Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista ihmistä pidät tyhmänä? Perustelut.

Vierailija
12.09.2024 |

Tarkoitan tyhmyydellä vähäistä älyllistä kapasiteettia verrattuna sellaisiin ihmisiin, jotka luokittelet normaaliälyisiksi ja älykkäiksi. 

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen ku ei osaa ottaa tilaisuudesta vaaria.

Vierailija
2/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanotut yhden asian ihmiset. Heidän määränsä on mielestäni lisääntynyt yhteiskunnassamme.

Fiksu ihminen pystyy näkemään asioissa monia puolia ja kykenee yleensä edes jollakin lailla ymmärtämään muiden ihmisten ehkä erilaisia mielipiteitä ja päätöksiä. Tyhmä ei ymmärrä, vaan hokee sitä omaa yhtä ja ainoaa asiaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista, joka latelee "totuuksiaan" muista ihmisistä, vaikka ei edes tuntisi ko. ihmistä kuin naaman perusteella tai vain pinnallisesti. Sellainen ihminen tekee itse itsestään erittäin tyhmän. Toki voi olla, että sellaiset ovatkin vain ilkeitä. Mutta ei ilkeyskään kyllä järin viisasta ole.

Vierailija
4/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan kaikesta valittavista, he ovat pelkkiä naristeja.

Vierailija
5/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan kaikesta valittavista, he ovat pelkkiä naristeja.

Täällä niitä riittää.

Vierailija
6/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä joka ei tajua mitä oikeasti tietää ja mitä ei. Luulee tietävänsä "totuuden" asioista joista ei ole oikeasti hajuakaan.

Vierailija
7/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista joka menee kuin lammas joukon mukana eikä kyseenalaista kuulemaansa mitenkään.

Vierailija
8/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistusharhassa eläviä typeryksiä, jotka rivät osaa ottaa vastaan mitääm informaatiota, joka ei tue sitä omaa näkemystä asioista.

Esimerkkinä vaikka palstan persu ja vihervassari huutelijat.

Vierailija
9/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pidän tyhmänä ihmistä, joka ei millään tavalla seuraa ajankohtaisia uutisia tai jolla on vain huono yleissivistys. Jos ei tiedä, mitkä puolueet ovat hallituksessa ja mitä oppositiossa tai jos ei osaa Suomen kartalle sijoittaa vaikkapa Kokkolaa ja Joensuuta, niin pidän aika tyhmänä.

Vierailija
10/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista, joka latelee "totuuksiaan" muista ihmisistä, vaikka ei edes tuntisi ko. ihmistä kuin naaman perusteella tai vain pinnallisesti. Sellainen ihminen tekee itse itsestään erittäin tyhmän. Toki voi olla, että sellaiset ovatkin vain ilkeitä. Mutta ei ilkeyskään kyllä järin viisasta ole.

Tätä olin myös tulossa kirjoittamaan. Pahinta on se, että joku tulee avautumaan, kuinka minä olen sellainen ja tällainen, enkä ole koko ihmistä ikinä missään tavannut. Enkä ole mikään julkisuuden henkilö tai patsastele netissä niin että voisi edes tehdä mitään oletuksia.

Vierailija
11/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla olosuhteiden johdosta tietämätön, mutta aktiivinen tietämättömyyden valitseminen on tyhmyyttä.

Vierailija
12/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajutonta. Hauskuuteen tarvitaan älyä eikä ole pakko olla kouluja käynyt. Toisaalta myös semmoista ketä ei kiinnosta mitä oman elämän ulkopuolella tapahtuu. 

Vierailija
13/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat älyn jättiläisiä,ja Ho moja

Vierailija
14/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein vähä-älyisintä on väittää,että Arabian ja Somaliankieliset uutiset auttavat ymmärtämään Suomalaista yhteiskuntaa,Käsittämättömätöntä Ylelogiikkaa,on tosiaan liikaa löysää rahaa Ylellä,veronmaksajat kiroaa koko paskan.

Vierailija
15/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta puuttuu syyn ja seurauksen ymmärtäminen. Eräässä eläintarhassa kuoriutui kananpoikanen ja kaverit ihastelivat untuvikkoa. Sanoin että mites on kun täällä näkyy muutama kana ja tässä kuitenkin kuoriutuu päivässä useampi poikanen niin mihinkäs luulette poikasten tästä lähtevän ? Menivät hiljaisiksi kun ymmärsivät että moni käärme ja tarantella tarvii päivän ateriansa.

Vierailija
16/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on kuulemma semmoinen ihminen kuin minä. Lähes kaikki ympärillä ovat sen tosi selväksi tehneet minulle. Olin kumminkin kympin oppilas ja älykkyystesteissäkin olen pärjännyt keskivertoa paremmin. Mutta taitoni ovatkin enempi juuri korvien välissä, siis erilaisessa tietämisessä yms., ei esim. jonkin työtehtävän tekemisessä käytännön tasolla. Olen havainnut, että lähinnä vain näitä käytännön ihmisiä arvostetaan. Älykkyyttä ei juurikaan.

Vierailija
17/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia tavallisia suomalaisia, joita tapaan työssäni kiinteistöalalla.

Satoja kertoja toistunut tositapahtuma: Huoltoyhtiö on jakanut asuntoihin tiedotteet hyvissä ajoin ennen vaikkapa patteriventtiilitarkastusta.

Kun menen soittamaan ovikelloa, ollaan hölmistyneen näköisiä ja väitetään, etteivät ole saaneet mitään tiedotetta. Näen sen itse mainospinon päällä ja näytän sitä asukkaalle. Vihaisena tuhahtelevat, etteivät voineet varautua asiaan ja voisinko tulla seuraavalla viikolla.

Hieman valistuneemmat kansalaiset huomaavat tiedotteen, mutteivät osaa lukea siitä kuin puhelinnumeroni. Tiedotteessa lukee isoin kirjaimin: "PATTERIVENTTIILIEN TARKASTUS MA 1.9.2024 klo. 9." Jätäthän varmuuslukon auki, asukkaan ei tarvitse itse olla paikalla ja mukana tarkastuksesa on kiinteistön edustaja."

Sitten ne soittavat minulle sunnuntai-iltana kymmeneltä ja kysyvät: Milloin tulette? Mitä tulette tekemään? Tuletteko meille? Jne.

Minä sitten kyselen, että mitäs siinä tiedotteessa sanotaan. Sitten ne vaivalloisenoloisena tavaavat, että "Jaa, patteriventtiilien tarkastus maanantaina 1.9.2024 klo. 9. kaikkiin huoneistoihin."

Tämä ei tietenkään riitä, vaan jatkavat jonninjoutavaa jaarittelua, kun kerran ovat johonkin soittaneet.

Minulta on mennyt täysin usko monien ihmisten järjenjuoksuun. Päällepäin näyttävät kuitenkin aivan tavallisilta. 😤

Vierailija
18/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viime aikaisista mieleen tulee sellainen työntekijä joka ei tunnu ymmärtävän että töissä ei voi valittaa ja valikoida kaikkia tekemisiään, siksihän siitä maksetaan palkkaa. Hommat sujuisi kaikilla paremmin jos jättäisi joutavat mutinat ja narinat jonniin joutavista asioista pois.

Vierailija
19/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolaista.

Viisas ihminen ei kannattaisi heidän ajatuksiaan ja tavoitteitaan.

Vierailija
20/128 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä on kuulemma semmoinen ihminen kuin minä. Lähes kaikki ympärillä ovat sen tosi selväksi tehneet minulle. Olin kumminkin kympin oppilas ja älykkyystesteissäkin olen pärjännyt keskivertoa paremmin. Mutta taitoni ovatkin enempi juuri korvien välissä, siis erilaisessa tietämisessä yms., ei esim. jonkin työtehtävän tekemisessä käytännön tasolla. Olen havainnut, että lähinnä vain näitä käytännön ihmisiä arvostetaan. Älykkyyttä ei juurikaan.

Minä taas käytännön ihmisenä koen että juuri lukuviisaille tämä nykyaika on armollisempi. Ihmisiä arvotetaan aivan liikaa hyvien arvosanojen ja kirjaviisauden perusteella. Taka-alalle jää sitten esim ihmissuhdetaidot, toisten kohtaaminen, avuliaisuus, joustavuus jne, jotka lopulta ovat mielestäni vähintään yhtä tärkeitä ominaisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi