Haittaisiko jos lapsestasi ei tulisi akateemista?
Vai olisiko ihan sama minkä koulutuksen lapsi hankkii? Olkaa rehellisiä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä nuoresta, joka kirjoitti E:n paperit, mutta ei halua yliopistoon vaan sanoo hakevansa tänne oman pikkupaikkakunnan ammattikorkeaan?
Miettisin vanhempana oliko pikkupaikkakunnan valitseminen tuon arvoista.
Mulla ei ole lapsia, mutta tässä teoreettisessa tilanteessa kun molemmat vanhemmat olisi kuitenkin korkealle kouluttautuneita, niin tuntuisi oudolta ajatus, että lapsi ei saisi tavallaan kotoa "samaa mallia". Eli kyllä se tavallaan haittaisi. Toki jos osoittautuisi äärimmäisen taitavaksi jollain käsityö- tai taidealalla, tai olisi nuoresta lähtien enemmän tekevä yrittäjätyyppi niin tietysti harkintaa luonteenpiirteet huomioiden, mutta silti liputtaisin sen kannalta, että kyllä se koulutus kuitenkin kannattaa hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen työtönkin mieluummin kuin orjatyössä paiskiva orjatyöläinen.
Sanoo elämäntapatyötön vanhempi 😂.
Miten tiedät kirjoittajan työtilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä nuoresta, joka kirjoitti E:n paperit, mutta ei halua yliopistoon vaan sanoo hakevansa tänne oman pikkupaikkakunnan ammattikorkeaan?
Hieno homma, että tekee oman päätöksensä.
Sinänsä aivan sama, kunhan lapsi olisi onnellinen. Mutta itse olen saanut yliopistosta niin paljon uusia tapoja ajatella ja nähdä asioita, että sitä kokemusta toivoisin kyllä lapsellenikin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut ihan tyhmää mennä amikseen kun pääsi ensiksi Ressun lukioon ja sitten Hgin yliopistoon.
kannattaisi siihen joku ammatti opiskella vielä samoilla lämmöillä, niin ei mene loppuelämä kortistossa.
Vastauksista päätellen palstalla arvostetaan enemmän työllistymistä kuin sivistymistä. Tyypillistä.
Tytön pieksäisin ja pojalta potkisin munat kurkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista päätellen palstalla arvostetaan enemmän työllistymistä kuin sivistymistä. Tyypillistä.
Eihän täällä nyt muuta ajatellakaan kuin töitä ja rahaa...
Ei haittaa. Kumpikaan ei ole käynyt yliopistoa.
Nimenomaan se, että saa töitä ja mieluummin töitä, joissa viihtyy, on ensiarvoisen tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Sivistyksellä ei osteta ruokaa kaupasta. Työstä saadaan palkkaa, jolla voi ostaa tarpeellisia asioita.
Akateemiset pitkäaikaistyöttömän työmarkkinatuki on täsmälleen sama kuin täysin kouluttautumattoman pitkäaikaistyöttömän työmarkkinatuki. Akateemisella työttömällä on yleensä vielä opintolainatkin maksettavana.
Mutta mikäpä siinä opiskella lämpimikseen vaikka 5 akateemista tutkintoa, jos rahaa tulee vanhemmilta ja suvulta niin paljon, ettei tarvitse yhteiskunnan tukia hakea.
t. realisti
No esim. Cristiano Ronaldo ja Beyonce eivät ole akateemisia. Tärkeintä on, että seuraavat unelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettisin vanhempana oliko pikkupaikkakunnan valitseminen tuon arvoista.
Omani olisi päässyt Jyväskylän yliopistoon ilman pääsykokeita, mutta valitsi silti ammattikorkeakoulun ja hyvässä oman alan työpaikassa ollut valmistuttuaan. Ja ollaan pääkaupunkiseudulta, että mitäpä tuo paikkakunta tähän kuuluu. Kumpi työllistyy paremmin?
Se nyt vain on työllistymisen kannalta niin, että esimerkiksi keskitason amk-insinööri työllistyy kohtuudella, mutta "kiittäen hyväksytty" humanistitohtori ei juuri millään. Sen takia ei kaikilla aloilla riitä, että on Suomen toiseksi paras, kun Suomen paras vie alan Suomen ainoan vakituisen työpaikan, eikä muinaisuomalaisella folkloristiikalla oikein Suomen ulkopuolella työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Svistyä voi muutenkin kuin yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Persaukinen sivistynyt siivellä eläminenkö nyt on niin kovin arvokasta?
Mä toivon, että mun lapset saisivat tehdä työtä, jossa he ovat hyviä ja tykkäävät edes vähän. Toinen lapsistani opiskelee sairaanhoitajaksi ja toinen insinööriksi. Olen heistä todella ylpeä!
Kirpaisisi vähän.