Kuinka päästä kipupolin asiakkaaksi? Olen kärsinyt lamaannuttavasta hermokivusta vuosien ajan.
Pompoteltu eri erikoisaloilla, mutta kipupolille en ole saanut lähetettä. Kivut edelleen vaivaa.
Kommentit (45)
Voi kyynel. Mene salille, liikunta auttaa mineen kipuun!
ala kuntoilemaan, jossakin lehdessä oli keväämmällä juttu missä kipukroonikko sai apua kipuihin liikunnasta. Tietty omaan kuntotasoon vastaavasta, ei tarvitse osallistua painonnoston sm-kisoihin.
Se joka väittää että liikunta auttaa ei ole kärsinyt kovasta kivusta.
Haluat siis ohjausta lääkkeettömään kivunhallintaan?
Vierailija kirjoitti:
Liikunta, erityisesti punttitreeni auttaa kaikkeen paitsi hammaskipuun.
Pyydä lähete. Ei välttämättä silti ota.
Olen itse ollut, ei siitä apua hermokipuin ollut kun kaikki lääkkeet jo kokeiltu enkä niitä suostu enää syömään.
Pitäis vaan rentoutua,ei stressiä,nukkua hyvin, liikkua.
Kaikkea mitä juuri kivun takia ei pysty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta, erityisesti punttitreeni auttaa kaikkeen paitsi hammaskipuun.
En vaan erikoistason opioideja.
ap
Oletko kysynyt lääkäriltä, voisitko saada lähetteen? Se varmaan on se ainoa keino, jolla saat selville, voisitko saada lähetteen vai et (ja jos et niin mikset). Kipupoleja on vähän, yleensä kriteerit on siksi tiukat keitä sinne otetaan.
1. Mene työterveyteen
2. Sano että olet johtotason asiantuntija
3. Kävele opioidireseptin kanssa ulos
Aikaa menee 2-5 min.
Joka alueella ei ole kipupoleja, meidän keskussairaalasta se lopetettiin pari vuotta sitten koska kipuun erikoistuneita lääkäreitä (=fysiatri) ei ole saatu palkattua, eikä kipukoulutettuja fysioterapeutteja ja hoitajia ole alueella ollenkaan. Niihin ei panosteta..
Nyt sitten kroonisen kivun kaikki lieveilmiöongrlmat on räjähtäneet käsiin täällä, eikä edelleenkään potilaita ohjata yliopistosairaalan kipupolille tai maksarilla ylsityiselle. Sairaspvrahapäivät lisääntyneet ja vanhuksilla tukalat olot.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni, kipukroonikko, vuosia kipupolin asiakkaana, kertoo, että ilman fyssarin pakottamaan liikuntaa ei kestäisi kipuja niin hyvin. Kipulääkkeet kun ei kaikkia suinkaan auta, mutta liikunta, stressin ja mielen hallinta auttaa kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut, ei siitä apua hermokipuin ollut kun kaikki lääkkeet jo kokeiltu enkä niitä suostu enää syömään.
Hermokipu on hyvin vaikeahoitoinen. Jos lääkkeillä saadaan 30% vähennys hermokipuun, hoitotulosta pidetään erinomaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermokipu on hyvin vaikeahoitoinen. Jos lääkkeillä saadaan 30% vähennys hermokipuun, hoitotulosta pidetään erinomaisena.
tuohan on sysihuono lopputulos...
Vierailija kirjoitti:
Ai huumeita pitäisi saada? HUOH!
Kipupoli ei ota vastaan lähetteitä jos käyttää kipulääkkeitä. Melko outo juttu kyllä. Eli pitää olla hoitamatta kipuaan ja hakeutua kivusta hulluna päivystykseen.
Ei sinne helposti pääsekään.