Kuinka päästä kipupolin asiakkaaksi? Olen kärsinyt lamaannuttavasta hermokivusta vuosien ajan.
Pompoteltu eri erikoisaloilla, mutta kipupolille en ole saanut lähetettä. Kivut edelleen vaivaa.
Kommentit (45)
Lyrica on hirvee lääke! Sitä määrätään nykyään kaikkeen kipuun ellei käsikauppalääkkeet oo auttanu. Aina on olemassa joku muotilääke.
Miksi sinua, ap ei ole lähetetty kipupolille? Olette varmaan keskustelleet siitäkin vaihtoehdosta sinua hoitavien lääkäreiden kanssa. Voihan sinne tehdä ns. paperikonsultaationkin, jonka pohjalta voivat ottaa kantaa nykyhoitoosi ja siihen, olisiko heillä joitain hoitokeinoja, jotka eivät nykyisin ole käytettävissäsi.
Pitäisi olla ehkä mieluummin oikea diagnoosi yksityiseltä erikoislääkäriltä tai usea, joka on tarpeeksi pätevä. Ettei ole joku puolivillainen. Joku vaan arvailee lisää polilla tai pseudohoitoja, leimataan luulosairaaksi? Oikeaan diagnoosiin on ehkä arvio mikä siihen voisi auttaa tai pahentaako mengelehoito täällä sitä. Ulkomailla on leikkauksia raajaan, ehkä Saksassa, Suomessa voi olla hermoimpulssiin joku lamautus tms. Onko kipuaistimus aivoissa, mutta silti hermoradat ja impulssit ovat kropassa ja tulehdusreaktio lihaksissa / kudoksessa joillakin. Myös ravintoaineet vaikuttavat ja nesteen saanti. Kaikki riippuu kaikesta. -Mikään epäpätevä hoito ei auta tai väärä lekuri.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua, ap ei ole lähetetty kipupolille? Olette varmaan keskustelleet siitäkin vaihtoehdosta sinua hoitavien lääkäreiden kanssa. Voihan sinne tehdä ns. paperikonsultaationkin, jonka pohjalta voivat ottaa kantaa nykyhoitoosi ja siihen, olisiko heillä joitain hoitokeinoja, jotka eivät nykyisin ole käytettävissäsi.
Ei sinne niin vaan mennä. Mulla on synnynnäinen selkärankarappeuma ja valtava arsenaali lääkkeitä (oxycontin, oxynorm, lyrica, neurotol, gapapentin...) kun selkä murenee käsiin. 5 kertaa leikattu ja luudutettu. Ei mitään asiaa kipupolille, lähetteet sinne palautuvat takaisin eikä syytä kerrota miksi en kelpaa sinne asiakkaaksi.
Mulla vaihdettiin kipulääke Lyricaan. Pahensi tilannetta ja oli vaikea lopettaa. Kipulääkkeiden kanssa ei ole ollut sellaista ongelmaa.