Olin gynekologin vastaanotolla ja vastaanottohuoneeseen tuli toinen lääkäri pahoittelematta, onko ok?
Vastaanottohuoneeseen tuli siis toinen lääkäri tutkimaan kaappeja mitään pahottelematta. Olisiko teistä ok? Tuntui todella pahalta.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vähintään pahoitella ja kysyä että onko ok jos tulen käymään siellä. Pitäisi lääkärin ymmärtää kunnioittaa aikaa mistä potilas on maksanut.
AP-potilas on tuskin maksanut mitään. Kuulostaa lähiömammalta joka on mennyt julkiselle kelan maksamana.
Et taida tietää mitään naisten gynekäynneistä. Ne ovat yksityisellä käyntejä.
Missä hiton perustarkastuksissa? Itse käyn vain julkisella papa -kokeessa ja jos on ongelmaa, menen kyllä tk:n kautta.
Ei siellä jatkuvasti tarvitse ravata, ellei ole ongelmaa.
Mitä sinä höpäjät, onhan gynen polikin olemassa, kyllä sinne mennään normaalisti lähetteellä.
Itse höpiset. Suurin osa naisista käy gynen tarkastuksissa yksityisellä. Jos kaikki naiset ryhtyisivät joukolla menemään julkiselle gynelle, kukaan ei saisi ikinä aikoja sinne. Koko paletti pyörii nimeno
Ei ole ok. En itse tykkää siitäkään, jos hammaslääkärihuoneeseen tulee kesken kaiken joku ja itse on monttu auki..
Ei mitään tilannetajua tuollaisella lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vähintään pahoitella ja kysyä että onko ok jos tulen käymään siellä. Pitäisi lääkärin ymmärtää kunnioittaa aikaa mistä potilas on maksanut.
AP-potilas on tuskin maksanut mitään. Kuulostaa lähiömammalta joka on mennyt julkiselle kelan maksamana.
Terppa täältä rikkaiden maailmasta! ap:sta en tiedä tai hänen ekonomisesta tilanteestaan, mutta itse menin yksityisen gynen lähettämänä julkiselle puolelle lisätutkimuksiin. Me rikkaammatkin käymme julkisella puolella gynellä, etenkin, jos on odotettavissa, että tulee muutakin kuin perustutkimus (minunkin hoitoni olisi lopulta yksityisellä maksanut yli 10k euroa sitten lopulta, mieluummin menin sinne julkiselle ja pidin niitä 10k euroa sijoitettuna (ovat jo ehtineet tuottaakin rahaa)), joten ehdottomasti vähemmänkin rikkaiden kannattaa siellä käydä, jos lähetteen saa. Kokeile sinäkin!
Ikävä juttu ap, tuo kokemuksesi ja ymmärrän hyvin miksi koit tilanteen ikävänä. Ei olisi ehkä itselläkään kiva tunne, jos joku tulee sisään noin vain.
Lääkäritkään ei ehkä aina osaa muistaa, että potilas ei välttämättä suhtaudu alastomuuteen yhtä normaalisti kuin lääkäri. Pitäisi kyllä muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä pitäisi jatkuvasti rampata? Käy yleisissä papa-kokeissa julkisella ja jos muita ongelmia, pyytää lähetteen tk:sta. Näin on itselläni toiminut jo 50 vuotta.
Ehkäisyneuvola on myös olemassa, mistä voi pyytää lähetteen lääkärille.
Mitä sinä höpäjät, onhan gynen polikin olemassa, kyllä sinne mennään normaalisti lähetteellä.
Itse höpiset. Suurin osa naisista käy gynen tarkastuksissa yksityisellä. Jos kaikki naiset ryhtyisivät joukolla menemään julkiselle gynelle, kukaan ei saisi ikinä aikoja sinne. Koko paletti pyörii nimeno
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok.
N18
Terveet asenteet sulla.
Olisiko se sitten muka jotenkin OK, jos pahoittelisi???
Otti kuvia TikTokiin.
Kaivoi välillä nenää ja söi räkää.
Sinä varmaan olit nolona, mutta hänhän oli lääkäri, hyvä ihminen. Yleensä kai tutkimuspöytä tms. ei ole oveen päin ja usein on vielä kevyt peite vatsan päällä.
Nyt vähän jo jotain rotia näihin mielenpahoituksiin. Luuletko, ettei toinen lääkäri ole koskaan nähnyt alapäitä? Hehän ovat työpaikallaan ja saattavat hoitaa jopa päivästä toiseen gynekologisia vaivoja. Koko ihminen kuuluu lääkärin työhön varmaan jo opiskeluaikana.
Olin paksusuolen tähystystyksessä housut kintuissa pöydällä kyljelläni, kun huoneeseen tuli ryhmä lääkäriopiskelijoita seuraamaan toimenpidettä.
Kiva olla siinä kymmenen ihmisen töllisteltävänä takapuoli paljaana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisen ei tarvitse käydä gynekologilla perustarkstuksessa. Yleislääkäri voi hoitaa sen ja hän sitten lähettää eteenpäin, jos on tarvis. (juu... tiedän, tällä palstalla on naisia, jotka eivät suostu yleislääkärillä käymään värkkinsä kanssa, kosa luulevat ettei yleislääkäri osaa naisen vulvaa tutkia ja kokevat, että hänen värkkinsä on niin erikoinen että sille kelpaa vain dosentti. Vaikka se on yleislääkäreille varmaan ihan päivittäistä, että vastaanotolla on nainen alasti ja yleislääkäri sitä toosaa tutkii)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iso osa naisista ei käy gynekologilla lainkaan: heidän värkkinsä tutkii yleislääkäri, esim. jos on tarve ehkäisylle, tai jos tule vaikka jotain sukupuolitautia tai muuta pikkukremppaa. Isommissa krempoissa sitten laitetaan gynen polille. Raskausaikana voi olla, että kerran näkevät gynen, jos ei ole mitään vaativampaa ongelmaa. Meidän tk:n alueella gynen polille ohjataan esimerkiksi jokainen vuotohäiriöinen nainen, koska tk:ssa ei ole soveltuvaa ultraäänilaitetta ja vuotohäiriöissä usein pitää ottaa limakalvonäyte eikä meidän tk:ssa kuulemma sitäkään tehdä (tuollei itsekin sain lähetteen naistentautien polille ja nyt sitten käyn siellä jatkossa aina kontrolleissa epämääräiseen tulevaisuuteen asti, koska löytyikin jotain sellaista, mikä vaatii gynen hoitoa ja kontrollia)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menit lääkäriin jos et halunnut tavata lääkäreitä? Istu kotonasi niin ei kävele hoitohenkilökunta sisään. Ota toosastasi kuva ja pistä facebookkiin.
Taisit olla sinä, vaksi pukeutuneena lääkärintakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin paksusuolen tähystystyksessä housut kintuissa pöydällä kyljelläni, kun huoneeseen tuli ryhmä lääkäriopiskelijoita seuraamaan toimenpidettä.
Etukäteen kyllä pitää kysyä potilaalta lupa tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen sairaanhoito on julkisesti rahoitettua, tuliko yllätyksenä? Se on myös tarkoitettu meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse höpiset. Suurin osa naisista käy gynen tarkastuksissa yksityisellä. Jos kaikki naiset ryhtyisivät joukolla menemään julkiselle gynelle, kukaan ei sa
No ei todellakaan ole päivittäistä ja voi sitä kainostelun ja vaivautuneisuuden määrää, nimittäin lääkärin taholta.
Vastedes aina suoraan gynekologille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etukäteen kyllä pitää kysyä potilaalta lupa tuohon.
Kun menee polille, niin usein kutstukirjeessä lukee, että heillä on myös erikoistuvia lääkäreitä ja hoitajia opiskelemassa ja kerrotaan, että jos ei halua, että toimenpidettä tulee opiskelijat seuraamaan, niin voi kieltäytyä ja se on täysin ok eikä vaiuta mitenkään potilaan saamaan hoitoon. Tuo disclaimeri kirjeessä oikeasti kertoo, että parasta varautua siihen ja etukäteen miettiä, että suostuuko vai ei.
pahoittelu ei auttaisi mitään.