Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehelle ei kelpaa naisen ystävyys?

Vierailija
10.09.2024 |

Vaan kaikkeen täytyy väkisin tunkea mukaan seksi-, parisuhde yms. kuvioita.

Siis ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta olisi vaan hienoa edes joskus voida tutustua johonkin mieheen tai miehiin ihan ystävänä, niin että molemmat voivat olla omia itsejään ja ottaa rennosti, ilman että kumpikaan yrittää teeskennellä jotain muuta kuin mitä on ja koittaa epätoivoisesti tehdä vaikutusta.

Kommentit (354)

Vierailija
21/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on mies ja nainen on nainen. Heteromiehellä on aina seksi mielessä samanikäisten naisten kanssa, ei mies mitään kaveria naisista halua, vaan seksiä tai kumppanin itselleen. Joten muistakaa naiset tämä, älkääkä yrittäkö valehdella itselleen, että miestä kiinnostaisi jokin muu kuten syvällinen keskustelu kanssanne. Jos annatte miehelle vihreän valon, niin mies on valmiina seksiin tai parisuhteeseen.

Vierailija
22/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on miespuoleisia ystäviä ja kavereita, suurin osa harrastuksen tai yhteisten mielenkiinnonkohteiden kautta tulleita. En tietenkään heidän päänsä sisään pääse, mutta ei meillä ole koskaan ollut minkäänlaista seksuaalista tai romanttista jännitettä, minkä mistään asiasta, eleestä tai muustakaan olisin huomannut. Jos he ovat toistakymmentä vuotta salaa fantasioineet jostain panohommista tai parisuhteesta kanssani, mitä en tosin usko, se on minulle ihan se ja sama. Osa on ystävyytemme aikana rakastunut ja mennyt naimisiinkin, itse olen vakituisessa monogamisessa suhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavinta on se, jos mies ei ole rehellinen aikeistaan heti alusta pitäen. Niin monesti olen joutunut tilanteeseen, jossa luulin saaneeni kaverin. Sitten onkin käynyt ilmi, että mies on kiinnostunut parisuhteesta tai seksistä kanssani. Lähes kaikki tapaukset ovat vielä olleet sellaisia, että olen ollut parisuhteessa. Siinä on tuhlattu ihan kaikkien aikaa, ja olen vähän jopa epäuskoinen siitä että löytäisin kavereita.

Vierailija
24/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisen kaverina voi mies olla. Paitsi nämä perinteiset, joita myös naisen homokavereiksi kutsutaan. Eli miehet, joille nainen voi höpsöttää juttujaan, tarvitsematta pelätä että homma menee fyysiseksi.

Miehen kavereita ovat toiset miehet. Siinä kaveruudessa ollaan samalla levelillä, ja jutellaan samoista kiinnostuksen kohteista. Joita ovat harrastukset sekä myös ne naiset.

Mies-nainen kaveruus on silläkin tavalla keinotekoinen viritelmä, että ennemmin tai myöhemmin siihen tulee toiselle se parisuhdekumppani. Se tuottaa ainakin miehelle pelkkää surua ja murhetta. Turha teeskennellä. Miehen ja naisen suhde on joko parisuhde, tai muuten siihen sisältyy liikaa jännitteitä, joita yritetään teeskennellen peitellä.

Vierailija
25/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju jakaa ihmiset moneen leiriin... Totuushan on se, että me ihmiset toimitaan vaistojen varassa, jotka evoluutio on miehin ohjelmoinut. Mies ja nainen täydentävät toisiaan, ei siinä mitään vikaa ole. Mies toimii niin kuin miehen vaistojen varassa ja sama toisinpäin.

Vierailija
26/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seksiä ja läheisyyttä myös, niin mikä ettei. Mutta platoninen ystävyys naisen kanssa - ei kiitos. Siinä päätyy vain naisen ilmaiseksi terapeutiksi, "kun se Make ei kosinutkaan juhannuksena -94"..

Vierailija
27/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista jaksaa suhteissakin vain seksin takia. Pitäisikö tyytyä vain huonoihin puoliin? Naisen ystävyys, mitä se on? Minä olen nähnyt millaisia ystäviä naiset ovat toisilleen. Selkäänpuukotusta ja kateutta.

Vierailija
28/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Miehet on mitä parhaita kavereita, ei tosin täällä mesoavat pikkupojat... 

Täällä kun voi sanoa mitä ajattelee toisin kuin toitottaa tuolla livenä.

Vierailija
29/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei naisille eivät kelpaa naiskaverit? Miksi pitää olla just miespuolinen kaveri?

Vierailija
30/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole juuri yhtään kaverinaista - joskus yritin mutta siitä ei tullut mitään pidemmän päälle; ehkä yksi ongelma oli etten lähtökohtaisesti kiinnostunut kaverimielessä kuin naisista joilta olisin myös halunnut muutakin kuin ystävyyttä... ja sitten taas usein välttelen naisia, jotka ei kiinnosta parisuhdemielessä, ihan työasioissakin pakko myöntää että vähemmän heihin pitää yhteyttä kuin sellaisiin naisiin joita pitää kiinnostavina seksuaalisesti.

Ehkä tämä ainainen taka-ajatusmeininki sitten tosiaan pitää naiset poissa kaveripiiristä. Muuten kyllä naisten kanssa viihdyn paremmin, helpompi jutella asioista jne. Mutta johtuuko se taka-ajatuksista vai muuten vaan sukupuolten välisistä eroista, tällä hetkellä en uskalla sanoa...

Vierailija
31/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisen kaverina voi mies olla. Paitsi nämä perinteiset, joita myös naisen homokavereiksi kutsutaan. Eli miehet, joille nainen voi höpsöttää juttujaan, tarvitsematta pelätä että homma menee fyysiseksi.

Miehen kavereita ovat toiset miehet. Siinä kaveruudessa ollaan samalla levelillä, ja jutellaan samoista kiinnostuksen kohteista. Joita ovat harrastukset sekä myös ne naiset.

Mies-nainen kaveruus on silläkin tavalla keinotekoinen viritelmä, että ennemmin tai myöhemmin siihen tulee toiselle se parisuhdekumppani. Se tuottaa ainakin miehelle pelkkää surua ja murhetta. Turha teeskennellä. Miehen ja naisen suhde on joko parisuhde, tai muuten siihen sisältyy liikaa jännitteitä, joita yritetään teeskennellen peitellä.

Voisi pikemminkin mieslapsi-ilmiöstä puhua, jos pitkälle aikuisiässäkin kaveruutta määrittelee naisista puhuminen. 

Vierailija
32/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin outoa lukea näitä vastauksia missä vedotaan siihen, ettei miehellä ja naisella voisi olla mitään yhteistä mielenkiinnonkohdetta, keskusteltavaa saati yhtenevää huumorintajua.

Itse oma kaveriporukkani on teini-ikäisestä asti koostunut molemmista sukupuolista. Itselleni on täysin luonnollista, että kavereista ja ystävistä löytyy niin miehiä kuin naisia. En edes ymmärrä mitä ne sukupuolisidonnaiset keskustelunaiheet ovat tai sukupuolisidonnainen huumori? 

Seksi naispuoleisten ystävieni kanssa ei ole käynyt mielessä, paitsi silloin teininä kun seksi oli muutenkin koko ajan mielessä. Ylipäätään ajatus seksistä jonkun muun kuin naisystäväni kanssa tuntuu lähinnä ankealta.

Vierailija
33/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on seksiä ja läheisyyttä myös, niin mikä ettei. Mutta platoninen ystävyys naisen kanssa - ei kiitos. Siinä päätyy vain naisen ilmaiseksi terapeutiksi, "kun se Make ei kosinutkaan juhannuksena -94"..

Millaisten naisten kanssa vietät oikein aikaa? Vähän huolestuttavaa jos yhä tuollaisista jauhaa. 

Vierailija
34/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei naisille eivät kelpaa naiskaverit? Miksi pitää olla just miespuolinen kaveri?

No niillä pitää olla liuta simppejä friendzonella boostaamassa naisen egoa.

Vierailija
35/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Miehet on mitä parhaita kavereita, ei tosin täällä mesoavat pikkupojat... 

Ei kai ne tuolla ulkona sano ääneen kuin sen mitä haluat kuulla.

Vierailija
36/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi pikemminkin mieslapsi-ilmiöstä puhua, jos pitkälle aikuisiässäkin kaveruutta määrittelee naisista puhuminen. 

Tämä 😳 Aika iso Red Flag on viisikymppiset äijät keskustelunaiheina moottoripyörät ja pillu!

Vierailija
37/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niitä juttuja, joista miesten ja naisten on vaikea päästä keskinäiseen yhteisymmärrykseen, koska heidän pariutumiskriteerinsä ja -filosofiansa ovat niin erilaisia.

Oletetaan, että minulla on naispuolinen ystävä. Mitä kriteereitä minulla olisi ystävälle? Hänen olisi hyvä olla kutakuinkin samanikäinen tai ainakin samaa sukupolvea, jotta elämänkokemukset ja -tilanteet olisivat lähellä toisiaan, ts. "olisimme samalla aaltopituudella" ja ymmärtäisimme toisiamme. Joitakin samoja mielipiteitä, harrastuksia, kiinnostuksen kohteita tai muita puheenaiheita olisi hyvä olla, jotta ajan viettäminen yhdessä olisi antoisaa. Tietenkin ystävän tulisi olla luonteeltaan sellainen, että hänen seurassaan on hyvä ja helppo olla - ettei tunnelma olisi jännittynyt tai varautunut.

Mietitäänpä, mitä kriteereitä minulla olisi miehenä naiselle seurustelukumppanina... Aika lailla samoilla mennään. Ehkä ainoana lisäyksenä on, että henkilön tulisi olla fyysisesti viehättävä, mutta kun otetaan huomioon jo ystävyyteen sisältyvä samanhenkisyyden todennäköisyys, jolloin ystävänainen ei todennäköisesti ole yli 80-vuotias tai 150-kiloinen sohvaperuna, tämäkin ehto toteutuisi kamunaisten enemmistön kohdalla.

Tiivistettynä: miehelle ne kriteerit, joilla hän valitsee ystävänsä, ovat seksuaalinen viehätysvoima poislukien samat kuin hänen parisuhdekriteerinsä. Tämän lisäksi miehen seksuaalisen viehättymisen fyysisissä kriteereissä ei ole suurta mystiikkaa: kunhan nainen vain on sopivan kokoinen, ikäinen ja näköinen, homma toimii. Mainitun "sopivuuden" vaihteluvälit ovat myös melko laajat - itse asiassa sen laajemmat, mitä paremmin nuo ystävyyteen liittyvät henkisemmät asiat osuvat yhteen.

Tästä syystä miehen on hyvin vaikea suhtautua ikäiseensä naiseen pelkkänä kaverina. Jos sinkkumies tulee toimeen naisen kanssa kaverina, hän katsoo sen tarkoittavan, että nainen on myös parisuhdekelpoinen.

Näinhän se EI mene naisilla. Naiset pystyvät tekemään jaon seksimiehiin ja kaverimiehiin johonkin hyvin mystiseen "kemiaan" perustuen, ja siitä en edes yritä sanoa mitään, sillä kompetenssini ei riitä ymmärtämään "kemian" luonnetta. Joku vapaaehtoinen nainen valottakoon ajatusmaailmaansa ja selittäköön, miten se heikäläisillä menee tähän suoraviivaiseen miesmalliin verrattuna, sillä minä en ainakaan osaa asettua heidän päänsä sisälle tässä asiassa.

M32

Vierailija
38/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu mukavaan homomieheen. 

Vierailija
39/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin outoa lukea näitä vastauksia missä vedotaan siihen, ettei miehellä ja naisella voisi olla mitään yhteistä mielenkiinnonkohdetta, keskusteltavaa saati yhtenevää huumorintajua.

Itse oma kaveriporukkani on teini-ikäisestä asti koostunut molemmista sukupuolista. Itselleni on täysin luonnollista, että kavereista ja ystävistä löytyy niin miehiä kuin naisia. En edes ymmärrä mitä ne sukupuolisidonnaiset keskustelunaiheet ovat tai sukupuolisidonnainen huumori? 

Seksi naispuoleisten ystävieni kanssa ei ole käynyt mielessä, paitsi silloin teininä kun seksi oli muutenkin koko ajan mielessä. Ylipäätään ajatus seksistä jonkun muun kuin naisystäväni kanssa tuntuu lähinnä ankealta.

Sama homma. Tai ehkä voisin jopa sanoa, että valtaosa harrastuksistani on sellaisia, että niistä ovat kiinnostuneet lähinnä miehet. Aika kurjaa olisi, jos en voisi siellä keneenkään tutustua, koska heillä on pakkomielle jauhaa asioista joista eivät voi puhua naisten kanssa. Muutenkin ihmettelen sitä, että onko kaikkien kaverisuhteiden pakko olla samanlaisia? Puhun eri ystävien kanssa aika erilaisista aiheista, teemme eri asioita yhdessä. 

Vierailija
40/354 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, oikein !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi