Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus selvittää: Enintään 15 prosentin viinit saatetaan vapauttaa Alkon monopolista

Kommentit (302)

Vierailija
161/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä tämä prosenttileikki. No, minulla on kaksi alkoa vieressä, ei koske minua.

Vierailija
162/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia valitsin ketä äänestin vaaleissa. Ajattelin olevan sen verran yksinkertainen tehtävä,että saavat läpi nykyisellä vaalikaudella. Hidasta on mutta kyllä keskiajalta saadaan tässä asiassa ainakin Suomi pois.

Keskiajalta? Alkoholia saa Suomessa aamusta iltaan niin paljon kuin kukkaro kestää.

Eipä saa aamulla. Paitsi sellaista josta ei makseta veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia valitsin ketä äänestin vaaleissa. Ajattelin olevan sen verran yksinkertainen tehtävä,että saavat läpi nykyisellä vaalikaudella. Hidasta on mutta kyllä keskiajalta saadaan tässä asiassa ainakin Suomi pois.

Keskiajalta? Alkoholia saa Suomessa aamusta iltaan niin paljon kuin kukkaro kestää.

Aika paha pitää alkoholismin jo olla jos ei 9.00 - 21.00 välisenä aikana kykene ostamaan riittävästi alkoholia.

Vierailija
164/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paha pitää alkoholismin jo olla jos ei 9.00 - 21.00 välisenä aikana kykene ostamaan riittävästi alkoholia.

Väitit että alkoholia saa aamusta iltaan.

Vierailija
165/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello 9.00 on minulle ns. aamu. Siihen aikaan menen töihin, en ostamaan alkoholia.

Vierailija
166/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello 9.00 on minulle ns. aamu. Siihen aikaan menen töihin, en ostamaan alkoholia.

Minä ostaisin mielelläni ne pari olutta jo klo.7.00 kun käyn kaupassa ennen töihin lähtöä. Mutta kun se ei käy.

Vierailija
167/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello 9.00 on minulle ns. aamu. Siihen aikaan menen töihin, en ostamaan

Ei tämä mikään kellonaika juttu ole vaan vapautus Alkon monopolista. Vielä kun saataisiin laki kohdalleen niin,että viinikauppoja voisi perustaa. Uutta yritystoimintaa tarvitaan.

Vierailija
168/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Minä ostaisin mielelläni ne pari olutta jo klo.7.00 kun käyn kaupassa ennen töihin lähtöä. Mutta kun se ei käy.

Eiköhän se ole hyvä asia. Edes vähän vähentää alkoholisoitumisen riskiäsi kun et saa alkoholia ennen työpäivän alkua. 

Vierailija
169/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Ei tämä mikään kellonaika juttu ole vaan vapautus Alkon monopolista.

Alkoholi on jo nyt merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja, joten eiköhän sen aivoja tuhoavan myrkkyhuumeen saatavuus ole ollut riittävän hyvä jo pitkän ajan.

Vierailija
170/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Minä ostaisin mielelläni ne pari olutta jo klo.7.00 kun käyn kaupassa ennen töihin lähtöä. Mutta kun se ei käy.

Eiköhän se ole hyvä asia. Edes vähän vähentää alkoholisoitumisen riskiäsi kun et saa alkoholia ennen työpäivän alkua. 

Ne on tarkoitettu illaksi. Sinä otat mielialalääkkeesi ja minä pari olutta. Olemme molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
171/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on tarkoitettu illaksi. Sinä otat mielialalääkkeesi ja minä pari olutta. Olemme molemmat tyytyväisiä.

Lääkeitä en käytä, mutta itsekin juon iltaisin yhden oluen, eikä sen hankkiminen ole minusta lainkaan vaikeaa.

Vierailija
172/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta kerralla koko viikon oluita sen sijaan että ostat joka päivä erikseen pari olutta ja kitiset kun et voi ostaa niitä jo kello 7.00?

Vierailija
173/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Ei tämä mikään kellonaika juttu ole vaan vapautus Alkon monopolista.

Alkoholi on jo nyt merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja, joten eiköhän sen aivoja tuhoavan myrkkyhuumeen saatavuus ole ollut riittävän hyvä jo pitkän ajan.

Päinvastoin. Kun ihmiset tietävät ettei alkoholia saa milloin vain, niin he ostavat sitä varalle. Ja kun sitä on varalla, niin se juodaan. Jos alkoholia saisi ympäri vuorokauden, niin tarvetta hamstraamiseen ei olisi.

Vierailija
174/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tabut murtuvat asteittain hivuttamalla.

Ainoat maat maailmassa missä on alkoholimonopoli käytössä ovat Suomi, Ruotsi, Norja ja Islanti.

Toivottavasti täälläkin päästään joskus muun Euroopan kulttuuritasolle. Mielestäni muslimivaltioissa alkoholin myynti ja julkisilla paikoilla nauttiminen on rajoitettua?  Kertokaa, jos olen väärässä. 

Vierailija
175/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saa perskokkare sitten jatkossakin kodittomaksi ajamansa juopon äänen.

Vierailija
176/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vapauttaa. Nopeammin ne juopot kuolevat kun saavat lähikaupasta tankattua aamuin ja illoin. Oikein hyvä.

Vierailija
177/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Kun ihmiset tietävät ettei alkoholia saa milloin vain, niin he ostavat sitä varalle. Ja kun sitä on varalla, niin se juodaan.

Eli alkoholistit eivät kykene olemaan juomatta jos vähänkään on varastoa, joten ratkaisuna ongelmaan alkoholimyrkkyä pitäisi saada kellon ympäri? Ei se ainakaan käyttöä vähennä.

Vierailija
178/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti täälläkin päästään joskus muun Euroopan kulttuuritasolle. Mielestäni muslimivaltioissa alkoholin myynti ja julkisilla paikoilla nauttiminen on rajoitettua?  Kertokaa, jos olen väärässä. 

Alkoholiongelmat ovat Euroopassa hyvin laajoja ja alkoholi merkittävä kuolinsyy.

Vierailija
179/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt ollaan tärkeiden asioiden äärellä.

Vierailija
180/302 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö se nyt sitte olis suunnitelma, Suomi juomalla nousuun? Kun nämä alkoholiasiat tuntuu olevan tällä leikkaajaporukalla niin lähellä sydäntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi