Tilillä 6 euroa, ja rahaa tulee viikon päästä...Mistä apua? Ei ruokaan rahaa enää, ja 2 laskuakin rästissä. Toimeentulotukea leikattiin
Sosiaalihuolto on käyty läpi ja harkinnanvaraista haettu, diakonia samoin. eivät enää myönnä koska sain jo tänä vuonna ruokakortin.
Toimeentulotukea leikattu 200e eikä se enää selvästikään riitä elämiseen kun kaikki kulut koko ajan nousevat.
Mikä taho auttaa tässä kriisitilanteessa? Joutuuko suomessa näkemään nälkää?
Kommentit (118)
Yh äideillä on helppoa kun saavat yli 2000€ kuukaudessa.
Tämä taho ei auta ap sinua tässä "kriisitilanteessa".
Avut on jo annettu sulle tältä taholta. Ole hyvä vaan, ja eipä kestä kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Ja elarit päälle. Ne on minimi 160€ kuukaudessa per pentu.
etkö tiedosta että työstä maksetaan palkkaa siitä otetaan myös vero jolla kaltaisiasi luusereita elätetään. mene töihin ja elätä samalla kavereitasi.
Nii mut ku oon hakenut jo 11 000 paikkaan töihin. -ap
Olen tehnyt valituksen lähes jokaisesta toimeentulotuen päätöksestä viimeisen vuoden aikana. Ja tulos oli että minä olen oikeassa ja saan ne tuet mitkä kuuluu. Kerran sain 2 vuoden toimeentulotuet jälkikäteen koska kela oli huijannut minua ja valitin käräjäoikeuteen.
Raha riittää kun budjetoi ja jättää piikkihuumeet ja kaljat ostamatta.
Itse elän pienemmällä summalla kuin ulosoton suojaosa. On katsos pakko kun olen 100% invalidi.
Ikinä en ole toimeentulotukea hakenut enkä diakoniatoimesta ostokortteja kinunnut. Mulla on isotuloinen ystävä, joka tekee niin. Itse sössi taloutensa ja maksaa ulosottovelkaa vielä 5 vuotta.
Yrittää vipata rahaa minultakin. Ja mikä on syy? Pakonomainen shoppailu. Viimeksi se hankki tatskan.
Kyllä rahattomuus on monelle todellinen ongelma, vaikka ei ostaisi alkoholia tai tupakkaa. Itsekin laskin päivällä, että ylimääräinen kauppareissu maksaisi noin 7 euroa polttoainekuluina ja päätin, että käyn huomenna. Joka kuulle on ekstramenoa ja on pakko pihistellä jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja elarit päälle. Ne on minimi 160€ kuukaudessa per pentu.
Aattelit ettei isän tarvitse pitää siitoksiaan hengissä? Ehkä ne pitäis sitten vain tappaa. Niin sulle pitäis tehdä, turha paska.
Jos 160 egellä kuussa mielestäsi elää kasvava lapsi niin aikuinen incel pärjää varmaan satasella. Pitää vinkata lainlaatijalle, että yksinäiset täysi-ikäiset miehet on hyvä säästökohde.
Vierailija kirjoitti:
Nii mut ku oon hakenut jo 11 000 paikkaan töihin. -ap
Mutku, mutku, et ole, älä suolla paskaa.
Tuli mieleen ammattivalittaja, lieneekö sama tyyppi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rahattomuus on monelle todellinen ongelma, vaikka ei ostaisi alkoholia tai tupakkaa. Itsekin laskin päivällä, että ylimääräinen kauppareissu maksaisi noin 7 euroa polttoainekuluina ja päätin, että käyn huomenna. Joka kuulle on ekstramenoa ja on pakko pihistellä jostakin.
Voi ja pitää suunitella ajonsa niin, että hoitaa monta asiaa kerralla. Oma valintasi asua puskassa. Ei varmaan pelkoa työllistymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen ammattivalittaja, lieneekö sama tyyppi!
Kirjoittaa vähemmän virheitä eikä muista höpistä puuttuvista hampaistaan.
Kriisipuhelin päivystää:
suomeksi 09 2525 0111, auki 24/7/365
Mistä ap:n kaltaisia i di oot te ja oikein si ki ää?
Yritän säästää. En pysty. Kaikki menee, mitä tulee. Aina, ihan aina tulee jotain pakollista rahanmenoa. Eilen viimeksi jouduin hakemaan punkinpuremaan lääkevoidetta, kun se alkoi tulehtumaan. Päivän ruokaraha meni siinä sitten. Ei tullut sitten halvaksi ne kantarellit, jotka metsästä hain. Vaikka miten pyristelee, niin koko ajan on rahat loppu.
Töihin siitä saatanan rakki loinen!
6€ saat viikon ruoat kun kerään parilla eurolla pulloja siihen päälle.
Teet sitten joka ikinen päivä saman aloituksen?