Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla kukaan ei juttele vuokratyöntekijän kanssa

Vierailija
07.09.2024 |

Jos menet samaan pöytään muiden kanssa esimerkiksi lounaalla tai kahvitaulla, eivät muut huomioi sinua mitenkään. Saatat kysyä juttelevalta seurueellta esimerkiksi viikonlopun suunnitelmista ja ehkä sinulle vastataan yksisanaisesti jotain, esim. "kotona". Sen jälkeen muiden keskustelu jatkuu eikä kukaan kysy sinulta mitään. Onko tämä normaalia käytöstä, kun ei ole firman ns. oma tyyppi?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka työpaikassa vuokratyöntekijöitä kohdellaan vähän huonommin kuin muita. Siitä ei kannata välittää. Ainakaan minä en välitä, kun olen introvertti, enkä muutenkaan paljon viitsi jutella. Olen myös yleensä vanhempi ja kokeneempi kuin muut, joten en tunne myöskään mitään huonommuutta heidän edessään. Sinunkaan ei kannata sitä tuntea, vaikka olisit nuorempikin. 

Hitto mikä neuvo, älä välitä. Missä näiden vaikenevien ihmisten käytöstavat ovat? Miksi ei kaikkia ihmisiä voi kohdella hyvin ja kunnioittavasti? Suurin osa Suomalaisista pitäisi pistää käytöskouluun. Itse huomannut samaa asennetta esim. hoitoalalla. Miten voit olla hoitaja, jos peruskäytöstavat puuttuvat? Kysyn vaan.

Kuuluuko

Aloituksessa lukee vitt}[u selvästi että JUTTELEVA PORUKKA, joten mitä heIettiä sönkötät siinä hiljaisista introverteista?

Jos hänellä ei ole oikeasti mitään järkevää sanottavaa käytävään keskusteluun, niin miksi muut kommentoisivat sitä? Muut puhuvat lomareissusta Kreikkaan ja tämä yksi sankari alkaa puhumaan Espanjan reissusta. Ihan kivaa joo, mutta meillä keskustelu koski eri maata.

Vierailija
102/109 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kavereitako etsimään menette töihin. Itselle ei tulis mielenkään änkeä vanhan työporukkaan chichättäämän. Kunha työvuorovaikutus sujuu eikä ole mitään kiusaamksta tai syrjintää ( se että sinua uuten ei oteta vanhaan porukkaan ei ole syrjintää, ihan sama mitä väriä, sukupuolta tai suuntautumista olet)

On se asiatonta kohtelua, että muiden kanssa jutellaan, mutta sen uuden tyypin kanssa ei. Ei tuollainen työpaikka ole ilmapiiriltään terve.

Harva puhelee heti tuntemattoman kanssa. Kestää aikansa tutustua. Sen jälkeen jutellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kavereitako etsimään menette töihin. Itselle ei tulis mielenkään änkeä vanhan työporukkaan chichättäämän. Kunha työvuorovaikutus sujuu eikä ole mitään kiusaamksta tai syrjintää ( se että sinua uuten ei oteta vanhaan porukkaan ei ole syrjintää, ihan sama mitä väriä, sukupuolta tai suuntautumista olet)

On se asiatonta kohtelua, että muiden kanssa jutellaan, mutta sen uuden tyypin kanssa ei. Ei tuollainen työpaikka ole ilmapiiriltään terve.

Harva puhelee heti tuntemattoman kanssa. Kestää aikansa tutustua. Sen jälkeen jutellaan.

Miten voi tutustua uuteen ihmiseen, jos ei puhu hänen kanssaan mitään?

Vierailija
104/109 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka työpaikassa vuokratyöntekijöitä kohdellaan vähän huonommin kuin muita. Siitä ei kannata välittää. Ainakaan minä en välitä, kun olen introvertti, enkä muutenkaan paljon viitsi jutella. Olen myös yleensä vanhempi ja kokeneempi kuin muut, joten en tunne myöskään mitään huonommuutta heidän edessään. Sinunkaan ei kannata sitä tuntea, vaikka olisit nuorempikin. 

Hitto mikä neuvo, älä välitä. Missä näiden vaikenevien ihmisten käytöstavat ovat? Miksi ei kaikkia ihmisiä voi kohdella hyvin ja kunnioittavasti? Suurin osa Suomalaisista pitäisi pistää käytöskouluun. Itse huomannut samaa asennetta esim. hoitoalalla. Miten voit olla hoitaja, jos peruskäytöstavat puuttuvat? Kysyn vaan.

Porukkanne kuulostaa todella sulkeutuneelta. Kun uusi työntekijä ei heti tajua, että tässä porukassa puhutaan nyt pelkästään matkoista Kreikkaan, ei hänelle puhuta tauoilla enää mitään. Kuulostaako kohtuulliselta?

Vierailija
105/109 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapanani on kiertää eri työpaikkoja vuokralaisena ja hieman varastella. On vain bonusta että kukaan ei ole kiinnostunut olemassaolostani. Kaikki mikä irtoaa, irroitan.

Vierailija
106/109 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapanani on kiertää eri työpaikkoja vuokralaisena ja hieman varastella. On vain bonusta että kukaan ei ole kiinnostunut olemassaolostani. Kaikki mikä irtoaa, irroitan.

No mitä sieltä irtoaa? Oletko kerännyt komean kokoelman kuulakärkikyniä?

Vierailija
107/109 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulostuspaperia, veeseepaperia, kahvia, sokeria, keksejä. Teepusseja. Astioita. Aterimia. Ja et ikinä mitä saat kun pääset isommille apajille.

Vierailija
108/109 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulostuspaperia, veeseepaperia, kahvia, sokeria, keksejä. Teepusseja. Astioita. Aterimia. Ja et ikinä mitä saat kun pääset isommille apajille.

Voin kuvitella miltä hamsterin kotona näyttää. Hieno provo. 

Vierailija
109/109 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella miltä hamsterin kotona näyttää. Hieno provo. 

Ei tämä toimisi jos jokainen tekisi kuin minä. Ovat tätä tilanneet ja tätä saavat.