Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittääkö teitä mammografiaan meno?

Vierailija
08.09.2024 |

Varsinkin, jos gyne on huomannut jotain. Vai meettekö vain reippain mielin?

Koska sinulla on seuraava mammo joko seulonta tai itse varattu aika?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota turhaan jännittämään etukäteen.

Vierailija
2/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuota turhaan jännittämään etukäteen.

Miten pystyt olemaan jännittämättä? Hyvä tietenkin, jos niin voi olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut enkä tiedä milloin menen. Olen alle 40-v. Eniten jännittäisi siitä aiheutuva kipu.

Vierailija
4/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän, koska hirveän isot rintani eivät mahdu juuri lainkaan siihen levylle missä se kuva otetaan.

Vierailija
5/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun tähden jätän mammografiat suosiolla väliin. Menen mielummin ultrattavaksi.

Vierailija
6/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla. Ei jännittänyt mutta vasen tissi vieläkin arka kuvauksen jäljiltä.

Vierailija
7/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerran hieman jännitti, mutta oli kiva hoitaja ja ja kivuton toimenpide. Seuraavat kerrat ei jännitystä. 

Vierailija
8/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivun tähden jätän mammografiat suosiolla väliin. Menen mielummin ultrattavaksi.

Eihän se tunnu missään.

Vierailija
9/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö jännitä sitä tulosta, mikä niistä kuvista tulee? Minä kestän kyllä sen kivun, mitä se litistäminen aiheuttaa, mutta se tuloksen odottaminen vie hermot.

Vierailija
10/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö jännitä sitä tulosta, mikä niistä kuvista tulee? Minä kestän kyllä sen kivun, mitä se litistäminen aiheuttaa, mutta se tuloksen odottaminen vie hermot.

En jännitä.

Vierailija
11/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin keväällä eka kertaa. Ihan läpihuutojuttu. Pienirintaisille toki varmasti kivuliaampi kun ei ole mitä laittaa tiskiin mutta tämmöselle rintavalle ihan helppo homma. Ei sitä kannata etukäteen jännittää.

Vierailija
12/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mieluummin mammo kuin papa. Onneksi seuraava papa on viiden vuoden påästä vasta kun vasta kävin.

Vierailija
13/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä suosittelen kaikille, joilla ei ole oireita. Koska mammografia on järkyttävän kivulias ja rikkoo rinnat.

Vierailija
16/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen noita kipukommentteja. Itse en ole tuntenut kipua siellä lainkaan, vain pientä puristuksen tunnetta. En kyllä osannut kipua etukäteen odotaakaan, enkä siksi etukäteenkään jännittänyt. Jos olisin tällaisia kommentteja lukenut etukäteen, asia saattaisi olla toisin.

Vierailija
17/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äskettäin ekaa kertaa kun oli patti rinnassa. Jännitti kipu ja pelotti mitä löytyy. Onneksi ei ollut syöpä. Itse mammografia sattui, mutta oli kestettävä. Hoitaja oli tosi mukava niin helpotti.

Vierailija
18/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jännitti aikaisemmin niin paljon, että jätin menemättä. Kun sitten uskaltauduin niin kokemushan oli ihan ok. Nykyiset laitteet ovat niin hyviä, että ei edes sattunut ollenkaan. Turhaan pelkäät, mene rohkeasti vaan. Vastaus ei tullut kotiin, itse sain sen kaivella netistä mutta tulos oli että mitään rintasyöpään viittaavaa ei ollut.

Vierailija
19/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitän (ja häpeän) siinä tilanteessa eniten sitä että haiseeko kainalot pahasti hielle. Lutraan kyllä etukäteen dödöä mutta kun olen vaan niin kamala hikoilujännittäjä niin pelottaa että riittääkö dödö.

Vierailija
20/30 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitän vain tulosta, en toimenpidettä. Sattuuhan se, mutta lyhyen aikaa kestää se puristus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä