Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Op ei myöntänyt vakityössä olevalle perheenäidille luottokorttia mutta opiskelijoille myöntää

Vierailija
08.09.2024 |

Op ei myöntänyt vanhempainvapaalla olevalle perheenäidille luottokorttia mutta illman työtä oleville opiskelijoille myönnetään kortti. Op kehotti hakemaan korttia uudelleen sen jälkeen kun perheenäiti palaa töihin vanhempainvapaalta.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Op on muutenkin jo täysin naurettava pankki. Kaikki aspat ovat hölmön ja nuoren oloisia, ilmeisesti saavat "päättää" tällaisia ilman mitään rationaalista ajatusprosessia. Kannattaa vaihtaa, mä vaihdoin ja palvelu on eri maailmasta. Pankissa on töissä fiksuja ihmisiä, joilla on ymmärrys työstään. 

OP suosii nuoria vastavalmistuneita rekrytoinneissa.

Vierailija
22/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku lääkäriksi opiskeleva todennäköisesti saakin paremmin rahaa kuin pienipalkkatyöstä poissa oleva yh jolla ties kuinka monta lasta jotka tarvii rahaa. Op tietää tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut. Siitä on jo vuosia, perustelu liian pienet tulot, vaikka tilillä oli 100 000 euroa. Menin Nordeaa eikä mitään ongelmaa ollut. Silloin eläke oli noin 700 ja lisäksi minulla oli vuokratuloja osakkeesta ja asuin omassa talossa. Ilmeisesti pitää olla tosi rikas päästäkseen OP asiakkaaksi.

Mä taas en saanut Nordeasta. En edes tiedä millä perusteella. Olin siihen astisen ikäni ollut Nordean asiakas. Koskaan ei minkäänlaisia maksuhäiriöitä, ja säännölliset palkkatulot. Sitä edeltävästi oli jo muutamia muitakin kummallisuuksia Nordean kanssa. En enää tarkalleen muista mitä epäselvyyksiä, mutta jotain pikkujuttuja joita jouduin selvittelemään useampaan kertaan.  No en jäänyt enää ihmettelemään, vaan siirryin Aktian asiakkaaksi. Sem jälkeen ei mitään ongelmia olekaan ollut.

Vierailija
24/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankki onkin ihan perseestä. Minä en saanut sieltä tavallista tiliä aukaistua kun äitini kuoli ja sain perintöä  yli 300 000 euroa niin koska en ollut työsuhteessa missään niin sanoivat etten voi avata tiliä ja saada tavallista pankkikorttia. Nostin sitten 12000 euroa äidin tililtä ja siirsin loput rahat nordean tililleni. Nordeasta heti tarjottiin luottokorttia,.

Vierailija
26/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana pankkilaisena aina sapettaa tämän tyylin keskustelut. Pankki myöntää juuri kelle haluaa. Se ei ole sosiaalitoimisto vaan firma. 

Vierailija
27/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa aikaa maata sohvalla ja selailla kuvastoja.

Vierailija
28/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana pankkilaisena aina sapettaa tämän tyylin keskustelut. Pankki myöntää juuri kelle haluaa. Se ei ole sosiaalitoimisto vaan firma. 

Vasemmisto kieltää yrityksiä tekemästä voittoa. Op toimii sosialistimaassa Suomessa. Täällä pitää vain antaa köyhän käydä taskulla ottamassa rahaa eikä siitä saa valittaa.

Vierailija
29/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä olen niin erityinen, että minun kohdallani pankin pitäisi tehdä poikkeus!

Vierailija
30/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut. Siitä on jo vuosia, perustelu liian pienet tulot, vaikka tilillä oli 100 000 euroa. Menin Nordeaa eikä mitään ongelmaa ollut. Silloin eläke oli noin 700 ja lisäksi minulla oli vuokratuloja osakkeesta ja asuin omassa talossa. Ilmeisesti pitää olla tosi rikas päästäkseen OP asiakkaaksi.

Mä taas en saanut Nordeasta. En edes tiedä millä perusteella. Olin siihen astisen ikäni ollut Nordean asiakas. Koskaan ei minkäänlaisia maksuhäiriöitä, ja säännölliset palkkatulot. Sitä edeltävästi oli jo muutamia muitakin kummallisuuksia Nordean kanssa. En enää tarkalleen muista mitä epäselvyyksiä, mutta jotain pikkujuttuja joita jouduin selvittelemään useampaan kertaan.  No en jäänyt enää ihmettelemään, vaan siirryin Aktian asiakkaaksi. Sem jälkeen ei mitään ongelmia olekaan ollut.

Minä en saanut Nordeasta asuntolainaa puolet pienempään asuntoon kuin mikä minulla oli, koska olin pätkätyössä. Ajatus minulla oli ostaa uusi halvempi asunto lainalla ja maksaa se takaisin, kun olisin myynyt isomman kalliimman asunnon ja sijoittaa loput. Eli minulla oli oman asunnon lisäksi sijoitusasunto ja osakkeita enemmän kuin sen uuden asunnon hinta oli. En silti saanut lainaa. Myin sitten niitä osakkeita ja ostin sen asunnon käteisellä, kun ei kerran väliaikaista lainaa saanut. En ihan ymmärtänyt Nordean logiikkaa siinä lainanmyöntämisessä.

Vierailija
31/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että persaukinen opiskelija saa...

Ei monikaan saa.

Eikös kaikki yliopisto-opiskelijat saa? Ja taitaa amk-opiskelijatkin saada?

Vierailija
32/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyseisessä tapauksessa jäin miettimään että olikohan asiaan vaikutusta sillä että nainen oli hommannut itselleen vapaaehtoisen luottokiellon. Eli onhan tuo vähän ristiriitaista laittaa itselleen luottokielto ja sitten hakea luottokorttia. 🤔

Vierailija
33/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöllä on luottokielto ja pankki ei myönnä luottoa. On kyllä ihmeellistä.

Vierailija
34/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut OP n asiakas ikäni ja ollut tyytyväinen, mitään ongelmia ei ole ollut.

Työssäkäyvä ja maanviljelijä.

Eräs ystävä kyllä totesi että OP on köyhien pankki. 

Vierailija
35/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä enkä saanut luottokorttia 800 euron luottorajalla.

Opiskelijoille myönnetään automaattisesti kortti 1000 euron luottorajalla, riittää siis vain että hakee korttia.

2000e ainakin omalla yliopistossa opiskelevalla on. 

Vierailija
36/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo mene jo syrjinnän puolelle. Ei muuta kuin hakemaan op:lta korvauksia.

Ei luottokortti ole mikään ihmisoikeus :D 

Ei, mutta yhdenvertaisuus on.

Vierailija
37/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään keksi, että mitä pankki teki vääärin. Siellä toimittiin täsmälleen kaikkien tiedossa olevan ohjeistuksen mukaisesti, joten mikä tässä nyt mättää?

Vierailija
38/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä enkä saanut luottokorttia 800 euron luottorajalla.

Opiskelijoille myönnetään automaattisesti kortti 1000 euron luottorajalla, riittää siis vain että hakee korttia.

2000e ainakin omalla yliopistossa opiskelevalla on. 

Jep, ainakaan sain 2000e luottorajalla kun opiskelin ammattikorkeakoulussa.

Vierailija
39/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yliopiston ansiosta ja tuli tarpeeseen, kun tuli ero ja rahaa ei ollut.

15 vuoden aikana olen onnistunut maksamaan kortin nollille ehkä neljä kertaa, joten olen ollut tuottava asiakas. 

Viimeisimmän kerran kortti oli nollilla noin kolme vuotta, kunnes kaikki laskut, kodinkonerikot, auton korjaus jne tulivat yhtäaikaa ja budjetti horjui.

Nyt on tosi tiukkaa, kun kaikki on kallistunut, niin hidasta on lyhennys, mutta lyhenee se 😬

Vierailija
40/118 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kyseisessä tapauksessa jäin miettimään että olikohan asiaan vaikutusta sillä että nainen oli hommannut itselleen vapaaehtoisen luottokiellon. Eli onhan tuo vähän ristiriitaista laittaa itselleen luottokielto ja sitten hakea luottokorttia. 🤔

Minä laitoin luottokiellon, kun Helsingin kaupungin kovalevyltä vuodettu sekä lasten, että vanhempien sotut, osoitteet, terveystietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan