Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi sydämellä, onko biologinen lapsi ja ei-biologinen lapsi yhtä tärkeitä??

Vierailija
07.09.2024 |

Kun ajatellaan, miten lapseen on kiintynyt ja miten rakas lapsi on.

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, mutta rakastan lähisukulaiseni lasta kuin omaani. Mutta aikuiseksi kasvettuaan hän ei halua enää olla tekemisissä kanssani. Jäljellä ovat enää kauniit muistot ja valokuvat lapsuusvuosilta. Sydämeni on rikki, mutta pakko jaksaa.

Millainen suhdetta teillä sitten oli aiemmin?

Vierailija
22/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki lapseni ovat yhtä rakkaita. Myös meille sijoitettu.

Oletko jo tehnyt testamentin hänen hyväkseen jotta perii yhtä paljon kuin muut? 

Tarkoitus oli tehdä testamentti niin että vain hän saisi asuntomme. Tällä hetkellä ei onnistu, mutta kyllä se tarkoitus olisi. Rakkaudestahan tässä puhutaan. Kyllä tämä lapsi on niin rakas kuin vain mahdollista.

Ei se onnistu mitenkään, jos asunto on se suurin perittävä omaisuus. Siitä pitää sitten lohkoa lakiosa muille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin sijais synnyttäjät ja ihmiskauppa eli myydään vauvoja. Rahasta. Mikäli perhe kuolee pitää sukulaisten hoitaa ihan ensin. Sitten Raamatussa on se Hagar sijaisynnyttäjä. 

Vierailija
24/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki lapseni ovat yhtä rakkaita. Myös meille sijoitettu.

Oletko jo tehnyt testamentin hänen hyväkseen jotta perii yhtä paljon kuin muut? 

Tarkoitus oli tehdä testamentti niin että vain hän saisi asuntomme. Tällä hetkellä ei onnistu, mutta kyllä se tarkoitus olisi. Rakkaudestahan tässä puhutaan. Kyllä tämä lapsi on niin rakas kuin vain mahdollista.

Ei se onnistu mitenkään, jos asunto on se suurin perittävä omaisuus. Siitä pitää sitten lohkoa lakiosa muille lapsille.

Juuri tämä onkin ongelma, mutta jotenkin hoidetaan asia niin että sijoitettu saa rahallisesti yhtä paljon.

Vierailija
25/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rakastaa romanttisessa mielessä niin voi olla tärkeämpikin

Vierailija
26/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen adoptoitu. 

Kyllä sen tunsi ja näki, miten eri tavalla esimerkiksi sukulaiset kohteli omia lapsiaan versus miten minua kohdeltiin. Suvussakin tuotiin mielellään esiin adoptiotaustani, se kerrottiin aina niille jotka ei siitä vielä tienneet. 

"Milla" on Pertin ja Tarjan ADOPTIOlapsi. 

Onpa todella ikävää että olet joutunut kokemaan tällaista. Ehkä kannattaa yrittää ajatella, että nuo ihmiset nolaa vain itsensä.

Minutkin on adoptoitu, mutta sillä erotuksella, että sisarusteni isä vaimonsa kansaa adoptoi minut. Meillä on siis sama (biologinen) äiti sisarusteni kanssa. Itse en onneksi ole joutunut kokemaan tuollaista adoption korostamista sukulaisilta, mutta muilta ihmisiltä kylläkin, esimerkiksi kaverien vanhemmilta.

Vierailija
27/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukodit orpokodit huostaanotot vastaanottokeskukset kertoo jo jotain näistä rakkauksista. Vankilat ja työleirit työsiirtolat. Kehitysvamma laitokset mielisairaalat kertoo paljon tästä rakkaudesta myös kaulat poikki ja hirttäjäiset kertoo miten paljon voikin rakastaa omia ja muiden lapsia tai nuoria. Rakkaus oikein hehkuu lapsityövoimassa ja lapsisotilaissa. Lapsi vaimoissa ja synnyttäjissä sekä raiskatuissa miten paljon niitä omia ja toisten lapsia rakastetaan erityisesti isäpuolet näyttää.Uskonnoissa jos et kuulu lahkoon olet helvetistä näin rakkaus vaikuttaa.Ihanaa rakkautta näkee lähiöissä uusii perheissä sun ja mun lapset teidän eikä meidän. Kouluissa tämä rakasta muiden lapsia näkyy hyvin. Kouluissa on on muiden lapsia hei rakastatko niitä? Rakastatko muiden lapsia jotka ei kuulu sun uskontoon. 

Vierailija
28/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun mies maksaa ei biologisesta lapsesta elatusta naiselle, niin on.

Vierailija
29/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oole kokemusta adoptio lapsesta, oma on yli 40 v saatu, oikea onnenkatamoinen, Kiitos

Vierailija
30/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pieru näitä raiskattujen naisten synnyttämiä kukas näitä rakastaa. Entä niitä kun mies on häipynyt. Entä yksinhuoltajien lapsia rakastatko. Entä kristittyjen lapsia rakastatko heitä paljonkin. 

Vierailija
31/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun mies maksaa ei biologisesta lapsesta elatusta naiselle, niin on.

Minun isäni maksoi elatusmaksuja minusta vaikka en olekaan hänen biologinen lapsensa. Juridinen lapsensa olin, joten totta kai hänellä oli elatusvelvollisuus.

Vierailija
32/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syötettiin erään uskonnon kautta sikaa koulussa ja pakotettiin syömään myös hernekeittoa niin että pakolla lusikkaa suuhun osa vaatteille. Sellaista se lähi itä kylvää. Koska me oltiin tavallisia kristittyjä. Eikä muuta. 

Vierailija
33/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan ei. Ei biologinen menee aina biologisen edelle. Biologinen on ilmestyskirjan peto.

Vierailija
34/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi valehdella. Kyllä omat lapseni ovat minulle rakkaampia kuin sijoituslapset. En voi tälle tosi asialle mitään. Olen yrittänyt kaikkeni, mutta tunteilleen ei voi mitään. Olen pahoillani.

Vierailija
35/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
36/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset on yhtä tärkeitä. Olen hyvä ihminen ja rakastan kaikkia. Olkaa niin kuin minä.

Vierailija
37/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ap Richard Dawkinsin kirja Geenin itsekkyys, sieltä löytyvät nykytieteen (science) pääprinsiipit näistä asioista.

Vierailija
38/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi valehdella. Kyllä omat lapseni ovat minulle rakkaampia kuin sijoituslapset. En voi tälle tosi asialle mitään. Olen yrittänyt kaikkeni, mutta tunteilleen ei voi mitään. Olen pahoillani.

No eiköhän tuo nyt ole itsestäänselvyys. Ainakin olet rehellinen.

Vierailija
39/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykkää siitä että isolapsiset perheet ottavat lisälapsia tai otetaan monta lasta. Jokainen ansaitsee oman aikuisen vaikka äidin, kodin tilaa, oman huoneen, rauhaa ja matkustelua tms. Se mikä tuntuu hyvältä. Ellei halua erityisesti sisaruksia ja ole tottunut niihin. Lisäksi kaikilla on jo omia sukulaisia yleensä.

Vierailija
40/132 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen ainakin niin kiintynyt lapsiini, etten edes haluaisi tietää onko he biologisesti minun. 

M46

Ja ihan käsi sydämmellä...