Sisustusosaajat. Tai te kenellä on hyvä värisilmä. Minkä väriset matto, verhot tämän tapetin kanssa? Ei valkoista
https://www.kotitapetti.fi/willow-216830
Valkoista eri sävyissään en halua, vihreä on toinen mikä ei käy. Joku vahva lämmin sävy olisi kiva nyt talveksi mutta ei nyt oikein säteile että mikä. Tumma punainen ehkä? Mitään kalustusta ei nyt ole joten niidenkin väriä voi ehdottaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa seuraavassa kuvassa ole sopiva värimaailma, tummaa ruskeaa puuta, harmaata, sinistä, luonnonvalkoista, okraa. Ehkä jokin tehosteväri? Murrettu viininpunainen vaikka?
Ja ottaisin muuten mieluummin tuon tapetin joka pelkistää avatusta ovesta mutta makuasioita nämä toki ovat.
Sehän on ihan hirveä! Onneksi ap:lla on parempi maku. Ehkä hänen kannattaakin jättää sinun neuvosi huomiotta ja luottaa omaan makuunsa ja värisilmäänsä 😉.
No siellähän varsinainen asiantuntija kun et kuitenkaan omaa makuasi tullut kertomaan. Ehkä tosiaan sinunkin neuvosi on syytä jättää huomiotta....
Olen kyllä kertonut oman näkemykseni 😀.
Itse voisin laittaa tuon kaveriksi vaikka jotain punaisempaa poltettua savea ja lämmintä sinistä, kohtuudella.
Neutraali sävy kuten vaalea beige tai luonnonvalkoinen
Oliivinvihreä
Lämmin harmaa
Pehmeä keltainen
Ruskea tai 'maavärit'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa seuraavassa kuvassa ole sopiva värimaailma, tummaa ruskeaa puuta, harmaata, sinistä, luonnonvalkoista, okraa. Ehkä jokin tehosteväri? Murrettu viininpunainen vaikka?
Ja ottaisin muuten mieluummin tuon tapetin joka pelkistää avatusta ovesta mutta makuasioita nämä toki ovat.
Sehän on ihan hirveä! Onneksi ap:lla on parempi maku. Ehkä hänen kannattaakin jättää sinun neuvosi huomiotta ja luottaa omaan makuunsa ja värisilmäänsä 😉.
Kaunis vintagehenkinen tapetti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oljenvärinen matto , tummahkoa puuta puiset huonekalut, sininen sohva/nojatuolit. Verhot oljenväriset ja sohvatyynyt värikkäät sinistä, olkea, oranssia ja ruskeaa.
En huomannut sanoa että tuo on eteinen joten kalustuksena tulee olemaan sivupöytä, peili, ehkä pieni kaappi ja joku tuoli. Varmaan tuo tumma ruskea mitä on tuossa kuvan listoissa olisi aika kiva. Ap
Miten valoisa tila on? Jos meinaat laittaa sitä syvää laivastonsinistä tulee tilasta helposti liian synkkä ja vähän tunkkainen, jos kalusteet on tummaa ruskeaa. Itse valitsisin sen sinisen kanssa valkoiset puukalusteet, jotka toisivat tilaan kaivattua raikkautta.
Tummansininen sohva ja verhot, jos vihreä ei kelpaa. Suosin itse vihreää ja valkoista.
Etkö kysellyt tästä tapetista jo aiemmin. Että kumman laitat, muistaakseni eteiseen, tämän vai sen toisen sävyn tästä, niissä oli ihan minimaalinen ero.
Etkö osaa itse tehdä päätöksiä? Miksi kyselet kokoajan?
Jos et pidä vihreästä, et sitä laita. Jos pidät tummanpunaisesta tai sinisestä, laitat niitä.
Ei me voida tietää, millainen se huone on, tai millaisia tekstiilejä ym sinne hankit. Pelkät värit ei kerro mitään, myös materiaalit, mittasuhteet ym vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Etkö kysellyt tästä tapetista jo aiemmin. Että kumman laitat, muistaakseni eteiseen, tämän vai sen toisen sävyn tästä, niissä oli ihan minimaalinen ero.
Jos et pidä vihreästä, et sitä laita. Jos pidät tummanpunaisesta tai sinisestä, laitat niitä.
Ei me voida tietää, millainen se huone on, tai millaisia tekstiilejä ym sinne hankit. Pelkät värit ei kerro mitään, myös materiaalit, mittasuhteet ym vaikuttavat.
