Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämellä, onko biologinen lapsi ja ei-biologinen lapsi yhtä tärkeitä??

Vierailija
07.09.2024 |

Kun ajatellaan, miten lapseen on kiintynyt ja miten rakas lapsi on.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa adoptoituna aika paskalta lukea tätä keskustelua sen osalta miten täällä puhutaan adoptoiduista lapsista. Adoptiolapsi ei ole oikea lapsi, oikeaa sukua, vieras lapsi... voi että.

Vierailija
102/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun ajatellaan, miten lapseen on kiintynyt ja miten rakas lapsi on."

Omaan lapseen kiintyy ja rakastaa kuin omaa lastaan. Yyhhoon lapsiin korkeintaan kuin lemmikkikoiraan. Sitähän sä kysyit? Rehellisen miehen rehellinen vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuupa adoptoituna aika paskalta lukea tätä keskustelua sen osalta miten täällä puhutaan adoptoiduista lapsista. Adoptiolapsi ei ole oikea lapsi, oikeaa sukua, vieras lapsi... voi että.

Adoptiolapsi on yleensä mahon naisen viimeinen oljenkorsi saada itselleen lapsi jonka kanssa voi leikkiä äitiä ja kotileikkejä. Ikäänkuin elävä nukke. 

Vierailija
104/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm..

Adoptiolapsi on täysin eria asia kuin uusioperheen mukana, sivutuotteena tullut tenava. Adoptiolapsi on toivottu,haluttu ja rakastettu. Älä oikeasti nyt sekoita kahta täysin eri asiaa keskenään. 🤗

Vierailija
105/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on älytön, kun sekoitetaan lapsipuolet ja adoptiolapset. Adoptiolapsi on oma, lapsipuoli ei.

Eikö nyt järkikin sano, ettei kukaan edes kyselisi, onko oma lapsi yhtä rakas kuin toisen lapsi.

Vierailija
106/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yh-äitinä vaikeata löytää isää, vai mistä kiikastaa?

Vierailija
107/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa biologiset lapsetkin voivat olla eriarvoisia. Minulla on tästä kokemusta. Olen avioton lapsi enkä ollut koskaan äitini kanssa niin läheinen kuin avioliitossa syntynyt velipuoleni. 

Vierailija
108/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa biologiset lapsetkin voivat olla eriarvoisia. Minulla on tästä kokemusta. Olen avioton lapsi enkä ollut koskaan äitini kanssa niin läheinen kuin avioliitossa syntynyt velipuoleni. 

Vahingossa luin "olen aivoton lapsi", mutta kun luin kirjoituksesi loppuun, huomasin, että käytännössä luin ihan oikein.

Parempaa syksyn jatkoa .

Vierailija
109/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kaksi bonuslasta. Olen heidän olemassa olostaan kiitollinen koska sinkkuna heidän äitinsä olisi ollut niin yli mun tason. Näin sain mahdollisuuden ja suhdehan lähti sitten toimimaan. Nyt meillä jo neljä yhteistäkin lasta niin kyllähän sitä odottaa että nämä kaksi ensimmäistä jo aikuistuisivat niin olisi enemmän tilaa.

Vierailija
110/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei se ole yhtä rakas. Tämä on tabu mutta kyllä se niin vaan menee. Kasvattilasta voi rakastaa toki, mutta ei se ole sama kuin oma.

Sä voisit syödä kilon paskaa ja hypätä kaivoon. Ihan uskomatonta, idioottimaista tuubaa kuten kaikki sun kommentit täällä.

Vierailija
111/132 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no eipä kauheasti lämmitä lukea myöskään kahden alle kouluikäisen lapsen äitinä näitä, lapset eivät ole minun biologisia, koska en sellaisia pysty saamaan. Molempien synnytyksessä olen ollut, on vietetty vapaata vauvan kanssa jne jne. Ja olen laillisesti molempien huoltaja. Mutta ei, tän palstan ihmiskuonalle ei kelpaa kuin verisukulaisuus. 

Vierailija
112/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen adoptoitu. 

Kyllä sen tunsi ja näki, miten eri tavalla esimerkiksi sukulaiset kohteli omia lapsiaan versus miten minua kohdeltiin. Suvussakin tuotiin mielellään esiin adoptiotaustani, se kerrottiin aina niille jotka ei siitä vielä tienneet. 

"Milla" on Pertin ja Tarjan ADOPTIOlapsi. 

Tämä on todella väärin ja tosi moni adoptio myös epäonnistuu, kun adoptiota ei tehdä omaan sukuun. Tämän vuoksi adoptiovanhempien pitäisi näyttää ulkonäöllisesti samalta kuin adoptiolapsensa, ettei jo pelkästään ulkonäkö herätä liikaa kysymyksiä. Lapsen pitää saada tuntea kuuluvansa joukkoon ja on pelkästään vanhempien Itsekkyyttä, että esim. vaalea suomalainen haluaa kiinalaisen ym. hyvin erinäköisen lapsen. Lapsi joutuu tällöin ihan joka päivä käsittelemään, miksi hän näyttää erinäköiseltä kuin vanhempansa.

Vierailija
113/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptiolapsi on yleensä mahon naisen viimeinen oljenkorsi saada itselleen lapsi jonka kanssa voi leikkiä äitiä ja kotileikkejä. Ikäänkuin elävä nukke. 

Olet trolli.

Adoptio on prosessina kaikkein vaikein tapa saada lapsia. Siinä menee vuosia ja kaikkia ei kelpuutetaan adoptiovanhemmaksi. Paljon helpommin saa lapsen jonkun toisen munasolun avulla tai sijaissynnytyksen avulla.

Vierailija
114/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti on yhtä tärkeä:) Rakastan pientä poikaani niin kovasti, että mun sydän voisi vaikka pakahtua. Hän on mulle maailman tärkein ihminen:) 

Vierailija
115/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mukavaa ja asiallista tuo vanhemman ainutlaatuinen rakkaus lasta kohtaan. On itse asiassa hyvin toksista rakkautta näköjään. Ainutlaatuisuudessaan sysi-toksista lasten näkökulmasta.

Vierailija
116/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne. Kumpaakaan en halua elämääni. Kuten ei vaimonikaan.

Vierailija
117/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, 100%sesti. Molemmat hankkimalla hankittu meidän sateenkaariperheeseen (eri synnyttäjät).

Vierailija
118/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri sain kaulakorun, jossa on sekä biologisen pojan nimi, että yhteiset 3 poikaa. Minusta on myös tulossa mummi-puoli talvella, aivan ihana juttu!

Vierailija
119/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen adoptoitu. 

Kyllä sen tunsi ja näki, miten eri tavalla esimerkiksi sukulaiset kohteli omia lapsiaan versus miten minua kohdeltiin. Suvussakin tuotiin mielellään esiin adoptiotaustani, se kerrottiin aina niille jotka ei siitä vielä tienneet. 

"Milla" on Pertin ja Tarjan ADOPTIOlapsi. 

Tämä on todella väärin ja tosi moni adoptio myös epäonnistuu, kun adoptiota ei tehdä omaan sukuun. Tämän vuoksi adoptiovanhempien pitäisi näyttää ulkonäöllisesti samalta kuin adoptiolapsensa, ettei jo pelkästään ulkonäkö herätä liikaa kysymyksiä. Lapsen pitää saada tuntea kuuluvansa joukkoon ja on pelkästään vanhempien Itsekkyyttä, että esim. vaalea suomalainen haluaa kiinalaisen ym. hyvin erinäköisen lapsen. Lapsi joutuu tällöin ihan joka päivä käsittelemään, miksi hän näyttää erinäköiseltä kuin vanhempansa.

Mihin omaan sukuun?

Aika vähissä olisi adoptiota jos pitäisi vaan siihen tiettyyn sukuun adoptoida. Ja entäs jos sukulaisia ei ole?

Vierailija
120/132 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, juuri sain kaulakorun, jossa on sekä biologisen pojan nimi, että yhteiset 3 poikaa. Minusta on myös tulossa mummi-puoli talvella, aivan ihana juttu!

Äh, piti lukea ei-biologisen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän