Kelan tuista kysymys!
Helsingissä yksinasuva aikuinen, saa pienintä työmarkkinatukea, ei ansiotuloa.
Vuokra 750€/kk + sähkö ja vesi.
Millaisiin tukiin oikeutettu? Euromäärät olisi kiva tietää!
Kommentit (69)
Toimeentulotuki, asumistuki, itse olen samoilla lähtökohdilla ja saan tukia yhteensä noin 1280€/kk.
Sinulle oikea asuinpaikka jatkossa löytyy muuttotappiokunnista, esim. Lieksa, Rääkkylä, Varkaus, Ristiina. Yhteiskunta ei jatkossa kustanna omia privaattilukaaleja maan kalleimmilta alueilta kuten pk-seudulta.
1300€/kk tuet minulla + sähkölasku, kotivakuutus, lääkkeet, hammaslääkäri yms maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki, asumistuki, itse olen samoilla lähtökohdilla ja saan tukia yhteensä noin 1280€/kk.
Siis paljonko on käytettävissäsi oleva nettotulo, €/kk yhteensä?
Vuokra tietysti syö siitä yli puolet, arvaisin.
Kuinka paljon työmarkkinatuki on nettona? Paljonko sen päälle saa perus-ttt?
1704 € kaikki tuet yhteenlaskettuna, 45 m2 kaksio Punavuoressa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi muutat Helsingistä pois.
Karkkilasta pääset yhtä hyvin töihin Helsinkiin (jos nyt koskaan muutenkaan saat töitä, ku et tähänkään asti ole saanu) niin voit hyvi asua halvemmas paikas.
Älä neuvo, kukkis! Jos et tiedä vastausta kysymykseen, mene pois.
kysypä kelalta,miksi täällä. kelalla myös laskurit. tuolla kysymyksellä ihan muu aloitustarkoitus. mee pois
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jo on säästöjä tai omaisuutta niin vain työmarkkinatuki + asumistuki.
4125 € tuet meillä yhteensä, kaksi aikuista ja yksi lapsi. Sinnitellään vielä 58 neliön kaksiossa kantakaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jo on säästöjä tai omaisuutta niin vain työmarkkinatuki + asumistuki.
Arvio ap:n asumistuen suuruudesta:
Arvio yleisen asumistuen määrästä 1.9.2024 alkaen
380,45 e/kk
Konalan jauhelihamies kirjoitti:
1300€/kk tuet minulla + sähkölasku, kotivakuutus, lääkkeet, hammaslääkäri yms maksetaan.
Siis onko tuo 1300€ kuukauden nettotulosi, kaikki yhteensä?
Pitääkö nuo mainitsemasi sähkölasku, vakuutus jne. hakea joka kk erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Karkkilasta pääset yhtä hyvin töihin Helsinkiin (jos nyt koskaan muutenkaan saat töitä, ku et tähänkään asti ole saanu) niin voit hyvi asua halvemmas paikas
eikös hän ole saanut töitä,kerta oikeutettu työmarkkinatukeen. miksi moinen mölli asenne, ei saisi töitä. monilla jopa 2v työttömyyttä, ihan akateemisillakin, ja vaikka valmis myyjäksi,ei oteta kun olet muka ylikoulutettu-nää paikat miel tarkoitettu joilla ei moisia tutkintoja. no yhden kerran välkkävahdiksi, nillähän maksetaankin 7v opintolainoja-
Sinkku 35 vuotias mies, tuista jää käteen n. 1600/kk vuokran jälkeen (n. 50m2 kaksio, Espoo)
Asumistuki 380 e/ kk
Työmarkkinatuki n. 750-800 euroa/kk miinus verot, oletusvero 20% eli käteen n. 600-640 euroa
Vierailija kirjoitti:
Sinulle oikea asuinpaikka jatkossa löytyy muuttotappiokunnista, esim. Lieksa, Rääkkylä, Varkaus, Ristiina. Yhteiskunta ei jatkossa kustanna omia privaattilukaaleja maan kalleimmilta alueilta kuten pk-seudulta.
onks duunii,oman ala,että ammattitaito säilyy tai edes muuta jolla elääkin ilman tukia..
Vierailija kirjoitti:
Konalan jauhelihamies kirjoitti:
Siis onko tuo 1300€ kuukauden nettotulosi, kaikki yhteensä?
Pitääkö nuo mainitsemasi sähkölasku, vakuutus jne. hakea joka kk erikseen?
Sähkölasku, vakuutus ym. maksetaan, kun ensin lähetät laskut Kelaan eli joka kerran erikseen.
Tt tukea ei makseta kuntarajan ylittävästä osasta vuokrasta. Jos on omaisuutta, tt tukea ei saa.
Vierailija kirjoitti:
kysypä kelalta,miksi täällä. kelalla myös laskurit. tuolla kysymyksellä ihan muu aloitustarkoitus. mee pois
Kysyn ihan aiheesta. Älä keksi omia tulkintoja. Mene pois.
Karkkilasta pääset yhtä hyvin töihin Helsinkiin (jos nyt koskaan muutenkaan saat töitä, ku et tähänkään asti ole saanu) niin voit hyvi asua halvemmas paikas