Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotko tarinan tatuointisi takaa kaikille kysyjille?

Vierailija
07.09.2024 |

Tuli tämä mieleen tuosta toisesta ketjusta ja ylipäätään tatuointiaiheesta. Itsellänikin on tatuointi, en ole siis tuomitsemassa tai haukkumassa ketään. 

Te/me joilla on tatuointi/ja, minkälaista yksityisyyden ja jaettavuuden rajanvetoa koette tatuointinne suhteen?

Onko kuva näkyvillä, haluatteko pitää kuvaa esillä vai menettekö fiiliksen mukaan? Onko tuntemus muuttunut siitä ajankohdasta lähtien, kun otitte tatuoinnin- siis onko suhtautumisenne tatuointiin muuttunut vai pysynyt samana?

Ja mitä mieltä olette tatuointine taustatarinan ja merkitysten kertomisesta? Kerrotteko mielellänne kysyjille, kaikile kysyjille?  Vai pidättekö vastauksen "yleisenä" jargonina, silloin kun ette halua mennä aukaisemaan yksityisiä asioita? Kerrotteko totta? Vai käykö joillekuille niin, että on "helpompi" sanoa ettei kummempaa merkitystä ole, vaan ihan muuten vaan :D? 

Muita ajatuksia, tuntemuksia, haluja tatuointienne yms suhteen? Sana on vapaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että osa sanoo lyhyesti kysyjille tarinan, parilla sanalla, ei pitkää jorinaa.

Vierailija
2/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari tatuointia, joista toinen on teksti jonka merkityksen erittäin harva ymmärtää. Selitän kyllä kysyttäessä, eikä se merkitys ole mikään erityisen henkilökohtainen. En erityisesti kaipaa päästä selittelemään, se on vain sellainen itseä ilahduttava lause. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on joku tärkeä juttu, niin eikö se pysy muutenkin mielessä?

Vierailija
4/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiyuu no Tsubasa. Otin, koska tykkään animesta, josta se on. M31

https://finanime.fi/product/attack-on-titan-survey-corps-lippu/

Vierailija
5/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olisi tehnyt mieli tatuoida itseen perheenjäsenten hetut, kun eivät pysy mielessä. Mutta vastauksena kysymykseen, iholla olevat asiat ovat monelle niitä jotka ovat lähimpänä sydäntä ja muistuttavat niistä asioista joka päivä. 

Vierailija
6/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus olisi tehnyt mieli tatuoida itseen perheenjäsenten hetut, kun eivät pysy mielessä. Mutta vastauksena kysymykseen, iholla olevat asiat ovat monelle niitä jotka ovat lähimpänä sydäntä ja muistuttavat niistä asioista joka päivä. 

Jos pitää itsestään voiko sen tatuoida otsaansa, oman syntymäajan ja vuosiluvun. No ei vaan. Ehkä identiteettivaras voisi ottaa sen, ellei ole pelkkä vuosiluku ja kuukausi.

Vierailija
7/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jiyuu no Tsubasa. Otin, koska tykkään animesta, josta se on. M31

https://finanime.fi/product/attack-on-titan-survey-corps-lippu/

Pedofiili animerunkkari.

Vierailija
8/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ottaa ihoonsa rumia merkintöjä.

Vierailija
9/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ottaa ihoonsa rumia merkintöjä.

Mietippä sinä sitä.

Vierailija
10/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsivarressa kolme yksinkertaista kuviota, jos/kun joku kysyy niin olen sanonut ihan suoraan että liittyy asiaan jonka takia olen vielä elossa. 

Vierailija
11/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvahan selittää itse itsensä. Naisella tarkoittaa maksullista tai turvaverkosta pudonnutta yh:ta, miehellä vankilataustaa tai muuten syvällä rikolliskuvioissa olemista.

Vierailija
12/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käsivarressa kolme yksinkertaista kuviota, jos/kun joku kysyy niin olen sanonut ihan suoraan että liittyy asiaan jonka takia olen vielä elossa. 

Hienoa! Käykö sulla koskaan niin, että sitten niitä kysymyksiä tulee lisää ja joudut vaivaantumaan, kun pitäisi vastata mutta haluaisit ilmeisesti pitää vastauksen tuossa, mitä sanoit? 

Mä teen yleensä niin, että sanon jotain tatuoinnista mutta en ns kunnon tarinaa, koska se on niin suoraan yksityisyydessä ja vie itsen tunteissa ja olossa käymään syvän päädyn kautta ja takaisin. Pidän kertomisen suht kevyellä tasolla. "Näin vaan ja niin" hymy sinne. Sillmät viestivät väläyksen lisää." Ja".  Ymmärrän nyt kun kirjoitan tätä, että olenkin tyytyväinen siihen mysteerisyyteen, joka voi jäädä ilmanalaan. Ihan ok. 

Vierailija
13/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro vaan sanon että tatuoinnit ovat henkilökohtaisia, liittyvät elämänhistoriaani. Tatuointini ovat olkavarsissa, mutta aika vähän niistä kysytään, vaikka liikuntaa hihattomissa topeissa paljon harrastankin. 

Vierailija
14/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron jonkun nyyhkytarinan. Oikea syy on että tuli kännissä otettua joku kuva ja olen katunut sitä siitä asti. 

Vierailija
15/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron jonkun nyyhkytarinan. Oikea syy on että tuli kännissä otettua joku kuva ja olen katunut sitä siitä asti. 

Tää nyt vähän pisti nauramaan. :D Kiitti vaan.

Vierailija
16/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro vaan sanon että tatuoinnit ovat henkilökohtaisia, liittyvät elämänhistoriaani. Tatuointini ovat olkavarsissa, mutta aika vähän niistä kysytään, vaikka liikuntaa hihattomissa topeissa paljon harrastankin. 

Mä tavallaan teen noin, mutta en sano noin, vaan pidän kerronnan enemmän yleisellä tasolla. Symboliikka jne siitä saa sanottua yleisellä tasolla. 

Tilanteista, ihmisestä, fiiliksistä riippuvaa, ei ole mitään sääntöä, että aina tekisi näin. Joka kerta on periaatteessa vähän erilainen. Mutta koskaan en kerro kaikkea ja ei tarvitsekaaan. Tehdään todellisuutta siinä hetkessä, missä ollaan. Muistellaan mitä muistellaan. Sulautetaan hetkiin, mikä on ok. :)

Vierailija
17/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selitä, oma henkilökohtainen asia. Tosin oma tatuointini on paikassa, josta sitä ei näe kuin tyyliin patologi aikanaan, ei ole tapana hillua alasti tai puolialasti ihmisten lähellä. 

Vierailija
18/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen tatuointi samassa kohtaa kädessä kuin Elliellä (Last of us 2) on, jos joku kysyy niin kerron tarinan sen takaa joka tosin ei ole kummoinen, se on lempipelini kautta aikain ja mielestäni se tatuointi on hieno joten halusin samanlaisen.

Vierailija
19/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleekö joku tatuonneista? Yli 30 vuotta ensimmäisestä, ja varmaan pari kertaa joku kysynyt jotain.

Vierailija
20/29 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En selitä, oma henkilökohtainen asia. Tosin oma tatuointini on paikassa, josta sitä ei näe kuin tyyliin patologi aikanaan, ei ole tapana hillua alasti tai puolialasti ihmisten lähellä. 

Joo, täällä kanssa tatuointi paikassa, josta se ei yleensä näy. Puolialasti tulee joskus kesäisin ehkä oltua :D, niin silloin se voi näkyä ja siloin siitä on joskus kysytty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi