Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Onko sinulla hankalasti selitettävä aukko CV:ssä

Vierailija
10.09.2024 |

https://yle.fi/a/74-20109152

Tulee tämän tyyppisistä jutuista mieleen, miten surullisesti koko ihmiselämä alistetaan suoritukseksi työelämää varten. Olen itse työskennellyt aina yksinyrittäjänä, omaan laskuuni, enkä koskaan edes käynyt työhaastattelussa. Minulle on vierasta ja vastenmielistä, että pitäisi selittää elämänsä vaiheita ja muuhun kuin itse työsuoritukseen liittyviä asioita työnantajalle.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vierasta, että ottaisin yrittäjänä töihin jonkun joka ei halua kertoa taustoistaan. 

Mitä sinulle kuuluu työntekijän yksityiselämä? En kertoisi itse ede sitä, olenko naimisissa.

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Aloituksessa puhuttiin CV:n aukoista. Ei CV:hen ole mikään pakko laittaa harrastuksia ja parisuhdestatuksia. 🤦🏼

Vierailija
22/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen CV:hen ole pakko laittaa yhtään mitään. Eikä ole pakko selittää yhtään mitään. Mutta on aivan turha sitten katkeroitua jos ei työllisty. Alan ymmärtämään miksi tässä maassa on niin paljon työttömiä, monelle pahin työllistymisen este on aloittajan kaltainen asenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olin 3 vuotta ravitallilla ulkomailla töissä. Menin alunperin kesälomallani jeesaamaan hevoshommissa olevaa sukulaista mutta jäinkin sinne pysyvästi. Annoin vanhan hevosrakkauden viedä ja hölmösti irtisanouduin hyvästä keskijohdon työstä. Minua pidettiin hulluna varsinkin tuossa kohtaa uraa ja hullusti kyllä teinkin mut tietenkin toimintani idioottimaisuus selvisi vasta myöhemmin. Paskanluonti ja hevosten treenaaminen ei varsinaisesti ole tuolla alalla meriitti, ennemminkin mielisairaus. 

Vierailija
24/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli nelikymppisen kannattaa jättää kaikki paitsi viimeisin ja relevantti työkokemus haettavaan työtehtävään liittyen pois. Ei kukaan jaksa lukea kymmensivuista CV:tä alkaen jostakin teini-iän kesätöistä.

Itselleni tuli sanomista koska työhakemukseni liitteenä ollut cv ei sisältänyt päivämäärätarkkoja työssäoloaikoja palkanlaskijalle kokemuslisiä varten - piti käydä erikseen näyttämässä työtodistukset. 

Vierailija
25/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla joku 10 vuoden aukko koska olen ollut työtön 10 vuotta. Tässä maassa kaikki eivät saa työpaikkaa koko elämän ajaksi vaikka kuinka haluaa työtä tehdä.

Vierailija
26/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen 50-vuotias ja olen ollut töissä alle 15 vuotta. Aukkoja siis todellakin on, mutta haastatteluissa olen aina suoraan sanonut aukkojen olevan sairauslomia, fyysisen sairauden vuoksi. Ei ole vaikeuttanut työn saantia koskaan.

Laskin just työkokemukseni, 11 ja puoli vuotta. Ei paljoa ole. sama

Vierailija
27/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon yleensä että työnantajat maksaa huonoa palkkaa joten en ole ottanut töitä vastaan. Olen sen verran ahkera että teen töitä kahden edestä.

Vierailija
28/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, mutta jos olisin työnhakija, sanoisin, että olen matkustellut ympäri maailmaa omilla säästöilläni pari vuotta...

Vierailija
29/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Selittyy sillä, ettei ikinä ole ollut aikomustakaan mennä töihin. Looginen ja helposti ymmärrettävä selitys.

Vierailija
30/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vierasta, että ottaisin yrittäjänä töihin jonkun joka ei halua kertoa taustoistaan. 

Mitä sinä sillä tiedolla teet? Haluat juoruta eteenpäin, muille yrittäjille tai omille työntekijöille? Haluat saada lyömäaseen jos ihminen on ollut esimerkiksi heikoilla ilman omaa syytään? Sairaana itse, omaishoitajana. Kerrotko samalla omista taustoistasi esimerkiksi rikosrekisterin tai seurakunnan johon kuulut? Minä en tekisi esimerkiksi tuon kaltaisille (rikollisille uskovaisille) koskaan töitä.

Vierailija
31/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aukkoja, joille ei ole mitään muuta selitystä kuin työttömyys. Voisin toki valehdella, että olen matkustellut ympäri maailmaa. Olen lukenut matkablogeja yms. niin keksisin muutamaan feikki reissutarinan kerrottavaksi. 

Vierailija
32/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi laittaa cv:hen olleensa jossain sittemmin konkurssiin menneessä firmassa ajalla x - y ja tekaisee sopivan työtodistuksen. Ei sitä kukaan pysty tarkastamaan.

Vierailija
33/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi laittaa cv:hen olleensa jossain sittemmin konkurssiin menneessä firmassa ajalla x - y ja tekaisee sopivan työtodistuksen. Ei sitä kukaan pysty tarkastamaan.

👍

Vierailija
34/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinlahden reissut ja lomailun selitin kotiäitiydellä ja vanhempainvapaalla. Kukaan ei ole epäillyt, ettenkö olisi ollut kotiäiti. Lepositeissä olin liki vuoden.

Vierailija
35/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ikäni töitä matalapalkka-alan töissä, ei siellä ole mitään väliä cvllä, kunhan olet motivoitunut tekemään paska palkalla töitä. Aina olen päässyt raskaisiin suorittaviin kuluttaviin töihin palkalla joka riittää juuri hengissä pysymiseen. Juuri näihin on suurin pula työmarkkinoilla saan n. 11etunnissa.

Ja näihin hallitus aikoo saada tekijöitä, ellei omat orjat riitä niin ulkomailta haetaan sitten. 

Vierailija
36/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla sinulla paljoa töitä kun täällä roikut?

Vierailija
37/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes haluaisi tulla töihin sun paska yritykseen?

AInakaan yhdyssanavirheitä kirjoittavalla ei ole mitään asiaa.

Vierailija
38/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aukko takana 

Vierailija
39/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani tuo yrittäjyys on taas ollut työnantajille ehdoton no-no cv:ssä. Kuinka ristiriitaista, yrittäjä ei halua palkata entistä yrittäjää eli vertaistaan.

Vierailija
40/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin vuoden loman korkealla ansiosidonnaisella, cv-ssä lukee tuossa kohtaa tutkimustyö, kukaan ei kysynyt siitä mitään ja ihan hyvin pääsin töihin takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan