Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Onko sinulla hankalasti selitettävä aukko CV:ssä

Vierailija
10.09.2024 |

https://yle.fi/a/74-20109152

Tulee tämän tyyppisistä jutuista mieleen, miten surullisesti koko ihmiselämä alistetaan suoritukseksi työelämää varten. Olen itse työskennellyt aina yksinyrittäjänä, omaan laskuuni, enkä koskaan edes käynyt työhaastattelussa. Minulle on vierasta ja vastenmielistä, että pitäisi selittää elämänsä vaiheita ja muuhun kuin itse työsuoritukseen liittyviä asioita työnantajalle.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vierasta, että ottaisin yrittäjänä töihin jonkun joka ei halua kertoa taustoistaan. 

Minä taas vierastan kaltaisiasi yrittäjiä, joita kiinnostaa enemmän minun henkilökohtainen elämä, kuin ammattitaito

Vierailija
42/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla joku 10 vuoden aukko koska olen ollut työtön 10 vuotta. Tässä maassa kaikki eivät saa työpaikkaa koko elämän ajaksi vaikka kuinka haluaa työtä tehdä.

Pätkätöistä kertyy kivasti niitä aukkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on cv:ssä työkokemus ja koulutus erillisinä otsikkoinaan. Voihan TA tehdä siitä etsiväntyötä ja ja kysellä, miksi esim.vuosi se ja se "puuttuu". Kukaan ei ole koskaan sellaista minulta kysynyt (olin vanh.vapaalla; sitä en mainitse missään kun ei se hyödytä TA:aa). Vai listaatteko kaikki tekemisenne, opiskelut jne. aikajärjestyksessä? Outoa.

Vierailija
44/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin cv olisi joku tilinteko työnantajalle. Mielestäni työnhakuun ei kuulu muut seikat kuin ne, jotka vaikuttavat haettavasta työtehtävästä suoriutumiseen.

Vierailija
45/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan haluaisi työhaastattelussa tuntemattomille ihmisille selittää, että aukko cv:ssä johtuu sairastetusta syövästä. Helpompi sanoa, että olin tuolloin hoitovapaalla. Olin siis oikeastikin hoitovapaalla, mutta sairastin syöpää eikä voinut kuvittellakaan töihin tai opiskelemaan hakemista.

Vierailija
46/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla joku 10 vuoden aukko koska olen ollut työtön 10 vuotta. Tässä maassa kaikki eivät saa työpaikkaa koko elämän ajaksi vaikka kuinka haluaa työtä tehdä.

Työtön voi aina mennä 9 euron työhön niin saa täytettä cv:hen. Työkkärikin sitä suosittelee.

Vierailija
47/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eikä hävetä enää yhtään.

Vierailija
48/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei voi lähteä paskasta työpaikasta muutaman kuukauden jälkeen tai muuten joutuu loputtomiin selittelemään sitä.

Vierailija
49/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viisikymppiseksi asti katkeamaton ansioluettelo. Sitten tuli loukkaantuminen, konkurssi, asunnottomuutta ja kaikenlaista muuta katastrofia, ja kymmenen vuoden jälkeen olen edelleen työtön työnhakija. Haluaisin nähdä sen tsemppivalmentajan, joka paikkaa tuon aukon niin, ettei hakemus löytyisi roskiksesta ensivilkaisun jälkeen.

Vierailija
50/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuo yrittäjyys on taas ollut työnantajille ehdoton no-no cv:ssä. Kuinka ristiriitaista, yrittäjä ei halua palkata entistä yrittäjää eli vertaistaan.

Ei myöskään myymäläpäällikkö palkkaa itseään koulutetumpaa tai samaa työtä tehnyttä. Ei itsetunto kestä, etenkään miehillä.

Vierailija
51/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 15:ta vuoden aukko. Selitys: olin työttömänä. 

Vierailija
52/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika tyhmä ettei osaa keksiä aukkoihin täytettä 😁

Vierailija
53/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"YLE: Onko sinulla hankalasti selitettävä aukko CV:ssä"

Tuosta tulee mieleen se, että  tuohon "aukkoon pitäisi keksiä sopiva vale, jonka työnantaja olisi valmis hyväksymään.

Vierailija
54/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos CVssä on aukko, niin turha hakea töitä sen jälkeen nykyaikana.

Vierailija
55/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teille aukot näytän saatana.

Vierailija
56/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ysärin suurlamasta on jo vähän yli 30 vuotta, ja jokainen joka on sen jälkeen tullut työmarkkinoille on ennemmin tai myöhemmin työttömänä, joten ei niitä aukkoja tarvitse mitenkään selitellä, ei siinä ole mitään outoa.

Vierailija
57/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse reppureissasin vuoden kaukoaasiassa ja ei siitä koskaan ole kukaan mitenkään pahalla hämmastellyt. Siellä se lukee rehellisesti, että matkustelua kaukoidässä ja missä maissa tuli käytyä. Samoin jouduin työttömäksi yt-neuvottelujen seurauksena ja siellä CV:ssä sekin lukee. Että kenkää tuli ja mistä syystä.

Ei CV:n tekeminen oli joku pulmapeli, mikä pitää "ratkaista". Kertoo vain rehellisesti kuten asiat on.

Mulla on aukkoja mt ongelmista johtuvien sairaalahoitojen ja määräaikaisten eläkkeiden takia. En haluaisi mainita näistä työnhaussa. 

Vierailija
58/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:ssäni on aukkoja, koska en saanut silloin töitä. Ja en saanut näitä töitä, koska CV:ssäni oli aukkoja.

Ehkä olisi pitänyt vaan "mennä "töihin sitten.

Vierailija
59/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat on valtava red flag työnantajalle. Jos on aukkoja työ historiassa, epäilen aina niitä. Työttömyys ei ole läheskään yhtä paha, etenkään jos on samalla vaikka hoitanut lapsia koti-isänä tai tehnyt muuta järkevää. Naiset on tietenkin eri asia, niiden aivot näivettyy koti-äitinä, kaikki pyörii vain oman itsen ja sen kullanmurun ympärillä ja ne myös voi olla 10 vuotta putkeen kotona, kun välillä tekee uuden tenavan. Pikku firman ei kestä palkkaa ketä vaan

Vierailija
60/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se epäilyttävää jos ei ole uhrannut elämäänsä täydellisesti työelämän alttarille.

Työnantaja haluaa 101% työsuorituksen ja täydellisen työntekijän, jonka voi irtisanoa heti, kun tarvetta ilmenee. Kumma, että suomalaiset jaksavat nöyrtyä vuodesta toiseen ja teeskennellä, että itaran, hyväksikäyttävän firman toiveet edustavat jumalan sanaa.