Käykö sun iäkkään vanhemman luona kunnan sosiaalitoimi/hoitajat/siivoojat?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan käy. Asuvat omakotitalossa ja hoitavat halonhakkuusta lähtien kaiken itse. Ikää heillä 85 ja 87
Eivät enää kauaa. Tuossa iässä omatkin vanhempani vielä pärjäsivät hyvin, mutta 90 kieppeillä tarvittiin jo apua kotiin.
Millä perustellla voit sanoa ihmisistä, joita et koskaan ole tavannut, etteivät he pärjää enää kauaa ilman apua? Minun tätini eli 96-vuotiaaksi asti yksin omakotitalossa eikä hänellä käynyt mitään muuta apua kuin tyttärentytär pesemässä ikkunat ja tamppaamassa matot muutaman kerran vuodessa. Ihmiset ovat eriliaisia.
t. eri
Ei käy koska vanhempani ajoi kotihoidon ja kaikki muutkin ulos. Se siitä avuntarpeesta. Tarvitsisi kyllä mutta ei huoli mitään apuja ja tekee mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla ei ole mitään tuollaista palvelua. Oletko kuullut sote-uudistuksesta ja hyvinvointialueista? Ne huolehtivat nyt vanhuksista tai oikeastaan eivät, siivous- tai kotipalvelua ei ole enää saatavilla, korkeintaan saa sairaanhoitajan tekemään palvelutarvearviota ja suunnitelmaa, mutta lääkkeitä hän ei jaa.
Qpteekista lääkkeet tulee anmospusseissa ja kotihoio käy tarpeen mukaan vanhuksen luona ja antaa lääkkeet ja lämmittää ruuan ja suihkut ym hoitavat. Ainakin Helsingissä ja Kotkassa. Viime viikolla ainakin hoitivat nämä asiat.
Kodin siivous yms pitää ostaa yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan käy. Asuvat omakotitalossa ja hoitavat halonhakkuusta lähtien kaiken itse. Ikää heillä 85 ja 87
Eivät enää kauaa. Tuossa iässä omatkin vanhempani vielä pärjäsivät hyvin, mutta 90 kieppeillä tarvittiin jo apua kotiin.
Sitähän sinä et päätä. Ihmiset ovat erilaisia eikä kaikilla elämä mene samoin kuin sinun vanhemmillasi. Yllättikö?
t. eri
Besserwisser kyllä tietää🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän sinä et päätä. Ihmiset ovat erilaisia eikä kaikilla elämä mene samoin kuin sinun vanhemmillasi. Yllättikö?
t. eri
Besserwisser kyllä tietää🤣
Moi vaan sullekin, Veeti :) Oliko kiva päivä koulussa eilen?
Isä 92. Itsenäisen asumisen palvelutalossa asuu. Siivooja käy 2 viikon välein. Itse maksaa siitä. Lounaan käy syömässä talon ruokalassa. Muut ruuat tekee itse. Käy kaupassa itse ja hoitaa ssiansa ilman apua.
Vierailija kirjoitti:
Käy siivooja, jalkahoitaja ja kampaaja. Kaikki yksityiseltä ja vanhemapani maksaa ne itse. Tai siis minä maksan vanhemmn tililtä. Teen myös verottajalle hakemuksen kotitalousvähennyksestä.
Verovähennystä leikataan ensi vuonna, viime viikolla budjettiriihessä hallitus päätti niin.
t. eri