Miten langan saa ompelukoneen puolalle?
Kommentit (24)
Kierrä käsin, ei kone pidä siitä lukua millätavoin on puolattu.
Googlaa ohjekirja ja lue sieltä, helpoin tapa
Vierailija kirjoitti:
Alku käsin, loput koneella.
Millä kohdalla tuossa koneessa pitäisi puolata?
Mun ompelukoneen mukana tuli ohjekirja ja siinä on tarkat ohjeet puolaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaa puolan tuonne oikeaan kulmaan olevaan tappiin, työntää kiinni toiseen tappiin ja painaa pedalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneen päällä oikealla on puolan pyörittämisen sopiva akseli, ensin ruuvaat käsipyörästä vedon pois niin neula ei liiku.
Vierailija kirjoitti:
On tossakin, mutta se on saksaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneen päällä oikealla on puolan pyörittämisen sopiva akseli, ensin ruuvaat käsipyörästä vedon pois niin neula ei liiku.
Joo, siinä käsipyörän vieressä oli paikka sille. Kiitos. Neula kyllä liikkuu, mutta ihan sama. Paljon tuota lankaa pitää laittaa puolaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tossakin, mutta se on saksaksi.
Mistä maasta olet koneen ostanut koska Suomesta ostetuista koneista ne pitää olla myös suomeksi (ei sillä, saksakin taittuu). Ja asiasta kolmanteen: Ei mennyt käsityötunneilla ihan aika hukkaan kun osaan puolata millä tahansa koneella sekä laittaa langat silmät sidottuna mihinkä tahansa viisilankasaumuriin (ne ovat kaikki kutakuinkin samanlaisia. Teollisuussaumurissa täytyy ne silmät avata) ja olen mies. Luultavasti se puolaus tapahtuu (kuten täällä on jo aikaisemmin kerrottu) sieltä oikealta puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siinä käsipyörän vieressä oli paikka sille. Kiitos. Neula kyllä liikkuu, mutta ihan sama. Paljon tuota lankaa pitää laittaa puolaan?
Yleensä siinä käsipyörän keskellä on isokantainen "ruuvi" , jonka löysäämällä lakkaa neula liikkumasta, puolausmäärä riippuu siitä paljonko ompelee, niin tarpeen mukaan, kokeile.
Taitaa olla liian vaikeaa mulle. Koitin ommella näiden ohjeiden mukaan, mutta ylälanka karkaa aina jonnekin:
Yhtä mystinen asia kuin mopon sytytysjärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla liian vaikeaa mulle. Koitin ommella näiden ohjeiden mukaan, mutta ylälanka karkaa aina jonnekin:
pitää vetää lanka neulasta läpi muutama sentti, ja painaa sormella lankaa, mutta ei ompele sormeen, niin kone ei poista itse lankaa neulasta, kun alkaa ompelemaan.
Pelkkää sotkua tulee, kyllä tässä tarvii ammattilaisen henkilökohtaista apua. Miksi tän pitää olla näin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää sotkua tulee, kyllä tässä tarvii ammattilaisen henkilökohtaista apua. Miksi tän pitää olla näin vaikeaa?
Se lankajarru pitää olla oikein säädetty, nyt varmaan ihan auki, säädät kireämmälle.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen Munsalan kansallispuku on aina vaikein. Kyllä se siitä.
Jos soittaa Puolaan ja kysyy puolaneuvoja.
Katso koneen ohjeet käyttäoppaasta, ja se jälkeen pujota lanka annettujen ohjeiden mukaisesti ohjainten ja langan nostimen kautta neulaan. Laitoitko puolan oikein päin puolakoteloon?
Puolaamalla