Miksi ihmiset valittavat vuokrien olevan liian kalliita?
Miten on mahdollista,että esimerkiksi 1200€ kuukaudessa olevan asunnon vuokraa väitetään kalliiksi?
Valtio maksaa siitä kuitenkin 70% ?
Eihän asukkaalle jää maksettavaksi kuin vaivaiset 360 euroa kuukaudessa kun valtio maksaa siitä 840€ .
Kommentit (44)
Meidän vuokra on 1600€ ja ihan jokainen euro maksetaan itse niillä palkkatuloilla jotka itse hankitaan (10k kuussa ennen veroja.) Ei ole halpa mutta ei ole kalliskaan.
Ja ei, sillä rahalla ei saa vastaavaa omaa tästä paikasta ja vaikka saisikin niin ei ostettaisi, perhe alkaa pienetä piakkoin lasten kasvaessa ja ei ole mitään järkeä omistaa tämän kokoista itse. Sitten joskus kun meitä on vain kaksi niin voidaan ehkä harkita oman ostamista, jos sattuu kiinnostamaan.
Mun vuokra on 700. Saan eläkkeensaajan asumistukea 505 euroa. Halvempi vuokra ts. pienempi asunto ei kannata. Jos asuisin yksiössä, niin käyttöön jäisi vain n. 50 euroa enemmän.
Vuokra on "vaan" tonnin mutta eipä ole kukaan sitä tarjoutunut maksamaan :D Mikä ihmeen oletusarvo se on, että joku muu maksaisi vuokran? Vai yritetäänkö tässä nyt vaan saada riitaa aikaan?
Asui missä asui ja minkä kokoisessa kämpässä tahansa, niin maksimi vuokra kuuluisi olla 500 euroa!