Voiko virkasuhteeseen hakea avoimella hakemuksella?
Haaveena olisi joskus vakituinen virka kyseisistä tehtävistä. Vakituiseen kunnan virkaan on ymmärtääkseni aina julkinen haku. Onkohan mahdollista päästä esimerkiksi määräaikaiseen suhteeseen avustaviin tehtäviin? Että kannattaako hakemusta ylipäätään laittaa, onko teoriassa mahdollista jos osaisi myydä osaamisensa hyvin. Olen hakenut kyseiseen virkaan moneen paikkaan, mutta riittävän kokemuksen puuttuessa en pääse haastatteluihin.
Kommentit (24)
Ei kannata. Valtiolla esihenkilönä, koskaan ei le tullut avoimia hakemuksia järjestelmän kautta
Kunnalle ei myöskään oltava avoimessa haussa
Mihin sinä sen avoimen hakemuksen lähettäisit? Ja missä yhteydessä sitä käsiteltäisiin?
Kukan normaali ihminen ei halua muiden elätettäväksi. Mene ap oikeisiin töihin.
Ei. On kohdistettava ainakin vakipaikoissa juuri siihen tehtävään.
Aina kannattaa yrittää ja suosittelijat mainita myös. Laita hakemukseen vaan, miksi olet kiinnostunut ja että lyhytkin sijaisuus riittää. Jos ottavat sinut mäåräaikaiseksi, oppivat tuntemaan sinut ilman riskiä väärästä valinnasta. On suuri etu sinulle, jos ottavat edes lyhyeksi ajaksi. Onnea yritteliäälle sinulle!
Kyllä meille on haettu avoimella hakemuksella, ja jopa menestyksellä.
Hakisit siis joko jonkun toisen virkaa tai virkaa, jota ei ole olemassa?
onko nyt kyse jostain tietystä virasta vai haetko kaikkia kunnan virkoja yhdellä avonaisella hakemuksella?
Vierailija kirjoitti:
Kukan normaali ihminen ei halua muiden elätettäväksi. Mene ap oikeisiin töihin.
Asiakkaat elättävät kauppiaan, tilaajat tuottajan, rosvot poliisin.
Miksi kukaan haluaisi kokematonta edes määräaikaiseen virkasuhteeseen? Nyt on rahat kortilla ja nimenomaan määräaikaisista tehtävistå leikataan.
Valtion pysyvään virkaa ei pääse avoimella haulla eli ei kannata. Määräaikaisen voi teoriassa saada avoimella pariksi vuodeksi, mutta sellaisiinkin on paljon hakijoita, ainakin tietyillä aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Valtion pysyvään virkaa ei pääse avoimella haulla eli ei kannata. Määräaikaisen voi teoriassa saada avoimella pariksi vuodeksi, mutta sellaisiinkin on paljon hakijoita, ainakin tietyillä aloilla.
Valtion määräaikaisiin virkasuhteisiinkin on tällä hetkellä satoja hakijoita, aika epätodennäköistä, että tärppää.
Kyllä ne virat nykyään on tiukalla... Kannattaa yrittää tutustua johonkin k yrpään
Virkailij at ovat saa s taa ja tuskin kukaan heistä pitävät
Ota joku peruuki llinen vout i ja anna sille p i parii
Valtiolle.fi-sivustolla voi tehdä avoimen hakemuksen. Minulla sellainen on ollut vuosia, mutta eipä ole tullut yhteydenottoja.
Vierailija kirjoitti:
onko nyt kyse jostain tietystä virasta vai haetko kaikkia kunnan virkoja yhdellä avonaisella hakemuksella?
Kuten aloituksessa kerron, tietty virka on mielessä. Useammasta eri kunnasta sitä olen hakenut ja paikkoja on viime aikoinakin ollut kohtuullisen paljon auki ympäri Suomea. Ja siis hakemuksen lähettäisin tietenkin kyseisen yksikön johtajalle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hakisit siis joko jonkun toisen virkaa tai virkaa, jota ei ole olemassa?
Sijaiseksi tai avustaviin tehtäviin määräaikaiseksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Valtiolle.fi-sivustolla voi tehdä avoimen hakemuksen. Minulla sellainen on ollut vuosia, mutta eipä ole tullut yhteydenottoja.
Samoin Kuntarekryssä. Sama juttu mulla noissa yhteydenotoissa molemmissa paikoissa, mutta mulla onkin heidän mielestään automaattinen syy, ettei oteta yhteyttä: Ikä, yli 60 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten aloituksessa kerron, tietty virka on mielessä. Useammasta eri kunnasta sitä olen hakenut ja paikkoja on viime aikoinakin ollut kohtuullisen paljon auki ympäri Suomea. Ja siis hakemuksen lähettäisin tietenkin kyseisen yksikön johtajalle. Ap
Miksi et hae paikkoja juuri siihen paikkaan tarkoitetulla hakemuksella vasta sitten, kun ne ovat auki? Hyvin tehtyä CV:tä hakemusta ei juuri tarvitse rukata uutta paikkaa haettaessa. Muutaman minuutin homma.
Up