Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos sinuun otettaisiin yhteyttä ja kerrottaisiin, että sinulla on tuntematon sisaruspuoli?

Vierailija
12.09.2024 |

Eiväthän vanhemmat aina kaikkea lapsilleen kerro ja se sukupuoli, joka ei tule raskaaksi, ole edes välttämättä tietoinen kaikista jälkeläisistään. Yhden yön jutuista syntyy vieläkin lapsia. Ennen vanhaan saattoivat yhden yön juttujen lapset päätyä sen nimiin, joka meni naimisiin raskaana olevan kanssa.

Nykyään tehdään jo tavallisen ihmisen lompakollekin siedettävillä hinnoilla DNA-testejä ja etsitään sukulaisia. Siten voi tulla esiin tilanne, että jonain päivänä melkein keneen tahansa voidaan ottaa yhteyttä ja kertoa, että on testin perusteella toisen vanhemman lapsi.

Kuinka suhtautuisitte ja kuinka toimisitte tilanteessa? Osalla voi vanhemmilla olla jo dementia ja siten vanhemmalta kertomatta jääneitä asioita ei pääse käsittelemään millään tavalla. Haluaisitteko tutustua sisar-/velipuoleen vaiko antaisitteko asioiden olla kuten ne olivat ennen kuin sisaruspuoli otti teihin yhteyttä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni tutustuisin! Koskaan ei voi olla liikaa ystäviä elämässä :) 

Vierailija
2/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mua kiinnostaisi, mutta voisin kahvit juoda sen kanssa ja alkaa instagram-kaveriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin yhtikäs mitään.

Vierailija
4/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voi käydä. Dna jää noille sivustoille ja sieltä saattaa tulla ylläreitä. 

Vierailija
5/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaunis ja sinkku sisarpuoli niin eihän sitä tiedä jos vaikka....

M33

Vierailija
6/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin että mitään rahaa ei ole tulossa

Vierailija
7/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen.

Vierailija
8/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin täyssiskon mielelläni edes puolikkaaseen, jos hän sitten olisi täyspäinen.

Vierailija
9/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän yrittäisi yhteyttä luoda ja ylläpitää. Ei minua kiinnosta edes tietämäni sukulaiset ja perheenjäsenet.

Vierailija
10/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt valitettavasti noin vuosi sitten. Tein DNA-testin. En koskaan tiennyt, että isäni ei olekaan biologinen isäni. Äitini on ollut petollinen ja valehdellut kylmästi kaikille.

Mulla ei ole muita sisaruksia, mutta sain tietää, että mulla on velipuoli, joka ei myöskään ollut missään yhteydessä biologiseen isäänsä. Olihan se järkytys, nyt tuntuu vain kylmältä, että koko ajan tapahtuu kaikkea pahaa ja mieli on turtunut.

Juttelin kyllä äitini ja velipuoleni kanssa tästä, mutta ei se puhumalla muuksi muutu. Isäni on edelleen isäni, eikä tämä ole muuttunut välejämme. Isäni ei saa koskaan tietää tästä. Biologiseen isääni en ota yhteyttä. Jos saan lapsia, hekin voivat ottaa selvää totuudesta DNA-testin avulla.

Vierailija
11/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllättyisi yhtään. Jo lapsena kuulin useita juoruja joissa kerrottiin isälläni olevan muita lapsia. Enemminkin ihmetyttää, että missä he ovat.

Vierailija
12/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskoisi. Molemmat vanhemmat on kuolleet ja virkatodistukset olen nähnyt. Muutenkin vaikka olisikin oikeasti niin kyseessä on täysin vieras ihminen. 

Vierailija
13/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkauttaisi millään lailla. 

Ystävät ovat perhe, jonka saat itse valita.

Vierailija
14/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin "tuntematon sukupuoli" ja alkoi vähän ahdistaa. 😂

Mutta kaksi sisarpuolta löytyi aikuisena ja se oli mukava yllätys.

Vierailija
15/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not kinosted.

Asia voi kuitenkin tulla eteen perinnönjaossa, sillä elossa oleva vanhempani on todella varakas ja kauan kadoksissa ollut perillinen saattaa ilmoittautua tai löytyä. Raha on hyvää. 

Vierailija
16/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse se yllätyssisko. Itse tiesin, että minulla on sisaruspuolia, mutta en uskaltanut ottaa heihin yhteyttä. Kun he aikuisina kuulivat minusta, he ottivat yhteyttä ja nykyisin tapaamme säännöllisesti. Olen erityisen läheinen siskoni kanssa, muut lapset ovat poikia. 

Vierailija
17/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On otettu yhteyttä tuntemattoman sukulaisen tiimoilta mutta en jaksanut kiinnostua asiasta.

Vierailija
18/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiinnostunut tutustumaan ilman muuta.

Vierailija
19/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vaikuttaa ajattelevan asiaa vain itsensä kannalta unohtaen epäitsekkyyden. Onhan se vaikea ajatella omalle kohdalleen, jolla on se ydinperhe ympärillä eikä siihen mahdolliseen sisarpuoleen voi laittaa mitään odotuksia.

Ihminen siis itsekkäästi ajattelee, ettei hyödy kyseisestä sisaruksesta mitään ja suhtautuu kenties negatiivisesti. Miksi?

Sille ihmiselle voisi olla todella tärkeä kuulla ihan perus asioita- sairaudet, persoona, sukujuuret yms. Miksi niitä panttaisi? Harvassa taitaa olla ne jotka lähestyvät vain rahan takia.

Vierailija
20/40 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle löytyi sikuisena 3 sisar- ja 1 velipuoli. Yhden kanssa olen tosi hyvä kaveri, toista tapaan kerran vuodessa, loppuja en koskaan.