahdolliselle syntyvälle lapselle oikeus saada tietoonsa biologinen isänsä (luovuttaja).
On aina riski, että ajat muuttuu, ja mahdollisesta "hyväntekeväisyyslapsesta" tulee sitten aikanaan laillinen perijä mahdollisten muiden omien lasten rinnalle tasavertaisena.
Ei sellaista voi tulla taannehtivasti. Mutta tuo anonymiteetin poisto oli kyllä typerä idea.
En pidä mitenkään ihmeellisenä, että luovuttajat vähenivät, kun hedrlmöityshoitoja aletyiin antamaan naispareille/sinkuille. Se ei edelleen sovi kaikkien ajatusmaailmaan, eikä siihen kukaan voi vaikuttaa. Sukusolujen luovutus on kuitenkin täysin vapaaehtoista.
N45