Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa luottokortti velkaa.

Vierailija
13.09.2024 |

Miten kannattaa lähtee lyhentämään tätä velkaa? Olen tilanteessa, jossa minulle kertynyt velkaa 5000€. Tämä kaikki velka on yhdellä kortilla eikä muita lainoja ole, tilanne ahdistaa todella paljon. Olisikohan joku laina, joka kannattaisi ottaa, maksaa tuo pois ja katkoa kortti.. 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös pudottaa kortin luottorajaa. Itse valitsin ihan tietoisesti visan luottorajaksi pari tonnia, koska tunnen itseni. Jossain kuussa käytän visaa pari sataa, jossain kuussa tonnin, jossain kuussa koko pari tonnia. Pyrin aina maksamaan luoton summasta riippuen kokonaan tai suurimmaksi osaksi pois palkkapäivänä, jotta luotosta ei tule suuria kuluja.

Vierailija
42/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot omasta pankistasi paljonko sinulle maksaa vakuudeton kulutusluotto ja tee sitten laskelmat että kannattaako laina ottaa ja maksaa pois luottokortti pois. Luottokorttien todelliset vuosikorot ovat 18-25% paikkeilla.

Minulle vakuudettoman luoton marginaali on vähän alle 3%, eli yli puolet halvempaa kuin luottokorttilaina.

Yleensä vakuudellisia luottoja ei tahdo saada noin pienille summille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän kulutusluottoa kannattaisi kysellä tällä hetkellä? 

Vierailija
44/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelman ydin on tuhlaileva elämäntapa, jos yli varojen elät. 

Vierailija
45/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen tuota, että joku sanoi ap:lla pakko olla isot tulot. "Suositus luottoraja" on yleensä 2oma brutto. Eli ei tuo 5000 näin ollen paljolta kuulosta. 

Vierailija
46/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy asiaa omalta edunvalvojaltasi. Ilmeisesti sinulla sellainen on tai ainakin pitäisi olla.

On niin surullista,että sinulla on niin julmat ja ilkeät vanhemmat, että ovat viskanneet sinut kylmästi maailmalle ,vaikka sinulla reppanalla ei ole ollut siihen minkäänlaisia valmiuksia.😢 

Pahasti pelkään, että hän on yyhhoo äidin kasvatti jolla ei ole koskaan ollut rakastavaa ja ohjaavaa isää. Yyhhoo äiti kasvattanut ottamaan velkaa velan päälle ja antanut muutenkin huonot eväät elämälle. Se on vaan niin surullista.

Vierailija
47/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit myös pudottaa kortin luottorajaa. Itse valitsin ihan tietoisesti visan luottorajaksi pari tonnia, koska tunnen itseni. Jossain kuussa käytän visaa pari sataa, jossain kuussa tonnin, jossain kuussa koko pari tonnia. Pyrin aina maksamaan luoton summasta riippuen kokonaan tai suurimmaksi osaksi pois palkkapäivänä, jotta luotosta ei tule suuria kuluja.

Miten käy, jos pudotan kortin luottorajaa nyt kun siellä on tuota velkaa? Enhän voi pudottaa vaikka 3000€ kun velkaa melkein 5000€ vai miten menee? 

Vierailija
48/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sulla ap olisi varaa lyhentää visaa, jos pistät muun kulutuksen minimiin?

Vierailija
49/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy asiaa omalta edunvalvojaltasi. Ilmeisesti sinulla sellainen on tai ainakin pitäisi olla.

On niin surullista,että sinulla on niin julmat ja ilkeät vanhemmat, että ovat viskanneet sinut kylmästi maailmalle ,vaikka sinulla reppanalla ei ole ollut siihen minkäänlaisia valmiuksia.😢 

Pahasti pelkään, että hän on yyhhoo äidin kasvatti jolla ei ole koskaan ollut rakastavaa ja ohjaavaa isää. Yyhhoo äiti kasvattanut ottamaan velkaa velan päälle ja antanut muutenkin huonot eväät elämälle. Se on vaan niin surullista.

Niinhän se on.. vain isät lapsiaan rakastaa.

Vierailija
50/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti on äärettömän petollinen... Ainoa sääntö, jonka lapsena opin vanhemmilta oli, että käytä vain se raha, jonka olet jo tienannut. Tietty asunto-, remontti- ja autolainat erikseen, mutta niitä nyt ei ihan joka vuosi edes oteta.

Ei sitä autolainaakaan kannata ottaa. Ajaa sellaisella autolla mihin on varaa, niin säästyy pitkä penni.

Varmaan joku viisas taas tulee kertomaan, miten tyhmää on sitoa pääomaa auton hintaan, mutta itse tykkään siitä kun nopeasti arvoa menettävässä hyödykkeessä ei ole lainarahaa kiinni, ostan sen ennemmin omalla.

Oma periaate on, että ostan lainalla vain kiinteistöjä. Käytän toki välillä luottokorttia, mutta maksan laskun aina kokonaan pois ennen korkoja ja muita kuluja.

Vierailija
51/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sulla ap olisi varaa lyhentää visaa, jos pistät muun kulutuksen minimiin?

Tämä minulla on aina ollut se ongelma kun lyhennän vaikkapa 500€ niin huomaan jossain vaiheessa kuukautta, että rahat lopussa niin höylään taas korttia ja näin olen tähän ahdinkoon nyt ajautunut. 

Vierailija
52/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. näin Miehen silmin asiaa katsoessani ja jos kyseessä olisi oma lapseni,niin maksaisin hänen velkansa pois. Tuo on kuitenkin pieni summa kenelle tahansa aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
53/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. näin Miehen silmin asiaa katsoessani ja jos kyseessä olisi oma lapseni,niin maksaisin hänen velkansa pois. Tuo on kuitenkin pieni summa kenelle tahansa aikuiselle ihmiselle.

Pieni summa kenelle tahansa??

Vierailija
54/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortit katki. Kaikki tilausket katki mihin menee laskulla rahaa. Kilpailuta vakuutukset ja puhelinliityymät. Myy auto jos voit olla ilman. Käytä mahdollisimman vähän rahaa kunnes koko 5 tonnia on maksettu, kannattaa hrkita myös säästämistä pahanpäivän varalle muutama tonni.

Olen miettinyt paljon tässä kannattaisi yrittää säästää kun on tuota kallista velkaa. Myös sivutyön hankkimista olen harkinnut, että pääsisi velattomaksi.

Maksat velan pois niin sen jälkeen säästäminen on palkitsevaa.

Vierailija
55/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen tuota, että joku sanoi ap:lla pakko olla isot tulot. "Suositus luottoraja" on yleensä 2oma brutto. Eli ei tuo 5000 näin ollen paljolta kuulosta. 

5 tonnia kerää jo paljon korkoa pankille kulutusluotossa vuotuinen korko 22% samoin luottokortissa 3kk jlkeen 15% helposti menee siihen että maksaa vaan niitä korkoja huomaamatta.

Vierailija
56/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut luottokortteja jo toistakymmentä vuotta, mutta en ole ostanut paria kokeilukertaa lukuun ottamatta niillä mitään muutamaa pientä vahingossa tapahtunutta ostosta lukuun ottamatta. Maksan luotolla ostetut ostokseni heti kokonaan pois ensimmäisellä laskulla!

Vierailija
57/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti on äärettömän petollinen... Ainoa sääntö, jonka lapsena opin vanhemmilta oli, että käytä vain se raha, jonka olet jo tienannut. Tietty asunto-, remontti- ja autolainat erikseen, mutta niitä nyt ei ihan joka vuosi edes oteta.

Ei sitä autolainaakaan kannata ottaa. Ajaa sellaisella autolla mihin on varaa, niin säästyy pitkä penni.

Varmaan joku viisas taas tulee kertomaan, miten tyhmää on sitoa pääomaa auton hintaan, mutta itse tykkään siitä kun nopeasti arvoa menettävässä hyödykkeessä ei ole lainarahaa kiinni, ostan sen ennemmin omalla.

Oma periaate on, että ostan lainalla vain kiinteistöjä. Käytän toki välillä luottokorttia, mutta maksan laskun aina kokonaan pois ennen korkoja ja muita kuluja.

Auto, ja kaikki muukin arvoa menettävä käyttöomaisuus kannattaa aina ostaa velalla, mikäli velan kustannukset ovat pienemmät kuin omalle pääomalle saatava tuotto. Kyllä minullakin on nyt autoa varten velkaa 60 000, vaikka voisin sen maksaa vaikka huomenna pois. Miksikö? no siksi että tuo 60 000 tuottaa minulle enemmän sijoituksissa kuin mitä minulla menee lainan hoitoon rahaa. Typerhän minä olisin jos luopuisin tuosta tuotosta.

Vierailija
58/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä minulla on aina ollut se ongelma kun lyhennän vaikkapa 500€ niin huomaan jossain vaiheessa kuukautta, että rahat lopussa niin höylään taas korttia ja näin olen tähän ahdinkoon nyt ajautunut. 

Helppo ratkaisu. Leikkaat korttisi sentin paloiksi niin että et voi enää käyttää sitä uuden velan tekemiseen. Tuolla 500€/kk rahamäärällä elää hyvinkin usea ihminen normaalia täysipainoista elämää.

Vierailija
59/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, olin joskus samassa kierteessä. Ideana kuitenkin on, että nyt pistät tiukan stopin kaikelle ylimääräiselle, jotta saat pienennettyä velkaa ja olet tekemättä uutta velkaa.

Vierailija
60/86 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni summa kenelle tahansa??

Niin. Normaalille, tavalliselle aikuiselle ihmiselle. Keskiverto veronmaksajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä