Miten ihminen ei itse tajua
Miten ei ihminen itse tajua, miten pahalta haisee. Kävin hetki sitten lähikaupassa ja aion mennä sanomaan myyjille, että kaupassa haisee todella pahalle. Onko jokin suuri määrä ruoka mädäntynyt tai viemäreissä vikaa?
Välillä haju vähän laimeni kunnes tulin kassalle. Haju oli aivan sietämätön ja aiheutti yökkäysrefleksin. Haju jäi edelleen leijumaan kassalle, kun tuo mies lähti kaupasta.
Eikä kysymyksessä ollut mikään asunnottoman tai puliukon näköinen mies, vaan ihan normaaleihin vaatteisiin pukeutunut mies.
Kommentit (60)
Joku sairaus? Näyttikö likaiselta hiukset tai vaatteet?
Oman elinympäristön hajuihin tottuu.
Pari iäkkäämpää yksinasuvaa naisihmistä tiedän, mitkä varmaan aamulla kroolasivat hajuvesisltaassa, ennenkuin lähtivät ulos. Silmistä vesi valui heidän lähituntumassa.
Exän siskon porukka haisi homeelta. Kun he kävivät vierailulla, sohvat ja koko kämppä haisi pitkään homehtuneelle. Heidän kämppä oli täysin homehtunut. Ihmettrlivät sairasteluitaan ja koitin varovaisesti ehdotella tyyliin: "olisiko kämpän ilmanlaadussa jotain vikaa".
Jos tuollaidille ei kukaan sano miyään, että "käryät kyllä aikalailla", eivät he itse sitä ehkä huomaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku maastopukumies jossain maalaispitäjässä?
Ei edes ollut. Oli noin kolmekymppinen mies, jolla musta tuulitakkityyppinen syystakki ja housut. Reppu selässä ja oli liikkeellä pyörällä.
Oletettavasti huumemiehiä, siirtymävaihe sekakäytöstä suonensisäisiin. Eli puoliammattilaisesta ammattilaissarjaan.
Ei tämä ollut sellainen. Näytti enemmänkin siltä, että on tulossa koulusta.
Tarkemmin ajateltuna toivon, että ei olisi. Sitä hajua ei aivan hetkessä luokkahuoneista tai luentosaleista saisi pois.
Vierailija kirjoitti:
On tainnut herra pöräytellä peräpäätään aika kiivaasti kaupassa!😲🤭
Ei. Pieru olisi tuossa tilanteessa toiminut ilmanraikastimena.
Vierailija kirjoitti:
Joku sairaus? Näyttikö likaiselta hiukset tai vaatteet?
Ei. Tahrattomat vaatteet ja lyhyet normaalin näköiset hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin maanantaina kampaajalla, joka haisi niin pahalta, että sai taistella yökkäysrefleksiä vastaan koko ajan. Erityisen tukalaa oli, kun se hääri edessäni leikatessaan otsatukkaani, hengityksen haju oli aivan jäätävä. Lisäksi aromeihin sekoittui hänen siinä kääntyillessä hikoontuneen alapään aromia. Ei raukka sille varmaan mitään voi, mutta en kyllä mene toista kertaa.
Kyllä voi. Hampaat ja suuhygienia kuntoon. Huolellinen peseytyminen aamuin illoin sekä puhtaat 60 asteessa pestyt vaatteet.
Henki haisee hyvin pahalle, jos kurkussa/risoissa on proppuja. Ihminen ei itse tiedä tätä. Vaikka kävisi hammaslääkärillä ja hygienistillä kerran vuoteen, niin kumpikaan ei suvaitse sanoa propuista asiakkaalle. Minusta heidän pitäisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä myyjille olit menossa sanomaan?
Luulin oikeasti, että sillä nurkalla missä ensimmäisen kerran haistoin sen hajun on jotain todella pahasti vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin maanantaina kampaajalla, joka haisi niin pahalta, että sai taistella yökkäysrefleksiä vastaan koko ajan. Erityisen tukalaa oli, kun se hääri edessäni leikatessaan otsatukkaani, hengityksen haju oli aivan jäätävä. Lisäksi aromeihin sekoittui hänen siinä kääntyillessä hikoontuneen alapään aromia. Ei raukka sille varmaan mitään voi, mutta en kyllä mene toista kertaa.
Kyllä voi. Hampaat ja suuhygienia kuntoon. Huolellinen peseytyminen aamuin illoin sekä puhtaat 60 asteessa pestyt vaatteet.
Henki haisee hyvin pahalle, jos kurkussa/risoissa on proppuja. Ihminen ei itse tiedä tätä. Vaikka kävisi hammaslääkärillä ja hygienistillä kerran vuoteen, niin kumpikaan ei suvaitse sanoa propuista asiakkaalle. Minusta heidän pitäisi sanoa.
Proput voi poistaa ihan itse, ilman että siitä joku sanoo. Kyllä ne huomaa, koska aiheuttavat pahaa makuakin ja usein nielukipuakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä oli paskat housuissa.
Ei tämä paskalta haissut. Toki sitäkin saattoi olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä oli paskat housuissa.
Joo. Ihmisillä on tapana mennä paskat housuissa kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin oikeasti, että sillä nurkalla missä ensimmäisen kerran haistoin sen hajun on jotain todella pahasti vialla.
Ei siis tullut mieleenkään, että sellainen haku lähtisi asiakkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis tullut mieleenkään, että sellainen haku lähtisi asiakkaasta.
haju*
Mielestäni nämä tyypit olisi hyvä ohjata kaupasta ulos vaikkapa saippuan ja pyykinpesuaineen kanssa. Se löyhkä on kuvottava ja niitä tyyppejä on pääkaupunkiseudulla paljon eri puolilla, joilla tämä hygieniaongelma on.
Huoli ilmoituksen teko olisi hyvä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku maastopukumies jossain maalaispitäjässä?
Joo sori. Kävin juuri haaskat (ei naiset)läpi ja supisyöteiksi laitoin muutaman kypsyneimmän. Pakko oli kaupassa käydä matkan varrella, joten sori siitä...
Varmaan kuitenkin peseydyt tänään, eikä ympärilläsi leiju härskiintyneen talin haju?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nämä tyypit olisi hyvä ohjata kaupasta ulos vaikkapa saippuan ja pyykinpesuaineen kanssa. Se löyhkä on kuvottava ja niitä tyyppejä on pääkaupunkiseudulla paljon eri puolilla, joilla tämä hygieniaongelma on.
Huoli ilmoituksen teko olisi hyvä myös.
Ei tuollaista voi tehdä. Olen elämäni aikana törmännyt haiseviin ihmisiin, joskus olen saattanut lenkin jälkeen itsekin haista, jos lähelle tulee. Se, että saat koko kaupan haisemaan ruumiilta on jo aivan toinen juttu.
En nyt sano että tässä tapauksessa on kyse seuraavasta, mutta hajuaisti voi olla kärsinyt esim.koronan takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ketoosin alkaminen saa aikaan pahanhajuisen hengityksen, samoin jotkut sairaudet ja lääkitykset voivat aiheuttaa hajua. Itsekin välillä paastoilen ja tiedän että saattaa hengitys haiskahtaa hetken aikaa vaikka sitä ei välttämättä itse huomaa, ajan kanssa kyllä haju loppuu jos ketoosi jatkuu pitkään. Terveysvaikutukset ovat kuitenkin sen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla että kotona on siivotonta ja asunnon haju tarttunut mieheen ja hänen vaatteisiinsa, lisänä vielä kuukausien peseytymättömyys.
Ap nyt taitaa kuulua niihin joiden mielestä vähintään joka toinen vastaantuleva ihminen haisee sonnalta, näihin yliaistillisiin erikoisihmisiin.
Joo sori. Kävin juuri haaskat (ei naiset)läpi ja supisyöteiksi laitoin muutaman kypsyneimmän. Pakko oli kaupassa käydä matkan varrella, joten sori siitä...