Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Onko sinulla hankalasti selitettävä aukko CV:ssä

Vierailija
10.09.2024 |

https://yle.fi/a/74-20109152

Tulee tämän tyyppisistä jutuista mieleen, miten surullisesti koko ihmiselämä alistetaan suoritukseksi työelämää varten. Olen itse työskennellyt aina yksinyrittäjänä, omaan laskuuni, enkä koskaan edes käynyt työhaastattelussa. Minulle on vierasta ja vastenmielistä, että pitäisi selittää elämänsä vaiheita ja muuhun kuin itse työsuoritukseen liittyviä asioita työnantajalle.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo koskaan tehnyt mitään cv:tä paitsi citruunaviinan ehkä joskus lasiin. m57

Vierailija
62/65 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ne useat 4-9 vuoden aukot on helposti selitettävissä työttömyydellä.

M54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kummastellut näitä kun aukki CV:ssä on jotenkin huono juttu. Varmaan riippuu millä alalla on, mutta mun elämänflosofia on aina ollut että teen sen 1-3 hommia ja sitten huliaan. Se on vaan mun tapa elää. En mä kykenisi maailman mielenkiintoisempaakaan työhön kyllästymättä jotain viittä vuotta. Ei vaan naposte. Yleensä eka vuosi on mielenkiintoinen ja tulee paljon opettavaa, mutta jos sen jälkeen monet asiat alkaa tympimään. Tuossa kohtaa vuoden jälkeen monessa paikassa on jo ne kuppikunnat. Et ole enää se uusi tulokas, vaan sut karsinoidaan johonkin kuuluvaksi. Itse inhoan tuotakin. En mä nyt heti vuoden jälkeen ole lähtökuopissa mitenkään valmiina, mutta sopiva hetki kun tulee niin pelaan itseni irtisanotuksi. Sitten voi vaikka reppureissata vuoden Balilla tai muuten vaan ottaa aikaa itselle.

Vierailija
64/65 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten oikeiston mielestä sairastaminen on "saikuttamista" eli tahallista pahantekoa, niin olisiko työttömyys sitten "aukottamista"?

Ottakaa oikeisto koppia tästä!

(oikeastaan sietäisittekin saada koppia)

Vierailija
65/65 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeasti selitettäviä aukkoja. Selittäminen aivan yksinkertaista: aukkojen kohdalla olen ollut työttömänä enkä ole opiskellut.