Uskallatko olla yötä yksin teltassa keskellä isoa kansallispuistoa kilometrien päässä kenestäkään?
Vähän jännitti, mutta jotenkin sen teltan sisällä tuntui turvalliselta... eniten pelotti mennä pilkkopimeässä teltasta ulos pissalle!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti uskallan, olenhan aikuinen mies.
Usko pois, kyllä miehiäkin raiskataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, ajattele jos karhu olisi tullut syömään sinua kuten on tapahtunut.
Karhu ei syö ihmisiä, turpaan kyllä saa jos pentuja kiusaa, karhuemo puolustaa lapsiaan.
Aloittajalle uskaltaisin, olen teltassa viettänyt yhteensä vuosia, tosin saaressa, missään ei nuku niin hyvin kuin teltassa
Riippuu karhusta. Esimerkiksi jäärkarhun ruokavalioon kuuluu ihminen. Harmaa- tai ruskeakarhun ei niinkään.
Pimeys luo toisaalta turvaa. Ylimääräisiä kulkijoita ei ole ja näkyvyys huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ei minua
2. Kuka siellä metsässä ra iska a?
3. T ap an tuollaisen yrittäjän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ei minua
2. Kuka siellä metsässä ra iska a?
3. T ap an tuollaisen yrittäjän
Samaa mieltä siitä, että ei sinua raiskaisi edes näkövammainen.
En, enää (nuorempana kyllä oisin). Miksi? Koska Bodom ja Tulilahti. (siis se, entäpä jos siellä oli satunnainen kyttääjä, kun kumpaakaahan ei ole saatu selvitettyä).
googlasin muuten joskus netistä, et onko (jenkeissä) ollut jotain vastaavaa? - Jotain, mutta muuta järkyttävää löysin. Päätin silloin lopettaa "tutkimukset" siihen. (haluan nukkua yöni rauhassa).
Mulla olisi ysimillinen mukana tuomassa turvaa. Ja koira tietysti kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Pimeys luo toisaalta turvaa. Ylimääräisiä kulkijoita ei ole ja näkyvyys huono.
Ja itsellä infrapunalasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karhu ei syö ihmisiä, turpaan kyllä saa jos pentuja kiusaa, karhuemo puolustaa lapsiaan.
Aloittajalle uskaltaisin, olen teltassa viettänyt yhteensä vuosia, tosin saaressa, missään ei nuku niin hyvin kuin teltassa
Riippuu karhusta. Esimerkiksi jäärkarhun ruokavalioon kuuluu ihminen. Harmaa- tai ruskeakarhun ei niinkään.
No montako jääkarhua Suomessa on ? Eipä ne Alaskassa vaikka takapihoilla kulkevat syö ihmisiä eikä koiria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä kuulu. Jääkarhu syö mitä nyt sattuu löytämään ja toisin kuin muilla karhuilla, jääkarhulle ei ole vuosituhansien saatossa kehittynyt pelkoa apex-predatoria, eli ihmistä kohtaan koska kohtaamisia on ollut niin vähän. Jääkarhu ei usein ymmärrä edes kiväärin varoituslaukausta vaan käy nälissään päälle ymmärtämättä että henkiriepu lähtee nyt.
Mitenkään erityisesti jääkarhu ei saalista ihmistä ruokavalionaan.
En uskalla. En voisi olla varma, että taatusti ei yhtäkään ihmistä ole lähimailla, enkä todellakaan halua kohdata ketään metsässä
Vesisade ja tulviminen voi olla oikea riski. Ukkonen ja trombi? Puiden kaatuminen?
Uskallan, pöräyttelen peräpäätäni niin kiivaasti ettei kukaan tai mikään uskalla tulla lähellekään telttaani!😲
Pahin petohan on ihminen, ei Suomen luonnossa muuta pelättävää ole. Joten mitä syrjemmässä se parempi.
Telttailin parikymppisenä paljon yksin, yleensä saarissa, autioissa ja asutuissa saaristomerellä. Samoin autossa retkillä, viimeksi viikko sitten. Veneissäkin satoja öitä yksin. Kaltaisiani on paljon. N47
En uskaltaisi, enkä edes haluaisi sellaiselle retkelle missään tapauksessa.
Pelkään metsässä, eikä minulla ole sellaista luontosuhdetta, että pitäisi metsään päästä. Lenkkipolut puistossa riittävät minulle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luontotirehtöörille tiedoksi että karhulla on poikasia, ei lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vain hullut halajaa metsiin.
Metsissä on täysjärkiset, ihminen on ollut metsissä kauemmin kuin kaupungeissa.
Kyllähän me uskallataan, tulis vaan joku, kun vaan panettaa!!