Ymmärrättekö kännykkäkuskit että auto ei pysähdy sillä sekunnilla kun näette esteen?
80 km/h vaudissa menee helposti 40-50 metriä, 24 metriä sekunnissa. Siinä on mukana reaktioaika ja jarrutusaika. Kun huomio on vain 2 sekuntia pios liikenteestä, matka tulpaalntuu.
Kommentit (12)
Usein paheksutaan muiden autoilijoiden kännykän käyttöä mitta itselle se on sallittu
En minä käytä puhelinta ajaessa. Pistän äänettömälle ettei häiritse t. ap.
Liikenteessä näkee tosi paljon päivittäin että, kuskin katse on puhelimessa eikä seurata liikketeen tapahtumia
Autoni jarruttaa itse esteen tullessa. Monta kertaa katsellut videota näytöltä ja auto yhtäkkiä jarruttanut jonkun mummon tai lapsen takia.
Miten edes pystyy katsomaan kännykkää kun ajaa? Aivojen tilalla ilmeisesti on sahanpurua niin ei ole niin väliä, vaikka törmäisi edellä ajavaan tai jalankulkijaan, tai auto ajaisi ojaan.
Ei pysähtynyt sillä sekunnilla vaikka ei ollut edes puhelin mukana.
Triplasta lähdin Mercedekselläni muutama viikko sitten ja olin tulossa liikenneympyrään samalla iltapalaa syödessäni. Ei näkynyt autoja tai kävelijöitä joten jatkoin matkaa. Hetken päästä huomasin peiliin katsoesani että joku skuuttikuski jäi siihen uunona toljottamaan.
Skuuttikuskilla oli kieltämättä etuajo-oikeus mutta vanha mies ei välttämättä huomaa kaikkia liikkuvia vaikka haluaisi. En aja päälle tarkoituksella mutta skuutin kanssa liikkuvien kannattaa olla varovainen koska törmäyksessä auto yleensä voittaa.
Itse en ole edes niin tyhmä, että riskeeraisin itseni tai muiden henkeä, kun ei vaan voi seurata liikennettä vaan kännykkää. Sais tulla roimat sakot tuollaisesta ajamisesta, että katsotaan kännykkää eikä liikennettä.
Tyhmyys vaan nousee. Vähän niin kuin ne jotka ottaa selfietä ja tapahtuu kuolettava onnettomuus. Pelottaa kyllä jossain määrin noiden k-päiden takia liikkua enää.
Omassa autossa on varoitus jos vaikka edellä ajava auto alkaa lähestyä liian nopeasti ja se on auttanut monta kertaa välttämään törmäyksen. Kännykkää en itse ajaessani selaa mutta olen kaipaillut VIM (= video in motion) ominaisuutta eli olisi kiva katsella youtube videoita samalla kun ajaa.
En ymmärrä