Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi saada jokapäivä 25000 askelta?

Vierailija
07.09.2024 |

Jos ttekee töitä ja työ ei ole yhtä kävelyä? Käveleekö tuo ensitreffit-Amna ympyrää opettamassaan luokassa vai miten se sen tekee? Iltaisinhan tuo vaatii useamman tunnin juoksulenkin tms.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää tuon virallisen suosituksen mukaan, se on monille enemmän kuin tarpeeksi, joka päivä ei tarvitse maratonia juosta tai kävellä.

Miksi pitäisi vähentää liikuntaa, kun on tottunut kävelemään 1-2 tuntia päivässä?

Vierailija
22/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan mitannut askelmääriä, mutta aktiivisena ihmisenä minulle tulee kävelyä vähintään kolmisen tuntia päivässä. Ei toki yhtäjaksoisesti. Eiköhän tuolla 25k täyttyisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin juuri käyttöön kävelymaton, jota käytän samalla kun olen tietokoneella. Vaikka sitä pitäisi ihan hitaalla, työpäivän aikana askelia kertyy.

Vierailija
24/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin juuri käyttöön kävelymaton, jota käytän samalla kun olen tietokoneella. Vaikka sitä pitäisi ihan hitaalla, työpäivän aikana askelia kertyy.

Vierailija
25/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta vähän bugittaa, sori.

Vierailija
26/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan liikuntaa aktiivisesti 4- 5 päivänä viikossa. En omista autoa. Työskentelen raksalla. Olen nainen. 

Ja askeleet on arkena 20 000-28 000 välimaastossa.  Viikonloppuna 11 000-13 000

Tulee mielestäni helposti.

Vierailija
27/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tullut jo aikoja sitten siihen lopputulokseen, että kaikki tuollaiset himourheilijan itserääkkäys määrät sopii jollekin alle 1% ihmisistä. Riittäisi kun vain lähtisi ulos, sensijaan että on joku himourheilijan päiväkirja 10 sivua erilaisia ohjeita kohta kohdalta, johon kuuluu myös ruokavaliot jotka pitävät sinut jatkuvasti nälässä.

Olen itse hyvässä kunnossa, en enää nuori. Liikun noin 5km kävelyä päivässä + 10km pyöräilyä, 5x viikossa. Syön suht normaalisti. Toki, kaikki on henk.kohtaista, mutta en aio toteuttaa mielenvikaisia himourheilijoiden määriä ja 10 sivuisia listoja, ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
28/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen töihin 5km suuntaansa ja töissä kaupassa joten askelia kertyy sielläkin.

Vierailija
29/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10k tulee pelkästään sillä, että kävelen kauppaan ja takaisin. Siihen kun ottaa muut kävelyt päälle niin aika helposti tulee 20k tai enemmänkin. Kävelen käytännössä kaikki alle 10km matkat ja niitä tulee päivittäin useita. 

Vierailija
30/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askelpituus kai vaikuttaa paljonkin? Lyhytjalkaisilla tulee enemmän askelia. Viime viikolla olin mieheni kanssa koko päivän ja kirjaimellisesti käveltiin ihan samat lenkit vierekkäin samaa tahtia, ja muuten istuttiin sohvalla. Mutta mies kävi yhdellä tunnin lisäkävelylenkillä yksinään ja minä istuin sillä välin sohvalla. Päivän lopuksi kuitenkin meillä oli lähes samat askelmäärät, miehellä vaan tyyliin sata enemmän.

Vierailija
32/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tullut jo aikoja sitten siihen lopputulokseen, että kaikki tuollaiset himourheilijan itserääkkäys määrät sopii jollekin alle 1% ihmisistä. Riittäisi kun vain lähtisi ulos, sensijaan että on joku himourheilijan päiväkirja 10 sivua erilaisia ohjeita kohta kohdalta, johon kuuluu myös ruokavaliot jotka pitävät sinut jatkuvasti nälässä.

Olen itse hyvässä kunnossa, en enää nuori. Liikun noin 5km kävelyä päivässä + 10km pyöräilyä, 5x viikossa. Syön suht normaalisti. Toki, kaikki on henk.kohtaista, mutta en aio toteuttaa mielenvikaisia himourheilijoiden määriä ja 10 sivuisia listoja, ei voisi vähempää kiinnostaa.

Sinähän liikut itse todella paljon.

Vierailija
33/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa ihmisistä ei saa edes kymppitonnia rikki kun se vastaa 8km matkaa.

25000 askelta vastaa 20 kilometrin kävelyä eli noin puolimaratonia. Valehtelijahan tuo tai heittää arvionsa mutulla ilman todellisuudentajua

Olen lyhyt ja minulla 25 000 askelta tulee täyteen jo 15 km:n kävelystä. Minulla on tapana kävellä kaikki alle 10 km:n matkat, mutten joka päivä ole jonnekin menossa. Aktiivisimpina päivinä tulee pelkällä kävelyllä 30 000 - 40 000 askelta. Harrastan myös juoksua ja kävely tukee sitä.

Sä olet mitannut askelpituutesi väärin. 10 000 askelta on keskimäärin 7,5km. 

Tai sitten on todella pitkä ihminen. Ja toki juoksuaskel on hieman pidempi kuin kävelyaskel. Itsellä kävellen tuo 25 000 askelta on n. 18 km. Juosten se onkin sitten 20 km.

Jos on koko päivän oikeasti jaloillaan, niin 25 000 askelta on vain 6 tuntia aktiivistakävelyä. Itsellä vähintään n. 15 000 askelta päivittäin. Työpäivän aikana tulee 10000 askelta ja loput sitten koiran lenkkeilystä ja työmatkoista.

Vierailija
34/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ohjelman, jossa oli valtava, todella ylipanoinen mies, joka käveli joka päivä kymmeniä tuhansia askelia.

Ilmeisesti askeleet lisäsivät hänen mättöhalujaan? 

Vierailija
35/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-7267085

kai ny kaikki kävelee enempi kuin joku maatalousyrittäjä viikossa, joku hikinen alle 200000 askelta. 

Vierailija
36/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee tuollaiset määrät täyteen vain hitaalla haahuilulla kaupunkilomilla. Tekee tiukkaa saada edes 10 000 täyteen normaalina työpäivänä jolloin kävelen työmatkan, joka yhteensä 4 km reipasta vauhtia. Töissä seison lähes koko päivän ja liikun koko ajan. Etäisyydet työpaikan sisällä ovat suuret. 

Vierailija
37/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askelpituus kai vaikuttaa paljonkin? Lyhytjalkaisilla tulee enemmän askelia. Viime viikolla olin mieheni kanssa koko päivän ja kirjaimellisesti käveltiin ihan samat lenkit vierekkäin samaa tahtia, ja muuten istuttiin sohvalla. Mutta mies kävi yhdellä tunnin lisäkävelylenkillä yksinään ja minä istuin sillä välin sohvalla. Päivän lopuksi kuitenkin meillä oli lähes samat askelmäärät, miehellä vaan tyyliin sata enemmän.

Ei siinä noin isoa eroa ole, että tunnissa tulisi vain sata enemmän. Jommalla kummalla teistä on mittarissa tai askelpituuden mittauksessa vika. Monihan mittaa askelpituutensa harppaamalla ja sitten saa ihan vääristyneitä tuloksia. Loppujen lopuksi lyhyen ja pitkän ihmisen askelessa ei ole kovinkaan merkittävää eroa ellei puhuta Lauri Markkanen vs. Kiti Kokkonen tyyppisestä pituuserosta. 

Vierailija
38/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee tuollaiset määrät täyteen vain hitaalla haahuilulla kaupunkilomilla. Tekee tiukkaa saada edes 10 000 täyteen normaalina työpäivänä jolloin kävelen työmatkan, joka yhteensä 4 km reipasta vauhtia. Töissä seison lähes koko päivän ja liikun koko ajan. Etäisyydet työpaikan sisällä ovat suuret. 

10k on noin 7,5km. Miten sulla voi tehdä tiukkaa, jos kävelet 4km ja olet 8h työpäivän koko ajan liikkeellä?

Vierailija
39/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25000 askelta on keskimäärin 20 km. Yhdellä kilometrillä tulee keskimäärin 1320 askelta, riippuen henkilöstä.

Tunnissa kävelee n. 5 km, joten tarvittaisiin neljän tunnin lenkkejä päivittäin, jos työ on pääosin istumatyötä.

Vierailija
40/62 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivifitness poppoo saa tuon määrän. N. 5xvko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi