Mitä syötte kun tulette töistä kotiin ja käyttekö aina ensin kaupan kautta
Miten hoidatte asian ja onko teillä jonkin tietty viikonpäivä kaupassa käynnille ?
Kommentit (27)
Joka toinen päivä kaupan kautta ja syön sitä, mitä hyvää valmiseines ja jälkiruokahyllystä mukaan on tullut.
Jos olen toimistolla, syön lounaan ruokalassa ja illalla sitten vain rahkaa/viiliä/jogurttia/leipää/korppuja/pähkinöitä/omenia, eli iltaisin ei tarvitse ihmeitä syödä. Jos olen etänä, syön päivällä salaatin tai jonkun eineksen, ja ilta menee samoin kuin muutenkin. Kaupassa käyn kolmisen kertaa viikossa, aika vähän menee rahaa ruokaan, kun yksin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn melkein joka päivä ja valikoin sieltä sitten mitä syödään, en ymmärrä miksi pitää tehdä menu viikoksi etukäteen kun eihän sitä voi tietää mitä tekee mieli huomenna
Minä olen tehnyt tuota myös paljon ja erityisesti silloin, kun rahat ovat vähissä. Ainoa konsti, millä rahan saa todella riittämään. Pystyy hyödyntämään tarjoukset paremmin eikä tule hukkaostoksia. Enkä minä näe järkeä siinäkään, että kaupasta ostaa kymmenen kassillista ruokaa, meilläkin parkkikselta matkaa alaovelle parisataa metriä ja lukollisen alaoven ja kotioven välissä on vielä hissi. Yritäpä yksin kuljettaa enempää kuin yksi täysi kestokassillinen ja muovipussi.
No meillä tulee viidelle päivälle viidelle hengelle kaksi kassillista ja reppu. Reppuun maidot ja muut vastaavat painavat. Yksi täysi kassi kasviksia toinen kaikenlaista sekalaista ja vähän lihaa.
Nykyään maanantaina tulee usein Ruokaboksi tai Oikian (ent Feelian) toimitus. Muuten käydään kaupassa ainakin kahdesti viikossa. Kummallakin kerralla ostetaan maitoa, leipää, hevi-tuotteita. Kerta viikkoon sitten kaikki mitä tarvitaan.
Arki-iltana kokataan nopea ruoka tai syödään edellispäivien.
Teen päivällistä niistä ruoka-aineista, joita kaupassa käydessämme olemme ostaneet useammalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn melkein joka päivä ja valikoin sieltä sitten mitä syödään, en ymmärrä miksi pitää tehdä menu viikoksi etukäteen kun eihän sitä voi tietää mitä tekee mieli huomenna
Minä olen tehnyt tuota myös paljon ja erityisesti silloin, kun rahat ovat vähissä. Ainoa konsti, millä rahan saa todella riittämään. Pystyy hyödyntämään tarjoukset paremmin eikä tule hukkaostoksia. Enkä minä näe järkeä siinäkään, että kaupasta ostaa kymmenen kassillista ruokaa, meilläkin parkkikselta matkaa alaovelle parisataa metriä ja lukollisen alaoven ja kotioven välissä on vielä hissi. Yritäpä yksin kuljettaa enempää kuin yksi täysi kestokassillinen ja muovipussi.
No meillä tulee viidelle päivälle viidelle hengelle kaksi kassillista ja reppu. Reppuun maidot ja muut vastaavat painavat. Yksi täysi kassi kasvi
Noin vähällä teidän lapset ilmeisesti näkevät nälkää, jos yksikin on yli taaperoikäinen:)
Ehkä toisilla on muutakin tekemistä, kuin kuluttaa joka päivä aikaa kaupassa miettimässä, mitä huvittaisi syödä....?