Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla kukaan ei juttele vuokratyöntekijän kanssa

Vierailija
07.09.2024 |

Jos menet samaan pöytään muiden kanssa esimerkiksi lounaalla tai kahvitaulla, eivät muut huomioi sinua mitenkään. Saatat kysyä juttelevalta seurueellta esimerkiksi viikonlopun suunnitelmista ja ehkä sinulle vastataan yksisanaisesti jotain, esim. "kotona". Sen jälkeen muiden keskustelu jatkuu eikä kukaan kysy sinulta mitään. Onko tämä normaalia käytöstä, kun ei ole firman ns. oma tyyppi?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla aika onnekas, kun olen vuokratyöntekijänä töissä ja olen päässyt erittäin hyvin työyhteisöön mukaan. Tämän työpaikan esimieskin juttelee kuin muillekin vanhalle tuttavalle. Samoiten työkaverit ovat ottaneet mukaan hyvin, kyselevät minun kuulumisia ja vastaavasti noteeraavat, kun minä jotain sanon.

Tuolla yllä joku sanoi, että vuokratyöntekijöitä kohdellaan aina huonommin. Minä kyllä koen, että olen ihan saman arvoinen kuin muutkin.

Vierailija
22/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun koko tiimini koostuu vuokrista ja meidän firmassa ei moista kohtelua suvaita. Olemme Suomessa merkittävä it-talo.

No onko ne työhönsä sitoutuneita?

Mitäs veikkaisit, jos heitä arvostetaan tasa-arvoisina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustavat omaa reviiriään raukat... Ota paikkasi

Vierailija
24/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun koko tiimini koostuu vuokrista ja meidän firmassa ei moista kohtelua suvaita. Olemme Suomessa merkittävä it-talo.

No onko ne työhönsä sitoutuneita?

Mitäs veikkaisit, jos heitä arvostetaan tasa-arvoisina?

Ne on siellä vain koska ei ole mahdollisuuksia parempaan.

Vierailija
25/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään tarkoituskaan parittaa suomalaisia työpaikan henkilöstölle. Työpaikka ei ole mikään bordelli, pikadeitti, lemmenlaiva, Tinder tai Napakymppi. Työpaikalle mennään tekemään töitä ja ansaitsemaan rahaa eikä seurustelemaan ja panemaan.

Vierailija
26/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kymmenissä paikoissa "lainassa" vuosikymmenten aikana. Jotkut paikat vaan ovat tuommoisia. Aivan käsittämättömiä, että perehdytyskin on sitten vastaaavaa luokkaa. Melkein saa arvailla, että mitä siellä pitääkään tehdä.

Joten mä laitoin itselle tietyt firmat sitä mukaan pannaan. En mene. Ja niissä on jatkuvasti työvoimapulaa, kun taitaa olla paljon saikuttajia.... Miksiköhän?

Mä tykkään tehdä keikkaduunia, kun langat pysyy omissa käsissä. Toisinaan sitten vapautan tuommoisen paikan ja käyn esim 10 vuoden jälkeen kokeilemassa, että onko mikään muuttunut. Ei ole, vaikka ihmiset oliskin. Joihinkin paikkoihin vaan pesiytyy huono ilmapiiri.

Vierailija
27/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuokra- työntekijä enkä tule koskaan olemaan mutta jos olisin niin ei se mua haittaisi. Ei mua kiinnosta jutella töissä muiden kanssa enkä huomioi työkavereita mitenkään. 

Minua tuo haittaa paljon. Töissä vaaditaan paljon tuloksia ja tehtäviä tulee työn alle nopeasti. Välillä on tylyn kohtelun takia tullut  kesken työpäivän niin kurja olo, että on tauolla alkanut itkettää. Pätkätöistä ei ole kuitenkaan helppoa lähteä kesken kaiken pois, vaikka työpaikka olisi ilmapiiriltään aivan ala-arvoinen.

Vierailija
28/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tollainen karmea työpaikka? 

Vierailija
29/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuollaista se on monissa paikoissa. Kun itse olin vuokrafirman kautta eräässä työssä mua ei vakkarit suostuneet neuvomaan eikä perehdyttämään. Kun kysyin neuvoa jossain asiassa niin pyöriteltiin vaan silmiä ja tuhahdeltiin. En ymmärrä kuinka jotkut voi olla noin tylyjä.

Vierailija
30/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu suoraan vuokratyöstä. Vaan siitä, että ottaa aikansa jotta pääsee sisään työpaikan porukoihin. Ei ihmiset yleensäkään kummoisia juttele jos ei tunne toista. Jos kuulut samaan vuoroon tai osastoon, niin juttelu aloitetaan helpommin. Jos olet eri osastolla tai eri vuorossa niin juttelu on vähäistä.

Ei tuota juttelua oikein ole, vaikka joku tekisi ihan samaa työtäkin. Ihmiset juttelevat niiden tuttujen tyyppien kanssa.

Joka tapauksessa. Ei syy ole vuokratyössä vaan siinä että olet uusi etkä ehdi tutustua ihmisiin kunnolla. Kuten kesätyöntekijätkin. Juuri kun heihin alkaa tutustumaan he lähtevät. Kaikki tietävät, että lähtö on kohta edessä niin ei silloin tutustukaan syvemmin.

Vierailija
31/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitsekaan jutella. Ihme änkeämistä taas

Miksi sitten muiden kanssa jutellaan niitä näitä, mutta sille vuokratyöntekijälle tehdään tylyllä käytöksellä selväksi, ettei hän ole tervetullut seuraan?

Pelkäävät, että teet duunit heitä paremmin. Olet uhka, siksi yrittävät tehdä sut näkymättömäksi.

Olen sijaisena saanut kokea saman.

Parempi vaan yrittää olla piittaamatta moisista junteista. Ole iloinen, ettet kuulu vakijengiin tuollaisessa työtiimissä. Olet vapaampi kuin he.

Vierailija
32/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöntekijät kärsivät useasti peräsuolen laskeumasta

Vierailija
33/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että ne vakituiset ovat pikkumaisia juntteja. Kuuluu normaaleihin käyttäytymissääntöihin, että keskustellaan työkaverin kanssa riippumatta tämän statuksesta. Eikö ne vuokratyöntekijät ole juuri auttamassa vakituisia työntekijöitä?

Voit lohduttautua sillä, että "jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia".

Vierailija
34/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ilmapiiri noissa vuokramestoissa voi pahimmillaan olla sellainen ettei siellä pysty samassa taukotilassa syömään niiden vakituisten kanssa. Vuokratyöntekijät syö eväitä ulkona siellä kopin nurkalla. Jossain työmailla on myös venäläisille ja virolaisille omat kopit.

Vierailija
35/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä firmassa tyypillistä ja varsinkin, jos et ole samaa ikäluokkaa niiden muiden kanssa.

Vierailija
36/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa tutustua aina uusiin vuokatyöntekijöihin kun kuitenkin kohta lopettavat. 

Vierailija
37/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään pitää oman hiljaisen hetkeni. Yleensä siellä on joku muukin lataamassa akkujaan ja sitten syödään hiljaa. Minusta oikein mukavaa. Sitä ehtii olla sosiaalinen taukojen ulkopuolella.

Vierailija
38/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ilmapiiri noissa vuokramestoissa voi pahimmillaan olla sellainen ettei siellä pysty samassa taukotilassa syömään niiden vakituisten kanssa. Vuokratyöntekijät syö eväitä ulkona siellä kopin nurkalla. Jossain työmailla on myös venäläisille ja virolaisille omat kopit.

Meillä vuokralaiset ei käytä firman taukotilaa, pukuhuonetta ym. Me ei noista tarvitse kantaa vastuuta.

Vierailija
39/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että ne vakituiset ovat pikkumaisia juntteja. Kuuluu normaaleihin käyttäytymissääntöihin, että keskustellaan työkaverin kanssa riippumatta tämän statuksesta. Eikö ne vuokratyöntekijät ole juuri auttamassa vakituisia työntekijöitä?

Voit lohduttautua sillä, että "jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia".

Entä kun toista ei tunne ja tietää, että toinen lähtee lähiaikoina pois? Ja tällaisia hetkellisiä työkavereita tulee ja menee jatkuvasti. Tutustutko sinä jokaiseen ja luot heihin työkaveri suhteen?

Käyttäytymissäännöt sisältävät tervehtimisen ja sen, että työasiat hoidetaan. Kenenkään ei tarvitse keskustella toisen kanssa ellei halua. Poislukien työasiat.

Itse juttelen kesätyöntekijöiden sekä vuokratyöntekijöiden kanssa, mutta en vaadi sitä muilta.

Vierailija
40/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa tutustua aina uusiin vuokatyöntekijöihin kun kuitenkin kohta lopettavat. 

Eihän kohteliaisuus tarkoita tutustumista. Ei sun tarvii viettää seuraavaa kahtakytä vuotta vuokralaisen kanssa, jos nyt sanot hyvää päivää, mitä kuuluu? Juttelet muutenkin semmoisia yleispäteviä asioita, eikä tarvii henkilökohtaisuuksiin mennä. :D