Gigantti sulkee Riihimäen, Hyvinkään ja Forssan toimipisteet
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/664ad584-d635-4ed0-a1a0-e34b52b54f2a
Gigantti ongelmissa?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se nyt mikään ihme ole. Ihan kuolleita paikkakuntia.
Ai on? Huomaa että olet ulkopaikkakuntalainen, etkä tiedä kuinka paljon ihmisiä on esim. Hyvinkäällä. Täällä ostovoimaa riittäisi yllin kyllin. Kesän tapahtumat ja terassit oli aina täynnä.
T: Hyvinkääläinen
Joo, nykyään ulkopaikkakuntalainen. Olen sieltä kotoisin ja en voi käsittää, että joku siellä haluaa asua vappaehtoisesti. Kämänen tuppukylä se on, ei mitään muuta. Hyvä jos sulle täydet terassit riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on? Huomaa että olet ulkopaikkakuntalainen, etkä tiedä kuinka paljon ihmisiä on esim. Hyvinkäällä. Täällä ostovoimaa riittäisi yllin kyllin. Kesän tapahtumat ja terassit oli aina täynnä.
Terassit täynnä ei välttämättä kerro ostovoimasta. Hyvinkää on kyllä 46000 asukkaa n radanvarsikaupunki, ei mikään eläkeläiskylä. Paljon lapsiperheitä, joiden talous voi nyt olla tiukalla.
Töitä siellä ei ole eli suurin osa käy töissä pääkaupunkiseudulla. Varmasti myös kylän työttömyysprosentti korkea. Eli ostovoima tosiaan surkea.
Liian monta Giganttia vielä jäi. Ihmetellä täytyy kuka enää asioi siellä. Itse lopetin pesukoneen takuupuljaamisen jälkeen, jossa minut selvästi yritettiin väsyttää jättämään homma kesken. No en jättänyt, mutta aikaa paloi, hermot meni ja silti sain lopulta vaihtona alkuperäistä huonomman koneen. Power on kuin toisesta galaksista tällaisten asioiden hoitamisessa.
Ei kai se tarkoita että firma on ongelmissa. Sehän on nimenomaan järkevää liiketoimintaa, että suljetaan ne konttorit jotka eivät tuota voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terassit täynnä ei välttämättä kerro ostovoimasta. Hyvinkää on kyllä 46000 asukkaa n radanvarsikaupunki, ei mikään eläkeläiskylä. Paljon lapsiperheitä, joiden talous voi nyt olla tiukalla.
Töitä siellä ei ole eli suurin osa käy töissä pääkaupunkiseudulla. Varmasti myös kylän työttömyysprosentti korkea. Eli ostovoima tosiaan surkea.
Hyvinkäällä on aina työt tehty radan toisessa päässä. Taitaa olla muuten Suomen vanhimmat radat Hyvinkäällä.
Katsoin työttömyysluvut ja ihan tyypillistä keskitasoa näyttää olevan, 11.3%. Vantaalla näyttää olevan 13.3% ja koko uudenmaan alueella luku on 11.5%.
https://www.temtyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx?ssid=201212013…
Vierailija kirjoitti:
Ap. Tuskin on. Sopeuttaa vaan toimintaansa vallitsevaan kysyntään, kuten mikä tahansa yhtiö. Sama tilanne on Powerilla.
Kyseessä on kuitenkin franchise gigantit. Todennäköisesti yrittäjä vaan todennut ettei kannata gigantin ehdoilla jatkaa.
Myös Vepsäläinen ja Isku ovat sulkeneet liikkeitä useilla paikkakunnilla. Tokmanni vaikeuksissa. Huonosti menee kautta linjan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se tarkoita että firma on ongelmissa. Sehän on nimenomaan järkevää liiketoimintaa, että suljetaan ne konttorit jotka eivät tuota voittoa.
Jotain on kuitenkin pielessä jos konsepti ei toimi lähes 50 000 asukkaan kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohdassa se markkina vaan täyttyy. Ja nettikauppa syö tuollaiset isot hallit.
En ole ainakaan itse ostanut esim. pyykin- tai astianpesukonetta, jääkaappia tai liettä nettikaupasta.
Tietenkin nettimyynti on lisääntynyt rajusti.
Itse kyllä suosin Giganttia Powerin sijaan, takuuasioissa Power on ihan umpisurkea mutta Gigantissa sujuu hyvin. Powerissa ketään ei kiinnostaa takuukorjaukset, vain myynti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että ostin juuri imurin powerista vaikka gigantti on melkein vieressä, kun gigantti o niin törkeä paskafirma
Powerilla ja Gigantilla on sama emoyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervehdys Hyvinkäälle. Siinä on hieno kaupunki.
T: tuleva paluumuuttaja
Mikä jHyvinkäässä on hienoa?
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että ostin juuri imurin powerista vaikka gigantti on melkein vieressä, kun gigantti o niin törkeä paskafirma
Odota kunnes tule tarvetta takuuasioille ja joudut Powerin viemään laitteen, alat kyllä kaipaamaan Giganttia silloin.
Oman kokemuksen mukaan Powerissa saa paremmin palvelua ostaessa, mutta Gigantissa takuuhommat toimii miljoona kertaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohdassa se markkina vaan täyttyy. Ja nettikauppa syö tuollaiset isot hallit.
En ole ainakaan itse ostanut esim. pyykin- tai astianpesukonetta, jääkaappia tai liettä nettikaupasta.
Mä oon ostanut.Tekniset tiedot ja koon näkee netistä.
Se nyt vaan on tyhmää mennä Giganttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Powerilla ja Gigantilla on sama emoyhtiö.
Eikä ole vaan sama reiska on häärinyt taustalla perustamisvaiheessa eli Øivind Tidemandsen, mutta eivät kai ne samaa yritystä ole?
Suomi on kuihtuva yhteiskunta. Porukka on persaukista.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin nettimyynti on lisääntynyt rajusti.
Itse kyllä suosin Giganttia Powerin sijaan, takuuasioissa Power on ihan umpisurkea mutta Gigantissa sujuu hyvin. Powerissa ketään ei kiinnostaa takuukorjaukset, vain myynti kiinnostaa.
Kun muutin pari vuotta sitten uuteen asuntoon, hankin ensimmäisten kuukausien aikana Gigantista ensin Mielen pesukoneen ja muutama kuukausi myöhemmin Samsungin 55 tuuman älytelevision. Molemmat ovat toimineet ongelmitta. Tein kaupat paikallisesssa Gigantin liikkeessä ja ne tuotiin kotiin asti pakettiautolla. Pesukoneen asennuksesta huolehtivat alan ammattilaiset.
Minua harmittaa edelleen eniten Anttilan tavaratalojen häiviäminen 2016.
Tilatkaa vaan netistä kaikki, Temusta ja muualta niin äkkiähän saadaan kivijalka- ja muut liikkeet kyykkyyn! Näin suomalaiset työllistää suomalaisia 💪🏻
Forssan kyllä ymmärtää hyvin, ihan pieni paikkakunta ja Salo ja Turku suht lähellä.