Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko tehdä mitään? Olen oikeasti vähän huolissani parin työkaverini alkoholinkäytöstä.

Vierailija
10.02.2007 |

Molemmat ovat vasta vähän yli parikymppisiä, nainen ja mies. He käyvät baarissa useita kertoja viikossa, juovat itsensä reippaasti humalaan ja viinaa kuluu ilmeisesti kotonakin.

En minäkään kuppiin sylje, mutta vähän kyllä huolestuttaa heidän puolestaan. Koko juttu on heistä pelkkä vitsi. Tuossa eräänäkin päivänä he alkoivat vitsailla, että pitäisikö olla viikko ilman alkoholia. Keskustelun hieman vakavoituessa he sanoivat, että se olisi oikeasti tosi kova tavoite saavuttaa.

Kiristääkö piponi liikaa? Onko normaalia, että viikko ilman alkoholia tuntuu vaikealta ajatukselta? Tosissani huolestuin, kun olimme viimeksi baarissa ja tämä mies sanoi tulleensa autolla. Tarkoitus oli ymmärtääkseni ajaa myös kotiin. Harmittaa, kun en saanut ällistykseltäni sanottua mitään silloin.

Voinko tehdä mitään ilman, että olen moralisoiva vanha akka? En ole kummankaan kanssa läheinen ystävä, mutta teemme viikottain yhdessä töitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin asia kuuluu työterveyshuollolle.

Vierailija
2/7 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, että voiko työkaveritason tuttu jotenkin ilmaista huolensa toisen alkoholinkäytöstä? Onko se tungettelevaa? Olen huolissani heistä ihmisinä, en työntekijöinä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti rauhoittuvat, kun ikää tulee lisää ja ei enää jaksa baareissa käydä.

Vierailija
4/7 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavasti rauhoittuvat, kun ikää tulee lisää ja ei enää jaksa baareissa käydä.

ap

Vierailija
5/7 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kylläkään voi tehdä juuri mitään työkavereidesi hyväksi. Voit tietysti yrittää keskustella liiallisen alkoholinkäytön haitoista jne., mutta siihenpä se jää. Itse olen jo usean vuoden ajan joutunut seuraamaan vierestä, kuinka työkaveri ja ystävä tappaa vähitellen itsensä ryyppäämällä. Vaikka kuinka olemme keskustelleet asioista, mikään ei auta. :(

Vierailija
6/7 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kai ton ikäsenä jo melkein on normaalia käydä vähän useammin baarissa. mäki tykkäsin nuorempana bailata ihan tosissaan ja oli hemmetin hauskaa. viikottain bailattiin kamujen kanssa eikä kertaakaan tullu semmonen olo, että alkoholi olisi ongelma. se kuuluu vaan kokea toiki aika. nyt sit perheellisenä ei tee paljon enää mieli ottaa alkoholia, mutta en mä menis kyllä muita nuoria tuomitsemaan alkoholisteiksi ton takia.

Vierailija
7/7 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen välttämättä vielä alkoholisti ole, mutta ainakin hänellä on riski sellaiseksi tulla noilla elämäntavoilla.