Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkejärjestelmä romahtamassa: Vuonna 1940 syntynyt nainen saa eläkkeenä 7 euroa jokaista eläkemaksuihin mennyttä euroa kohden.

Vierailija
08.09.2024 |

Samanikäisellä miehellä vastaava tuotto on 4,4 euroa.

Sen sijaan esimerkiksi 1970 syntynyt nainen voi odottaa 2,3 euroa ja mies 1,7 euroa jokaisesta maksamastaan eurosta. Laskelmassa on otettu huomioon inflaation vaikutus.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010647762.html

Kommentit (463)

Vierailija
81/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkyttävää, kuinka vanhoiksi naiset keskimäärin elävät. Naisilla pitäisi olla huomattavasti korkeammat eläkemaksut kuin miehillä!

Vierailija
82/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vakuutusyhtiöille työnantajat tilittävät maksut jolloin ne muuttuvat vakuutusyhtiöiden rahaksi."

Ei muutu. Ne on eläkerahaston rahaa. Samalla tapaa kuin jos laitat pankkitilille rahaa niin ei se on 100 % täysin pankin rahaa.

Saivarrella voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorten täysin turhaa miettiä mitään eläkkeitä. Koko valtio on jo romahtanut kun niitä pitäisi maksaa. Parempi on kupata vanhemmilta kaikki rahat ja heivata neclaitoksiin ja omaisuus myyntiin. Meillä ei ole mitään velvollisuutta huolehtia ahneesta sukupolvesta. 

Teepä tuo omille vanhemmillesi ja tule sitten kertomaan mitä tuumasivat.

Mä olen tehnyt. Mitä siitä? 

Mitä tuumasivat asiasta?

Mitäs siellä laitoksessa nyt tuumitaan.

Mitäs edunvalvonta kun pistitte elävän ihmisen rahat lompsaanne?

Vierailija
84/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee eläke Ilmariselta ja Varmalta. Tulipa nyt rahastosta tai suoraan Möttösen Mikolta peritystä 7 prosentista.

Eläketurvakeskus ilmoitteli välillä tulevan eläkkeeni määrää. Sen tiedostoissa on ihmisten vuositulot joka vuodelta

Vierailija
85/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa ja aika säälittävä eläke on ja olen kohta 50v. 😂

Eipä tarvitse haaveilla eläkkeelle pääsystä. Se on tehtävä töitä niin kauan kuin jaksaa ja kuolla suoraan pois.

Vierailija
86/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdettiko te oikeesti eläkeläisiä? tunnetteko yhtään kun niin ovat rikkaita :D

Vierailija
87/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorten täysin turhaa miettiä mitään eläkkeitä. Koko valtio on jo romahtanut kun niitä pitäisi maksaa. Parempi on kupata vanhemmilta kaikki rahat ja heivata neclaitoksiin ja omaisuus myyntiin. Meillä ei ole mitään velvollisuutta huolehtia ahneesta sukupolvesta. 

Teepä tuo omille vanhemmillesi ja tule sitten kertomaan mitä tuumasivat.

Mä olen tehnyt. Mitä siitä? 

Mitä tuumasivat asiasta?

Mitäs siellä laitoksessa nyt tuumitaan.

Mitäs edunvalvonta kun pistitte elävän ihmisen rahat lompsaan

Minähän se.

Vierailija
88/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia ja 2 miljardin ansiosidonnaista leikattiin.

Kuka hoitaa miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. Ei nuorempi sukupolvi ainakaan tällä kohtelulla. 

Vierailija
89/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hoitaa miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. Ei nuorempi sukupolvi ainakaan tällä kohtelulla. 

Jokainen hoitakoon itse itsensä.

Vierailija
90/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kotisiivous pitää kyllä ostaa myös, jos saa aivoinfarktin. 

Vierailija
91/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tarkoittaa myös eläkkeiden maksun välitöntä lopettamista.

Vierailija
92/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikataan. 

Me emme hoida eläkeläisiä emmekä muuta eronneiden miesten kanssa samaan asuntoon ilmaissiivoojiksi. Ei myöskään mitään talkootöitä.

Jatkossa kaikesta pitää saada palkkaa. 

Vierailija
93/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme hoida eläkeläisiä emmekä muuta eronneiden miesten kanssa samaan asuntoon ilmaissiivoojiksi. Ei myöskään mitään talkootöitä.

En hoida eläkeläisiä enkä seurustele miehen kanssa jolla on lapsia enkä muuta samaan asuntoon miesten kanssa ja rupea ilmaissiivoojaksi. 

EI ilmaistöitä. 

Vierailija
94/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hoida eläkeläisiä enkä seurustele miehen kanssa jolla on lapsia enkä muuta samaan asuntoon miesten kanssa ja rupea ilmaissiivoojaksi. 

EI ilmaistöitä. 

Naisten hyväksikäyttö Suomessa saa loppua nyt justiinsa. 

Vierailija
95/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmästä palkasta on mennyt eläkemaksuja 370 euroa. Omaa kertymää taitaa siitä tulla pari kymppiä? Paremmin tietävät korjatkoot. Mieluummin pitäisin tietenkin itse tuon 370 euroa ja sijoittaisin parhaaksi katsomallani tavalla. Silloin joko minä tai jälkikasvuni pääsisi joka tapauksessa jotenkin siitä aikanaan hyötymään. Nythän mun lapset eivät koskaan tule hyötymään senttiäkään mun jo kertyneestä eläkkeestä (sitä taitaa olla lähemmäs 2000) jos kupsahdankin ennen eläkeikää. 

Vierailija
96/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on lapsia ja uusi naisystävä joutuu niitä vahtimaan niin miehen pitää maksaa siitä 50 euroa tunti. 

Siivous 100 euroa viikko jne. 

Naisten pitää saada palkka. 

Vierailija
97/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmästä palkasta on mennyt eläkemaksuja 370 euroa. Omaa kertymää taitaa siitä tulla pari kymppiä? Paremmin tietävät korjatkoot. Mieluummin pitäisin tietenkin itse tuon 370 euroa ja sijoittaisin parhaaksi katsomallani tavalla. Silloin joko minä tai jälkikasvuni pääsisi joka tapauksessa jotenkin siitä aikanaan hyötymään. Nythän mun lapset eivät koskaan tule hyötymään senttiäkään mun jo kertyneestä eläkkeestä (sitä taitaa olla lähemmäs 2000) jos kupsahdankin ennen eläkeikää. 

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta. 

Vierailija
98/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on lapsia ja uusi naisystävä joutuu niitä vahtimaan niin miehen pitää maksaa siitä 50 euroa tunti. 

Siivous 100 euroa viikko jne. 

Naisten pitää saada palkka. 

Saa päiväkodin hoitajatkin palkkaa ja siivoojat. 

Vierailija
99/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi tehdä palkatonta työkokeilua, hoitaa eläkkeellä olevat vanhemmat ilmaiseksi ja vielä uuden miesystävän lapset.

Haistakaa huilu. 

Vierailija
100/463 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi tehdä palkatonta työkokeilua, hoitaa eläkkeellä olevat vanhemmat ilmaiseksi ja vielä uuden miesystävän lapset.

Haistakaa huilu. 

Samalla miehet ostavat osingoilla jotka on saatu yritystukina purjeveneitä Naantalin satamaan ja ajelevat moottoripyörillä ja käyvät Espanjassa aurinkoa ottamassa.

Hävetkää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi