Liikaa luottokortti velkaa.
Miten kannattaa lähtee lyhentämään tätä velkaa? Olen tilanteessa, jossa minulle kertynyt velkaa 5000€. Tämä kaikki velka on yhdellä kortilla eikä muita lainoja ole, tilanne ahdistaa todella paljon. Olisikohan joku laina, joka kannattaisi ottaa, maksaa tuo pois ja katkoa kortti..
Kommentit (86)
Eiköhän tuon saa parissa kuukaudessa kuitattua palkkatuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tuota, että joku sanoi ap:lla pakko olla isot tulot. "Suositus luottoraja" on yleensä 2oma brutto. Eli ei tuo 5000 näin ollen paljolta kuulosta.
Mikä ihmeen "suositus-luottoraja". Mun nettotulot on n. 3500 kuussa ja visa-luottoraja on 3500. Se on maksimi minkä sain.
Aika alhainen. Sain samoilla nettotuloilla pari vuotta sitten 6000e luottorajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tuota, että joku sanoi ap:lla pakko olla isot tulot. "Suositus luottoraja" on yleensä 2oma brutto. Eli ei tuo 5000 näin ollen paljolta kuulosta.
Mikä ihmeen "suositus-luottoraja". Mun nettotulot on n. 3500 kuussa ja visa-luottoraja on 3500. Se on maksimi minkä sain.
Aika alhainen. Sain samoilla nettotuloilla pari vuotta sitten 6000e luottorajaksi.
Mulla on vuositulot ehkä 45 tuhatta ja on kolme luottokorttia, yht 8 000 käyttörahaa. Muistelen että jossain vaiheessa olisi taas lisää korotusta kaupattu mutta tulin siihen tulokseen että näillä tuloilla en halua käyttää kuin maksimissaan neljä tonnia.
Itsellä tilanne, että luottokortti velkaa tullut aivan liikaa. Näistä täytyisi nyt päästä eroon, mutta en tiedä mistä aloittaa.. Kaksi korttia, joista molemmista maksan minimiä eikä velka vaan lyhene..
Mullakin on velkaa viisi tonnia luotolla ja muutaman tonnin hankinta osamaksulla.Olen tällä hetkellä pois työelämästä. Tulot tippuivat 700-1000€ kuussa ja olen tehnyt monia hankintoja. Vasta olin velaton ja sain luotot ja osamaksut kokonaan maksettua. Näin se tilanne muuttuu. Olen menossa myöhemmin töihin ja täytyy vain asennoitua että ehkä 1,5v kestää kun maksettu pois.