Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin gynekologin vastaanotolla ja vastaanottohuoneeseen tuli toinen lääkäri pahoittelematta, onko ok?

Vierailija
08.09.2024 |

Vastaanottohuoneeseen tuli siis toinen lääkäri tutkimaan kaappeja mitään pahottelematta. Olisiko teistä ok? Tuntui todella pahalta.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä gyne tai TK käynnillä odota mitään luksusta enkä yllättyisi vaikka huoneessa rampattaisiin. Kun lähden vastaanotolta niin heitän kaikki pois mielestäni ja jatkan elämääni.

Vierailija
62/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se  oma gyne oli siinä intiimien paikkojen näkösuojana, eikä se huoneessa käynyt lääkäri nähnyt mitään, mitä ei ole ennenkään nähnyt.

Itseäni kyllä häiritsi ennen esim. terveyskeskuksissa, miten hoitajat hyppäävät jo nopean koputuksen aikana huoneeseen, jossa potilas voi olla peppu paljaana ja käytävällä istuville potilaillekin aukeaa näkymät.

Mulla oli lonkkabursitis, johon tarvitsin aikoinaan piikkejä milloin tk:ssa, joskus taas oli pakko mennä yksityiselle. Vain yksi yksityinen naislääkäri pani oven lukkoon siksi aikaa, kun persaukseni oli paljaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekoloogin homma on kuin nuohoojan hommaa ,putsaa röörit muttei savuja ota.

Nuohoojille leskirouvat ja muut koti rouvat kyllä ehdottelee ...mutta mitenkähän on gynegologeille? kun en tunne yhtään?

Luulisin että ehdotellaan niin paljon että on tarjontaa enemmän kun ehtii .....

Nuohoojista sen tiedän että ne joskus hoiteee koti ja leski rouvat samalla rahalla,mutta ei ne suvuja piipusta ota nekään

Vierailija
64/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin paksusuolen tähystystyksessä housut kintuissa pöydällä kyljelläni, kun huoneeseen tuli ryhmä lääkäriopiskelijoita seuraamaan toimenpidettä.

Kiva olla siinä kymmenen ihmisen töllisteltävänä takapuoli paljaana :D

Etukäteen kyllä pitää kysyä potilaalta lupa tuohon.

Kun menee polille, niin usein kutstukirjeessä lukee, että heillä on myös erikoistuvia lääkäreitä ja hoitajia opiskelemassa ja kerrotaan, että jos ei halua, että toimenpidettä tulee opiskelijat seuraamaan, niin voi kieltäytyä ja se on täysin ok eikä vaiuta mitenkään potilaan saamaan hoitoon.  Tuo disclaimeri kirjeessä oikeasti kertoo, että parasta varautua siihen ja etukäteen miettiä, että suostuuko vai ei.

Olen onnekseni joutunut polille vain harvoin, siksi tiedustelin. Aiemmin ovat tosin kysyneet ennen kuin ryhmä ihmisiä marssii ovesta sisään eivätkä olettaneet suostumusta (suostuin kyllä ja opetustilanne oli minustakin hyvä).

Vierailija
65/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri silmäili hetken aloittajan sheivattua liukasteesta kiiltelevää pillua ja otti kookkaan suonikkaan kullinsa esiin. Ap naurahti, koska lääkäri oli lyhyt kalju rumahko rillipää, mutta kulli näytti upealta; paksulta, kovalta ja kookkaalta. Nussi mua, aloittaja kuiskasi tukahtuneella äänellä. Lääkäri otti korokkeen ja asettautui ap:n jalkopäähän. Pian kulli litisi äänekkäästi pillussa ap:n huokaillessa raskaasti. Otetaanpas rouvan tisutkin mukaan, mies sanoi ja leipoi lolloja innostuneesti. Aloittajaa alunperin tutkinut lääkäri tuijotti tapahtumia sivusta jähmettyneenä.

Vierailija
66/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi vähintään pahoitella ja kysyä että onko ok jos tulen käymään siellä. Pitäisi lääkärin ymmärtää kunnioittaa aikaa mistä potilas on maksanut.

AP-potilas on tuskin maksanut mitään. Kuulostaa lähiömammalta joka on mennyt julkiselle kelan maksamana. 

Et taida tietää mitään naisten gynekäynneistä. Ne ovat yksityisellä käyntejä. 

Ei aina. Itse käyn erikoissairaanhoidossa sairaalalla, koska sairastan gynekologista sairautta. Myös gynekologiset syövät hoidetaan siellä.

Vierailija
67/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri silmäili hetken aloittajan sheivattua liukasteesta kiiltelevää pillua ja otti kookkaan suonikkaan kullinsa esiin. Ap naurahti, koska lääkäri oli lyhyt kalju rumahko rillipää, mutta kulli näytti upealta; paksulta, kovalta ja kookkaalta. Nussi mua, aloittaja kuiskasi tukahtuneella äänellä. Lääkäri otti korokkeen ja asettautui ap:n jalkopäähän. Pian kulli litisi äänekkäästi pillussa ap:n huokaillessa raskaasti. Otetaanpas rouvan tisutkin mukaan, mies sanoi ja leipoi lolloja innostuneesti. Aloittajaa alunperin tutkinut lääkäri tuijotti tapahtumia sivusta jähmettyneenä.

🤔🤭

Vierailija
68/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se  oma gyne oli siinä intiimien paikkojen näkösuojana, eikä se huoneessa käynyt lääkäri nähnyt mitään, mitä ei ole ennenkään nähnyt.

Itseäni kyllä häiritsi ennen esim. terveyskeskuksissa, miten hoitajat hyppäävät jo nopean koputuksen aikana huoneeseen, jossa potilas voi olla peppu paljaana ja käytävällä istuville potilaillekin aukeaa näkymät.

Mulla oli lonkkabursitis, johon tarvitsin aikoinaan piikkejä milloin tk:ssa, joskus taas oli pakko mennä yksityiselle. Vain yksi yksityinen naislääkäri pani oven lukkoon siksi aikaa, kun persaukseni oli paljaana.

Jep, tai sitten jäädään ovi auki keskustelemaan niin, että että käytävälle paistaa kaikki. Vuoroaan odottava potilas oppii pitämään katseen maassa :D

Vierailija
69/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun gyneni sanoi että hän on tarkoituksella kääntänyt sen tutkimussängyn niin, että jos joku ryntää huoneeseen niin potilaan römpsä ei näy heti ovelle.

Vierailija
70/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tervetuloa vaan. Olen antanut värkkini myös kandiryhmän katseltavaksi ja harjoituskappaleeksi, mutta silloin toki kysyttiin lupa. 

Sama. Täytyyhän kandien myös oppia. 

Vierailija
71/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun gyneni sanoi että hän on tarkoituksella kääntänyt sen tutkimussängyn niin, että jos joku ryntää huoneeseen niin potilaan römpsä ei näy heti ovelle.

Näkyi sitten ikkunasta viereiseen kerrostaloon, josta Keke muna kourassa kiikaroi viereisen lääkäriaseman tapahtumia.

Vierailija
72/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin työterveyslääkärin vastaanotolla ja juuri kun lääkäri kuunteli keuhkojani niin joku toinen potilas paukkasi koputtamatta huoneeseen. Siinä istuin tissiliivisilläni ja se joku random-mies oli jo malttamattomana kynnyksellä. En saanut sen kummempia traumoja, mutta mieleen on jäänyt.

Vierailija
73/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi tulla katsomaan, vaikkei ollutkaan gynekologi.

Vierailija
74/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla lääkäri haittaisi, mutta jos on vilauttelu vaara muille kuin henkilöstölle niin sitten 

Vierailija
75/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tervetuloa vaan. Olen antanut värkkini myös kandiryhmän katseltavaksi ja harjoituskappaleeksi, mutta silloin toki kysyttiin lupa. 

Kandien? Olen ymmärtänyt, että gynekologiksi voi erikoistua vasta erikoislääkärikoulutuksessa.

Vierailija
76/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai niitten kandienkin pitää oppia gynekologisen potilaan perustukimus ja mikä olisikaan parempi paikka kuin gynen poli tai ehkäisyneuvola. Pääosin gynen polilla varmasti onkin erikoistumisvaiheen lääkäreitä.

Vierailija
77/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin työterveyslääkärin vastaanotolla ja juuri kun lääkäri kuunteli keuhkojani niin joku toinen potilas paukkasi koputtamatta huoneeseen. Siinä istuin tissiliivisilläni ja se joku random-mies oli jo malttamattomana kynnyksellä. En saanut sen kummempia traumoja, mutta mieleen on jäänyt.

Yksi kaverini on lääkäri ja sanoi, että heillä alettiin pitää vastaanottohuoneen ovia lukossa sen jälkeen kun joku potilas oli väen vängällä halunnut lääkäriin nyt heti ja vaan kävellyt sisään johonkin lääkärin huoneeseen vaatimaan lääkärille pääsyä. Olen itse joskus huomannut, että kun lähtee lääkärin huoneesta pois ja vain painaa kahvasta alas, niin ovi ei aukea, usein lääkäri sanoo sitten sieltä koneeltaan, että ovi on lukossa, pitää kääntää lukkoakin :D

Vierailija
78/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en enää mene gynelle enkä käy papassa. Nuorena parikymppisenä kävin viimeksi ja oli ahdistavaa kun joku harjottelija kysyi saako tulla myös katsomaan toimenpidettä. En kehdannut kieltäytyä niin se jäi viimeiseksi kerraksi. Olo oli nöyryytetty ja häpesin todella pitkään sitä että neljä silmäparia on tuojottanu mun pimpsaa ja leikannu sieltä jonkun palasen. Mielummin kuolen kohdunkaulan syöpään kun menen nöyryytettäväksi uudestaan.

Vierailija
79/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en enää mene gynelle enkä käy papassa. Nuorena parikymppisenä kävin viimeksi ja oli ahdistavaa kun joku harjottelija kysyi saako tulla myös katsomaan toimenpidettä. En kehdannut kieltäytyä niin se jäi viimeiseksi kerraksi. Olo oli nöyryytetty ja häpesin todella pitkään sitä että neljä silmäparia on tuojottanu mun pimpsaa ja leikannu sieltä jonkun palasen. Mielummin kuolen kohdunkaulan syöpään kun menen nöyryytettäväksi uudestaan.

Voit ihan vapaasti sanoa, ettet halua harjoittelijoita toimenpiteeseen. Syyt valintaasi eivät kuulu hoitajalle. Toivottavasti pääset tuon turhan häpeän yli ja huolehdit terveydestäsi.

Vierailija
80/93 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan hyvin sanoa ettet halua ylimääräisiä ihmisiä huoneeseen. Jos tuntuu ettet uskalla sanoa siinä tilanteessa, niin voit soittaa vaikka etukäteen (polille, jos menet sairaalagynelle (yksityisillä ei taida olla opiskelijoita läsnä) ja papaan mennessä voit sinnekin varmaan ilmoitella ettet halua ylimääräisiä.

(papassa ei muuten leikata mitään palasia, se on irotsolukoe, eli pienillä instrumenteilla ihan vain kerätään irtosoluja, ei yleensä tunnu miltää. Vain se vaihe, kun mennään kohdunkaulakanavasta ottamaan näytettä voi tuntua, jos vaikka on synnyttämätön tai muuten kohdunkaulakanava ahdas)