Nyt ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää enää käteen 250€ entisen 580€ sijaan muutosten takia...😭
Vuokrani nousee koko ajan ja Kela ei enää maksa koko vuokraa.
Olen itkenyt koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...
Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita. Mulla jäi opiskelijana alle tuon.
Opiskelu on oma valinta joten kärsi.
Ap
Hän opiskeli että saa tulevaisuudessa työn. Arvostan häntä, toisin kuin sinua. Olet pelkkä hyödytön kuluerä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin syy ettet pysty tekemään töitä? Hae ihmeessä edes jotain osa-aikaista.
Aivan saatanan iso vika korvien välissä, unohtamatta hoitamattomia mielenterveysongelmia ja pahoja asennevammoja.
- sivusta
Missä köyhien tulisi asua? Kaupunkien vuokra-asunnot ovat liian kalliita toimeentulotuen asiakkaille. Yleishyödyllisissä vuokra-asunnoissa saa asua korkeintaan 3300 euroa kuukaudessa tienaava yksinasuva eli niitä ei ole tarkoitettu kaikkein pienituloisimmille.
Vierailija kirjoitti:
Hae opiskelemaan lähihoitajaksi, mielummin pienemmälle paikkakunnalle, ja asu opiskeluaika soluasunnossa. Kahden-kolmen vuoden kuluttua saat tehdä merkityksellistä, arvokasta ja tärkeää työtä, jossa pääset koskettamaan lähimmäisten elämää. Jo opiskelijana sinulla on hyvät mahdollisuudet päästä tekemään esim. henkilökohtaisen avustajan tai hoiva-avustajan työtä.
Vanhainkodeissa ja päiväkodeissa kaivataan kipeästi auttavia käsipareja.
Mutta ei ap:n kaltaisten päästään vammaisten käsipareja.
Vierailija kirjoitti:
Se on pelottavaa. Muillakin on sen tyyppistä tilannetta. Hyvä että otatte esiin näitä keskusteluun, vaikka osa ei kai pidä siitä. Se on tärkeää puhua ja toivottavasti saadaan hyvä elämä kaikille vielä. Älkää luopuko ihmisoikeuksista.
Tuetko on ihmisoikeus?
Vierailija kirjoitti:
Eikö työkyvyttömyyseläke olisi oikea tuki muoto sinulle? Sen verran mielenterveysongelmaa näyttää olevan ettei työntekijää sinusta enää tule.
Ap on mitä ilmeisimmin myös oikeutettu vammaistukeen.
Vierailija kirjoitti:
AP ei halua töihin. Hänhän aiemmassa (nyt poistetussa) samassa aloituksessa sanoi, että työt ei kelpaa jos nettopalkka on alle 3000e/kk.
Ja AP (konala) on tainnut käydä vain peruskoulun, jos sitäkään.
Kaksi osa-aikatyötä on ratkaisu.
😂🥒🍑👴 VITT U MIKÄ PERSSREIKÄ TÄL PUPAL ON 😅
Eikö näissä työttömän haukkumisketjuissa oikeasti ymmärretä ettei niitä töitä halukkaille kaikille riitä, ihmisillä on sairauksia ja rajoitteita,joiden vuoksi eivät voi tehdä töitä/heitä ei valita tai sitten he ovat jo yli 45-v jolloin työllistyminen on jo käytännössä mahdotonta varsinkin heillä,joilla on CV tyhjää täynnä monen vuoden ajalta? Te-keskus laittaa ihmisille,jotka todellisuudessa kuuluisivat eläkkeelle vain 0-työnhakuvelvoitteen,koska tietävät faktat paljon paremmin kuin te 'mene töihin'-i d iootit täällä!
Vierailija kirjoitti:
Perusta yritys ja ala vuolemaan kultaa.
Tätä on kokeiltu kahdesti-ensimmäisellä kerralla yrityksen varasti toimitiloja myöten Vihdin kunta (nykyinen kierrätyskeskus,meidän kaavailuissamme itsepalvelukirppis johon haimme starttirahaa -rahaa ei myönnetty,meidät haukuttiin ja sitten liikeideamme laitettiin toimintaan.Nyt siellä on orjatyöläisiä meidän palkkaamamme henkilökunnan ja työllistämisen sijaan. Oletko tyytyväinen? Toisella kerralla yritykseni vei ex-puoliso ja tienasikin sillä kivasti koska kunnes myifirman eteenpäin hyvään hintaan. Minä olen yrittänyt ja siitä minua on rangaistu viranomaisvainon muodossa,joten pää kiinni kun et mitään mistään tiedä. TE-keskus lakkasi kiusaamista,kun ilmoitin,että kunnan rikoksista on olemassa dokumentit ja voin viedä heidät oikeuteen. Siitä saakka olen ihan hyvällä omallatunnolla nostanut tukia,en tule koskaan menemään vero-orjaksi mihinkään stubidon p as kaduuniin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus ja sen hämmästyttävä pystyssä olo kertoo meille kaikille, että moderaattoria ei kiinnosta keskustelun laatu.
Nimenomaan. Tällaiset ala-arvoiset haukkumisketjut saavat olla mutta kun kerrot totuuden sote-rikollisuudesta ja vaadit lääkäreitä ja hoitajia vastuuseen esim työkyvyttömyyden aiheuttamisesta ja työttömyyden seurauksista ja kerrot työttömäksi joutumisestasi sotelaisen tai muiden viranomaisten laittoman toiminnan vuoksi,sellaiset ketjut ja aloitukset poistetaan HETI! Siksi täällä ei kuulu kuin työttömien haukkumisen ääniä; sairas,sairaampi,mode,tyhmä,tyhmempi,kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näissä työttömän haukkumisketjuissa oikeasti ymmärretä ettei niitä töitä halukkaille kaikille riitä, ihmisillä on sairauksia ja rajoitteita,joiden vuoksi eivät voi tehdä töitä/heitä ei valita tai sitten he ovat jo yli 45-v jolloin työllistyminen on jo käytännössä mahdotonta varsinkin heillä,joilla on CV tyhjää täynnä monen vuoden ajalta? Te-keskus laittaa ihmisille,jotka todellisuudessa kuuluisivat eläkkeelle vain 0-työnhakuvelvoitteen,koska tietävät faktat paljon paremmin kuin te 'mene töihin'-i d iootit täällä!
Alunperin tässä ketjussa oli pointti kritisoida työkykyisiä, jotka nostavat tukia vuodesta toiseen.
Eikö tuilla elämisen pitäisi olla väliaikaista muutenkin?
On vaan kallista lystiä valtiolle ja veronmaksajille.
Minua jäskättää kun kuukauden kuluttua ansiosidonnainen loppuu , tehtävä asumistuen välitarkistus, siis kelan rahalle joten tulo pienenee mutta millainen leikkaus asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Keneltäkään ei vaadita kohtuuttomia.
Mitä sä tarkoitat tällä?
Perusta yritys ja ala vuolemaan kultaa.