Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi saada jokapäivä 25000 askelta?

Vierailija
07.09.2024 |

Jos ttekee töitä ja työ ei ole yhtä kävelyä? Käveleekö tuo ensitreffit-Amna ympyrää opettamassaan luokassa vai miten se sen tekee? Iltaisinhan tuo vaatii useamman tunnin juoksulenkin tms.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25000 askelta on keskimäärin 20 km. Yhdellä kilometrillä tulee keskimäärin 1320 askelta, riippuen henkilöstä.

Tunnissa kävelee n. 5 km, joten tarvittaisiin neljän tunnin lenkkejä päivittäin, jos työ on pääosin istumatyötä.

Täytyy muistaa, että askelia tulee muuallakin kuin lenkillä. Ihan jo shoppailureissulla voi tulla useita tuhansia askelia, jos kiertelee eri kaupoissa kävellen. 

Vierailija
42/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se askelmäärä. Teen jalkavarjonyrkkeilytreenin. 10 t. Askelta alta puolen tunnin. Tai teen vapaan tanssivarjonyrkkeilytreenin 17 t askelta puoleen tuntiin.

Pyöräilen 2,5 h. Askelia vähän aktiivisuutta enemmän.

Käyn aamulla kävelyllä. Teen 20 min varjonyrkkeilyn. Pyöräilen 40 min ja Teen kävelyn askeleet 26 tuhatta.

Unohda ne askelmäärät. Päivän makaamalla minäkin otan 1600 askelta. Käyn kaupassa ja saan 3000 askelta lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä askelkeskusteluissa toistuu aina huvittava oletus, että pitää lähteä lenkille kerryttääkseen askelia. Ihan kuin normaaleissa arkiaskareissa ja vaikka kävelymatkalla bussipysäkille ei kertyisi lainkaan askelia :D

Vierailija
44/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee tuollaiset määrät täyteen vain hitaalla haahuilulla kaupunkilomilla. Tekee tiukkaa saada edes 10 000 täyteen normaalina työpäivänä jolloin kävelen työmatkan, joka yhteensä 4 km reipasta vauhtia. Töissä seison lähes koko päivän ja liikun koko ajan. Etäisyydet työpaikan sisällä ovat suuret. 

10k on noin 7,5km. Miten sulla voi tehdä tiukkaa, jos kävelet 4km ja olet 8h työpäivän koko ajan liikkeellä?

No sitä minä olen ihmetellyt. 

Vierailija
45/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellot erilaisia, toiset ottaa herkemmin. Kaverilla tuon verran joka pv, kun ulkoiluttaa koiraa 3 x päivässä lyhyen lenkin ja touhuilee kotona keittiössä. Mulla samsungin kello ei anna askelia jos vaikka kotona kävelen rauhallisesti huoneesta toiseen. Itsellä ennätys joku 24000, silloin tullut tehtyä yli 10 km lenkki. 

Ja samanlaisella kellolla on erilaisia käyttäjiä. Toisilla niitä askelia tulee enemmän kuin toisilla. 😀

Vierailija
46/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee tuollaiset määrät täyteen vain hitaalla haahuilulla kaupunkilomilla. Tekee tiukkaa saada edes 10 000 täyteen normaalina työpäivänä jolloin kävelen työmatkan, joka yhteensä 4 km reipasta vauhtia. Töissä seison lähes koko päivän ja liikun koko ajan. Etäisyydet työpaikan sisällä ovat suuret. 

10k on noin 7,5km. Miten sulla voi tehdä tiukkaa, jos kävelet 4km ja olet 8h työpäivän koko ajan liikkeellä?

Etkö ole hoksannut, että mittarissa on vika, jos 8h kävelyllä ei saa 7,5km matkaa täyteen? :D

Vierailija
47/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppari on mukava harrastus jos on kamelinjalkee... meillä kaikki yli 40000 askelta päivässä ;)

Vierailija
48/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän vaikea ei ole päätellä, että sun mittari on perseestä. 10k saa täyteen alle 2 tunnin kävelyllä. Jos oikeasti kävelet koko työpäiväsi, sinulle kertyy askeleita vähintään 30k. 

Vierailija
49/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/3-7267085

kai ny kaikki kävelee enempi kuin joku maatalousyrittäjä viikossa, joku hikinen alle 200000 askelta. 

Oho no oli kuumees yhtenä päivänä ni jäi askeleet vähän vajaiksi😅👀

Vierailija
50/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole hoksannut, että mittarissa on vika, jos 8h kävelyllä ei saa 7,5km matkaa täyteen? :D

Käytössä on ollut useampien eri merkkien puhelimien mittarit, mutta kai niissä kaikissa on sitten vikaa... 

Vierailija
51/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovat on askeleet. Työttömänä ollessa sain tuon 10 000 aamukävelyn ja iltalenkin avulla rikki päivittäin. Nyt töissä ollessa yritän päivittäin saada edes tuon 6000 mutta sekin välillä jää vajaaksi.

Vierailija
52/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä askelkeskusteluissa toistuu aina huvittava oletus, että pitää lähteä lenkille kerryttääkseen askelia. Ihan kuin normaaleissa arkiaskareissa ja vaikka kävelymatkalla bussipysäkille ei kertyisi lainkaan askelia :D

Toiset laskee vain ne askeleet, jotka tulee siitä varsinaisesta liikunnasta, esim. kävelylenkeistä. Antaa vain niille arvoa, eivät laske ihan jokaista askelta jotka tulevat kotona vessakäynneistä ja jääkaapilla käynneistä. 

Kuka syynää niin helvetin tarkkaan jokaisen elämänsä askeleen, mitä tulee jostain roskien viennistä, pysäkille kävelystä ym. arkiaskareista? Neljä askelta tulee, kun pyörähtää suihkussa ollessaan, että onko sekin pakko kirjata ylös ja muistiin. Kenelle niitä tarvii todistella? Osalla porukasta nuo liikuntahommat menee lievästi sanottuna överiksi.

Vierailija
53/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytössä on ollut useampien eri merkkien puhelimien mittarit, mutta kai niissä kaikissa on sitten vika

Puhelimien mittarit onkin ihan sieltä ja syvältä. Ja ihan voisi järjelläkin päätellä, että kyllä 8 tunnissa kävelee enemmän kuin 3-4km, jos oikeasti on koko ajan liikkeessä ja etäisyydet ovat pitkiä. 3km on kuitenkin ajassa mitattuna noin 30min kävely. 

Vierailija
54/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset laskee vain ne askeleet, jotka tulee siitä varsinaisesta liikunnasta, esim. kävelylenkeistä. Antaa vain niille arvoa, eivät laske ihan jokaista askelta jotka tulevat kotona vessakäynneistä ja jääkaapilla käynneistä. 

Kuka syynää niin helvetin tarkkaan jokaisen elämänsä askeleen, mitä tulee jostain roskien viennistä, pysäkille kävelystä ym. arkiaskareista? Neljä askelta tulee, kun pyörähtää suihkussa ollessaan, että onko sekin pakko kirjata ylös ja muistiin. Kenelle niitä tarvii todistella? Osalla porukasta nuo liikuntahommat menee lievästi sanottuna överiksi.

No eipä sitä mitenkään erikseen  tarvitse syynätä, kun ranteessa on kello, joka mittaa askeleet riippumatta siitä oletko kävelylenkillä vai viemässä roskia. Eikä tarvitse kirjata mitään ylös, kun kello hoitaa senkin homman. Askelten mittaamisesta ei ole mikään pakko tehdä mitään valtavaa suoritusta. Itse vilkaisen silloin tällöin kellon lukemia ilman mitään ylilyöntejä. 

Vierailija
55/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kovat on askeleet. Työttömänä ollessa sain tuon 10 000 aamukävelyn ja iltalenkin avulla rikki päivittäin. Nyt töissä ollessa yritän päivittäin saada edes tuon 6000 mutta sekin välillä jää vajaaksi.

Kävelit työttömänä vain 3km aamuin illoin? Mitä sä sen lopun 23h teit?

Vierailija
56/62 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuusrannekkeen lukemasta 1/2-1/3 on käden liikkeitä. Siis vaikka seisoo paikallaan ja hämmentää soppakattilaa

Vierailija
57/62 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut noin paljoa askeleita. Eniten taitaa olla 20 000 askelta kun tehtiin pitkä kävelylenkki kanarialla rantaviivaa pitkin. Toiseksi eniten tulee shoppailulomalla ulkomailla esim jenkeissä kun tulee paljon käveltyä niin noin 16 000-18 000 askelta/päivä. Teen kotona töitä joten askeleita ei tule työpäivänä ollenkaan mutta lenkin teen noin 30 min-1 h ja saan noista n. 4000-8000 askelta/päivä.

Vierailija
58/62 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyy ilman lenkkejä normaaleissa arkiaskareissa 1500-3000 askelta päivässä. Jos haluan tuota enemmän, täytyy varta vasten lähteä ulos. Esim 6000 askelta päivässä on jo sellainen määrä ettei mitenkään ole mahdollista saavuttaa pelkällä arkielämällä. Joutuu jo tekemään puolen tunnin kävelyn, mutta harvoin viitsin.

Vierailija
59/62 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä 5-6 tuntia 

Vierailija
60/62 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa ihmisistä ei saa edes kymppitonnia rikki kun se vastaa 8km matkaa.

25000 askelta vastaa 20 kilometrin kävelyä eli noin puolimaratonia. Valehtelijahan tuo tai heittää arvionsa mutulla ilman todellisuudentajua

Olen lyhyt ja minulla 25 000 askelta tulee täyteen jo 15 km:n kävelystä. Minulla on tapana kävellä kaikki alle 10 km:n matkat, mutten joka päivä ole jonnekin menossa. Aktiivisimpina päivinä tulee pelkällä kävelyllä 30 000 - 40 000 askelta. Harrastan myös juoksua ja kävely tukee sitä.<<<Askelmittariin laitetaan aina  oman askelen pituus.Joillain on yksi askel lyhyt joillakin pitkä.Jos samalla haluaa kalorin kulutus ? laitetan myös oikea paino.En omista älypuhelin.Joten minulla on patterilla toimiva askel mittari.Lähinnä itselleni sempparina,jotta kävelen tietyt lukemat päivässä.Sempaa vaikka ilta kävelyyn jos tulos minkä haluan ei päivän aikana tulut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi