Uskallatko olla yötä yksin teltassa keskellä isoa kansallispuistoa kilometrien päässä kenestäkään?
Vähän jännitti, mutta jotenkin sen teltan sisällä tuntui turvalliselta... eniten pelotti mennä pilkkopimeässä teltasta ulos pissalle!
Kommentit (62)
Tubessa on joitakin Kryptidien "metsästäjiä" Usasta. Yksi vanhempi herra taitaa olla ihan puskassa joskus pimeällä (tosin aseistettuna), koska yrittää nähdä mitä alueella tapahtuu. Osa menee porukalla. On mukavan oloinen kyllä. Itse en menisi yksin puskaan tuijottamaan ja tulisi varmaan joku punkki, kettu tai kauris.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luontoon paskaaja
Miten retkeilijän kakka on pahempi kuin esim. poron kakka?
Poron kakka on lähinnä selluloosaa, eli ei kovin typpirikasta, kun taas ihmisp*ka on. Lisäksi ihmisuloste sisältää kaikenlaista kemikaalijätettä, esim lääkkeitä ja ruuan säilöntäaineita, joita ei pitäisi luontoon päästää ollenkaan
Katso elokuva BODY AT BRIGHTON ROCK ennen metsään lähtöä 😅
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, ajattele jos karhu olisi tullut syömään sinua kuten on tapahtunut.
Kuin ei ole tapahtunut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karhu ei syö ihmisiä, turpaan kyllä saa jos pentuja kiusaa, karhuemo puolustaa lapsiaan.
Aloittajalle uskaltaisin, olen teltassa viettänyt yhteensä vuosia, tosin saaressa, missään ei nuku niin hyvin kuin teltassa
Riippuu karhusta. Esimerkiksi jäärkarhun ruokavalioon kuuluu ihminen. Harmaa- tai ruskeakarhun ei niinkään.
No montako jääkarhua Suomessa on ? Eipä ne Alaskassa vaikka takapihoilla kulkevat syö ihmisiä eikä koiria
Että mitä sä höpiset? Täyttä kukkua, sulla ei ole mitään käsitystä jääkarhuista Alaskassa. Mutta,eipä se nyt tähän aiheeseen kuulu.
Jos teltta olisi ihan keskellä kansallispuistoa niin kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin ei ole tapahtunut koskaan.
On toki. Kylläkin USA:ssa.
Varmaan uskaltaisin. Eri asia on sitten se, kuka kiskoo mut aamulla ylös sieltä teltan pohjalta 🥴. Edellisestä telttayöstä on aikaa kauan. Muksuna telttailu lähimetsässä oli ihan parasta kesälomaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos teltta olisi ihan keskellä kansallispuistoa niin kyllä
Sokostilla?
Itse tykkäsin laittaa telttani parin sadan metrin päähän autiotuvista kun olin Norjassa tuntureilla vaeltamassa. Henkinen juttu, että tarvittaessa apu olisi lähellä. Enkä pelkää ihmisiä kansallispuistossa, vaeltajat ovat kivaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Katso elokuva BODY AT BRIGHTON ROCK ennen metsään lähtöä 😅
Tai From-sarjaa Netflixistä!
En kanna asetta vaelluksilla vai kannanko? Menee oudoksi jos karunkierroksella pitää ruveta pelkäämään sekopäitä ihmisiä.
Lähipäivinä pystyttämässä telttaa metsään tarkkailupiiloksi. Ilta- ja aamuhämärän eläinten tarkkailua varten. N53
Mieli tekisi kokeilla, mutta arastelen. Voisin sen miehen ottaa mukaan? Jos pysyisi karhu vuoristaan loitolla.
En uskaltaisi enkä edes haluaisi. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin teltassa nukkuminen. Jos sitä voi omalla kohdalla edes nukkumiseksi sanoa. Muutaman kerran olen elämäni aikana yrittänyt nukkua teltassa omassa kotipihassa. Koko yö oli yhtä horroksessa oloa ja eri äänien kuuntelua.
En uskaltaisi, koska vesillä oleminen pelottaa minua kovasti.
Voiskai sitä. Viime vuosina telttailu ollut talvipainotteista kun silloin on helpompi kulkea, ei ole hyttysiä tai muita ötököitä ja juomavettä saa helposti sulattamalla lunta. Talvella on tavallaan helpompaa retkeillä ja voi liikkua sellaisilla alueilla joihin kesällä ei ole juuri menemistä, eli jäällä ja soilla ja vesistöt ei rajoita reitinvalintaa läheskään samalla tavalla.
En helvetissä. Mun tuurilla kun ei parane tässä elämässä riskeerata yhtään mitään :D
Eikä siinä mitään halveksuttavaa ole.