Jännittääkö teitä mammografiaan meno?
Varsinkin, jos gyne on huomannut jotain. Vai meettekö vain reippain mielin?
Koska sinulla on seuraava mammo joko seulonta tai itse varattu aika?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuota turhaan jännittämään etukäteen.
Miten pystyt olemaan jännittämättä? Hyvä tietenkin, jos niin voi olla.
En ole koskaan ollut enkä tiedä milloin menen. Olen alle 40-v. Eniten jännittäisi siitä aiheutuva kipu.
Kyllä vähän, koska hirveän isot rintani eivät mahdu juuri lainkaan siihen levylle missä se kuva otetaan.
Kivun tähden jätän mammografiat suosiolla väliin. Menen mielummin ultrattavaksi.
Kävin viime viikolla. Ei jännittänyt mutta vasen tissi vieläkin arka kuvauksen jäljiltä.
Eka kerran hieman jännitti, mutta oli kiva hoitaja ja ja kivuton toimenpide. Seuraavat kerrat ei jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kivun tähden jätän mammografiat suosiolla väliin. Menen mielummin ultrattavaksi.
Eihän se tunnu missään.
Ettekö jännitä sitä tulosta, mikä niistä kuvista tulee? Minä kestän kyllä sen kivun, mitä se litistäminen aiheuttaa, mutta se tuloksen odottaminen vie hermot.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö jännitä sitä tulosta, mikä niistä kuvista tulee? Minä kestän kyllä sen kivun, mitä se litistäminen aiheuttaa, mutta se tuloksen odottaminen vie hermot.
En jännitä.
Kävin keväällä eka kertaa. Ihan läpihuutojuttu. Pienirintaisille toki varmasti kivuliaampi kun ei ole mitä laittaa tiskiin mutta tämmöselle rintavalle ihan helppo homma. Ei sitä kannata etukäteen jännittää.
Huh, mieluummin mammo kuin papa. Onneksi seuraava papa on viiden vuoden påästä vasta kun vasta kävin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä suosittelen kaikille, joilla ei ole oireita. Koska mammografia on järkyttävän kivulias ja rikkoo rinnat.
Ihmettelen noita kipukommentteja. Itse en ole tuntenut kipua siellä lainkaan, vain pientä puristuksen tunnetta. En kyllä osannut kipua etukäteen odotaakaan, enkä siksi etukäteenkään jännittänyt. Jos olisin tällaisia kommentteja lukenut etukäteen, asia saattaisi olla toisin.
Kävin äskettäin ekaa kertaa kun oli patti rinnassa. Jännitti kipu ja pelotti mitä löytyy. Onneksi ei ollut syöpä. Itse mammografia sattui, mutta oli kestettävä. Hoitaja oli tosi mukava niin helpotti.
Minua jännitti aikaisemmin niin paljon, että jätin menemättä. Kun sitten uskaltauduin niin kokemushan oli ihan ok. Nykyiset laitteet ovat niin hyviä, että ei edes sattunut ollenkaan. Turhaan pelkäät, mene rohkeasti vaan. Vastaus ei tullut kotiin, itse sain sen kaivella netistä mutta tulos oli että mitään rintasyöpään viittaavaa ei ollut.
Jännitän (ja häpeän) siinä tilanteessa eniten sitä että haiseeko kainalot pahasti hielle. Lutraan kyllä etukäteen dödöä mutta kun olen vaan niin kamala hikoilujännittäjä niin pelottaa että riittääkö dödö.
Jännitän vain tulosta, en toimenpidettä. Sattuuhan se, mutta lyhyen aikaa kestää se puristus.
Mitä tuota turhaan jännittämään etukäteen.