Nyt hallitus leikkaa varakkailta kun kotitalousvähennystä pienennetään - onko oppositio nyt tyytyväinen?
Kotitalousvähennystä siis voi käyttää vain jos on asuntovarallisuutta eli puhutaan varakkaista.
Se ei myöskään lisää työllisyyttä tai kitke harmaata taloutta:
https://valtioneuvosto.fi/-/10616/tutkimus-kotitalousvahennys-ei-lisaa-…
Kommentit (75)
Tuo aloituksen juttu on vuodelta 2021. Siis ennenkuin sähkön hinta räjähti ja kaikki muukin päivittäiseen elämiseen tarvittava kallistui. Suomessa on oikeasti todella vähän rikkaita ja palveluita, joita kotitalousvähennys koskee, on voinut käyttää muutkin kuin rikkaat. Nyt ihan tavalliset keskituloisetkin joutuvat miettimään omaa rahankäyttöään eri tavalla kuin 3 vuotta sitten. Saisko sittenkin isän ja veljen auttamaan makkarin remontissa sen sijaan, että maksaisi jollekin remppafirmalle. Hyvä muistaa, että jo alle 70 000 euron vuosituloilla pääsee Suomen suurituloisimman 10% joukkoon. Vielä muutama vuosi sitten raja oli 100 000 euroa ja sitä ennen 120 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ensin kokoomus lopetti/leikkasi kodinhoitajat, sitten kotihoidon. Sai säästöillä yksityistettyä ikäihmisten hoivan, terapian, jalkahoidot, ruokapalvelut etc. ja nyt leikkaa sitten kotitalousvähennyksen näistä, jolloin ikäihmiset pulassa ja joutuvat aiemmin tehostettuun hoitoon. Ja näitä paikkojahan ei ole. Monet sitten pulassa myyvät asuntonsa ja rahat menevät yksityiselle palvelutalolle ( kok ).
No mikä tässä mallissa on huonoa? Vanhus maksaa elämänsä kunniakkaasti, eikä tarvitse kiristää perintöveroja.
Totta!Tutustukaa lisäksi Nalle Wahlroosin haastatteluihin,niissä kerrotaan miksi Suomi on konkurssikypsä valtio ja mitä pitäisi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ensin kokoomus lopetti/leikkasi kodinhoitajat, sitten kotihoidon. Sai säästöillä yksityistettyä ikäihmisten hoivan, terapian, jalkahoidot, ruokapalvelut etc. ja nyt leikkaa sitten kotitalousvähennyksen näistä, jolloin ikäihmiset pulassa ja joutuvat aiemmin tehostettuun hoitoon. Ja näitä paikkojahan ei ole. Monet sitten pulassa myyvät asuntonsa ja rahat menevät yksityiselle palvelutalolle ( kok ).
No mikä tässä mallissa on huonoa? Vanhus maksaa elämänsä kunniakkaasti, eikä tarvitse kiristää perintöveroja.
Näille vasemmistolaisille on maailmanloppu jos joku maksaa itse omasta elämisestään, eihän se nyt käy päinsä.
Köyhille on taas kaikki kallista. Fyfan
Vierailija kirjoitti:
Totta!Tutustukaa lisäksi Nalle Wahlroosin haastatteluihin,niissä kerrotaan miksi Suomi on konkurssikypsä valtio ja mitä pitäisi tehdä
Juu vähän niin kuin Htlerkin aikoinaan kertoi mitä pitäisi tehdä ja kansa sitten tekin niin kuin setä halusi. Tiedätkö että jokaiselle löytyy joku mieleinen joka kertoo mitä pitäisi tehdä milloinkin kun omat aivot eivät siihen kykene.
Pois koko kotitalousvähennys. Nostaa vain hintoja. Enkä ole sossussa vaan omistusasunnossa asuva työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme ostaneet siivouspalvelua paikalliselta naisyrittäjältä joka ei varmasti kultaa vuole busineksellaan mutta elättää itsensä kuitenkin.
Motiivi palvelun käyttöön on ollut se, että puolison kanssa meillä on molemmilla paljon aikaa vievät työt (työmatkoja, pitkiä päiviä jne) ja toisaalta sen verran hyvät tulot että olemme kotitalousvähennyksen kanssa tälläistä palvelua käyttämään.
Nyt meillä on kolme vaihtoehtoa:1: lopetamme siivouspalvelun käytön jolloin kyseinen pienipalkkainen yrittäjä kärsii, mahdollisesti moni muukin irtisanoo sopimuksen samaan aikaan ja saamme yhden työttömän lisää
2: leppoistamme omaa (kansantaloudelle) korkean lisäarvon työtämme, teemme lyhyempää päivää ja alamme välttelemään esim vientimyyntiprojekteja joihin saattaa kuulua matkustusta jotta voimme käyttää enemmän aikaa kodin ylläpitoon. Lopputulos: meidän stressimme vähenee, mutta myö
Höpö höpö. Millaisessa linnassa elätte, ettette edes jaksa itse imuroida?! Jos on lapsia, niin heidät pienestä pitäen otetaan mukaan kotitöihin. Turhaa kermaperseiden ulinaa.
En käsitä, miksi minun pitäisi maksattaa kämppäni remppa muilla veronmaksajilla? Kun ahneus on suurta, mikään ei riitä! Oma asunto kasvattaa jo varallisuutta ja se pitäisi olla tarpeeksi.
Meillä onneksi teetettiin jo keittiöremontti. Kokonaiskustannus verovähennysten jälkeenkin oli n. 20 000€. Jatkossa varmaan joutuu itse tekemään remonttihommat sen verran kalliiksi tulee jo tarvikkeetkin. Sääli, että suomalaiset eivät saa työtä, jota tarvitsevat. Jos johonkin jatkossa tarvitsee ammattilaista, niin paras ottaa virolaiset. Ovat puolta halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Pois koko kotitalousvähennys. Nostaa vain hintoja. Enkä ole sossussa vaan omistusasunnossa asuva työntekijä.
Talkootyö takaisin. Mun lapsuudessa omakotitalotkin rakennettiin talkoovoimin. Isovanhemmat voi vahtia lapsenlapsiaan, ei tarvita mitään lastenhoitopalvelua. Jokainen siivoaa itse oman huushollinsa ja jos ei enää vanhana pysty, omaiset auttavat.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miksi minun pitäisi maksattaa kämppäni remppa muilla veronmaksajilla? Kun ahneus on suurta, mikään ei riitä! Oma asunto kasvattaa jo varallisuutta ja se pitäisi olla tarpeeksi.
Ethän sinä maksatakaan. Olet täysin pihalla. Sen remontin jokainen maksaa ihan itse. Itse maksetaan tarvikkeet ja työ. Työn osuudesta on voinut vähentää muuta verotustaan parilla tonnilla per vuosi. Eli meilläkin keittiöremontti maksoi sen 20 000, mutta sitten maksoin pari kuukautta hieman pienempää veroprosenttia palkastani. Tällä on haluttu tukea sitä, että teetetään ne remontit verokirjan kanssa työskentelevillä ammattilaisilla eikä tehdä itse tai haeta virolaisfirmaa avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Harmaa talous kasvaa, jee.
Se ei ole ollut koskaan mikään ongelma porvareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talkootyö takaisin. Mun lapsuudessa omakotitalotkin rakennettiin talkoovoimin. Isovanhemmat voi vahtia lapsenlapsiaan, ei tarvita mitään lastenhoitopalvelua. Jokainen siivoaa itse oman huushollinsa ja jos ei enää vanhana pysty, omaiset auttavat.
Näin toimittiin ennen, ennenkuin vapaa-aika tarkoitti Netflixin tuijotusta ja salilla käyntiä.
Onhan tuo selvä, että pimeä työ lisääntyy.
Joskus vaikkapa remonttimiehet itse ehdottaa. Kattorempan tekijät ehdottivat, että voisivat pimeästi vaihtaa myös piharakennuksen katon.
Olivat siis varsinaisen kattofirman alihankkijoita.
Varakkailta on jo leikattu, orpo jatkoi määräaikaista solidaarisuusveroa minkä varakkaat maksaa. Alunperin solidaarisuusveron piti poistua 1.1.2024.
Puheet että orpon hallitus kevensi rikkaiden verotusta on disinformaatiota eli valheellista tietoa.
Alv korotus osuu enemmän rikkaisiin koska rikkaat kuluttaa enemmän rahaa.
Oppositio valehtelee ja haukkuu kaikki hallituksen teot :D Nykyinen oppositio ja sen puolueiden kannattajat ei taida ymmärtää että opposition tehtävä ei ole valehdella vaan oppositiossa pitää ktitisoida niitä asioita mistä ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo selvä, että pimeä työ lisääntyy.
Joskus vaikkapa remonttimiehet itse ehdottaa. Kattorempan tekijät ehdottivat, että voisivat pimeästi vaihtaa myös piharakennuksen katon.
Olivat siis varsinaisen kattofirman alihankkijoita.
Höpö höpö. Jos tekee kalliin rempan, niin kannattaa aina tarkistaa referenssit joka tapauksessa. Huijariketkun remppa tulee vasta kalliiksi.
Näille asumistukirunkkareille sen verran että KYLLÄ, asumistuki voidaan lakkauttaa mutta meillä Suomessa asumistuki lasketaan perusturvaksi. Ymmärrättekö? Eli se perusturva maksetaan joka tapauksessa vaikka sen nimi olisi kamelivarvaspaskatukkakorvaus. Se että teillä persuperäkylänpaskaporsailla ei ole hajuakaan mistään niin onnea vain yritykseenne!!! Torilla tavataan joskus vielä