Jaa, no eipä ap varmaan sitten mitään tapettia ole edes laittamassa. Kuhan vaan kuvittelee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltettu oranssi tai savuinen tumman sininen.
Sinisestä olen kyllä alkanut tykkäämään. Mitenköhän kävisi sellainen syvä laivastonsininen🤔 ap
En laittaisi kahta suurta pintaa niin tummalla. Verhot mielellään yksiväriset tuon tapetin kanssa, ne voisi olla tuota syvää laivastonsinistä. Matossa taas voisi olla jotain pientä kuviota, jossa yhtenä värinä on tuo sininen, mutta on vaaleahko pohjasävyltään. Siitä olisi siis hyvä löytyä tuota tapetin värisävyä, jotta se sitoo huoneessa käytetyt värit yhteen.
Mä en muunlaisia kuin yksivärisiä verhoja osaakaan käyttää. Joku ihana itämaistyylinen käytävämatto olisi hieno. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oljenvärinen matto , tummahkoa puuta puiset huonekalut, sininen sohva/nojatuolit. Verhot oljenväriset ja sohvatyynyt värikkäät sinistä, olkea, oranssia ja ruskeaa.
En huomannut sanoa että tuo on eteinen joten kalustuksena tulee olemaan sivupöytä, peili, ehkä pieni kaappi ja joku tuoli. Varmaan tuo tumma ruskea mitä on tuossa kuvan listoissa olisi aika kiva. Ap
Miten valoisa tila on? Jos meinaat laittaa sitä syvää laivastonsinistä tulee tilasta helposti liian synkkä ja vähän tunkkainen, jos kalusteet on tummaa ruskeaa. Itse valitsisin sen sinisen kanssa valkoiset puukalusteet, jotka toisivat tilaan kaivattua raikkautta.
Siinä on kyllä suht iso ikkuna päädyssä. On 4m x 2m kokoinen tila. Ap
Olen katsonut samaa tapettia!
Myös minulla tuli väriongelma, koska asunto on a) pieni yksiö ja b) siinä on kellertävän värinen maalaamaton puupaneelikatto ja se kellertävää puuta oleva neliömäinen perusparketti, jota oli 80 - 90 -luvuilla.
Tuntui että mikään väri ei sovi siihen, kun kaikissa sisustusohjeissa sanotaan, että pieni asunto pitäisi maalata viileissä väreillä, jotta vaikuttaisi isommalta. Ja koska se on pohjoiseen, niin nettiohjeiden mukaan pohjoisen kylmä valo muuttaa lämpimät sävyt likaisiksi ja että siksi pitäisi sisustaa kylmillä väreillä.
Lopulta aloin googlata William Morrisin värikarttoja netistä. Niistä löytyykin aikaerikoisia värisävyjä, jotka sopivat keskenään yhteen. Eli suosittelen katsomaan netistä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä värinen katto ja lattia? Ikkunoiden ilmansuunnat?
Katto valkoinen, lattia https://www.teknos.com/fi-FI/ammattilaisille/varit/siloksan-varit/s-200… näyttää paljon vaaleammalta lattiassa. Ilmansuunta ikkunasta etelään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kysyin! Sä olet todellinen av-ammattilainen :D Päädyin tuohon kamomilla-sävyyn. Miksei saisi kysellä? Minusta on kiva keskustella sisustuksesta ja kuulla muidenkin ajatuksia. Voi itsekin oivaltaa värinkäyttöä ihan erilailla kun saa ehdotuksia ihmisiltä jotka näkee ns uusin silmin. Ei näitä ketjuja ole kenenkään pakko lukea eikä kukaan ole velvollinen vastaamaan yhtään mitään. Aiheenkaan ei kuvittelisi olevan ketään loukkaavaa joten mitään harmia ei tästä kaiketi kenellekään ole. Ap
En laittaisi kahta suurta pintaa niin tummalla. Verhot mielellään yksiväriset tuon tapetin kanssa, ne voisi olla tuota syvää laivastonsinistä. Matossa taas voisi olla jotain pientä kuviota, jossa yhtenä värinä on tuo sininen, mutta on vaaleahko pohjasävyltään. Siitä olisi siis hyvä löytyä tuota tapetin värisävyä, jotta se sitoo huoneessa käytetyt värit yhteen.