Chad-miehet vievät naiset, uskoo yhä useampi nuorukainen
Hän on komea, itsevarma, atleettinen ja nauttii naisten suosiosta.
Tällainen on Chad, joka edustaa nykyajan menestyvää miestä.
Chad ei ole oikea ihminen, vaan ihannemiehestä leviävä meemi, eli netissä kiertämään lähtenyt ilmiö.
Silti yhä useampi nuori mies näyttäisi uskovan väitteisiin, joiden mukaan naisia kiinnostaisivat vain niin sanotut Chad-miehet.
Joistakin voi tuntua, että treffimarkkinoilla pitäisi olla yli-ihminen ja supermies, että pystyy menestymään. Mutta hyvin monenlaiset miehet ovat menestyneet, Pitkänen sanoo.
Sosiaalisessa mediassa leviävät myös tarkat neuvot siitä, miten voi yrittää muuttua Chad-hahmon tapaiseksi lihaskimpuksi.
Viime vuoden aikana suosituksi noussutta trendiä kutsutaan nimellä looksmaxxing.
Kommentit (3184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku kertoa, kuka suomalainen mies on chad. Kun ei tule yhtään mieleen ja en oo koskaan nähnyt.
Et ole koskaan nähnyt komeaa suomalaista miestä, joka on suosittu naisten keskuudessa?
Laita nyt nimiä kehiin!
Mikset voi vastata kysymykseen? Etkö ole koskaan elämässäsi, missään sosiaalisessa tilanteessa törmännyt mieheen, joka oli tavanomaista komeampi ja joka nautti suosiota naisten keskuudessa? Etkö koskaan ole tavannut tällaista miestä?
Miksi väistelet kysymystä. Toinen kysyi sinulta ensin.
Sivusta
Asia on nimenomaan päinvastoin. Tuolta kirj
Kyllä minulla näkyy ensimmäisenä kysymyksenä: "Voisko joku kertoa, kuka suomalainen mies on chad. Kun ei tule yhtään mieleen ja en oo koskaan nähnyt." Niin, että voisiko kertoa vai jatkatko väistelyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuuko nämä kaikki manspleinaajat vielä mutsinsa luona vai miten he ovat näin pihalla? Missä on nähty reaalielämässä näitä chadeja ja heille antavia naisia vai ono kuitenkin niin, että lähinnä netissä pyöritään ja ihan väärissä piireissä?
Sen näkee ihan lukiosta alkaen kuinka maailma toimii.
Ja kyllä kyllä, nainen kun ei saa Chadia niin hän "kasvaa ihmisenä" ja tyytyy johonkin Prisma-kalleen.
Mun lukiossa ei ollut yhtään chadia, eikä yliopistossakaan. Miten mä olisin niitä voinut edes yrittää? Prisma-kalleja oli molemmissa.
Yleensä joka luokalla on joku suosittu poika, siis tyttöjen suosima. Tytöt yleensä ovat hiljaa, eivätkä tee elettäkään suosikkiaan kohtaa.
Missä kävitkään koulusi?
Lahdessa. Ja ei ollut suosikkeja. Yksi poika alkoi kyllä vissiin bodata lukiossa. Mutta otti vissiin jotain nappejakin, tuli kamala akne ja liian paksu niska. En tykännyt.
Palstan maalai mummelit kävi su-kävelyllä ja kaikki kaksi kolmisormista banjonsoittajaa tuijottivat, karsastavine silmineen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuuko nämä kaikki manspleinaajat vielä mutsinsa luona vai miten he ovat näin pihalla? Missä on nähty reaalielämässä näitä chadeja ja heille antavia naisia vai ono kuitenkin niin, että lähinnä netissä pyöritään ja ihan väärissä piireissä?
Sen näkee ihan lukiosta alkaen kuinka maailma toimii.
Ja kyllä kyllä, nainen kun ei saa Chadia niin hän "kasvaa ihmisenä" ja tyytyy johonkin Prisma-kalleen.
Mun lukiossa ei ollut yhtään chadia, eikä yliopistossakaan. Miten mä olisin niitä voinut edes yrittää? Prisma-kalleja oli molemmissa.
Outo lukio ja yliopisto sulla olleet sitten. Mä kyl panin lukiossa 90% ikäluokkani tytöistä. Kolmessa vuodessa ehti hycin kun oli joka viikkoa 1 - 2 tyttöä
Aina komeimmat ja menestyneimmät ovat vieneet naiset. Tosin kaikki naiset eivät puolisoksi asti, vaan lakanoihin. Mitä uutta tässä ilmiössä on?
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa ei koskaan päästä mihinkään, kun maailma näyttäytyy niin erilaiselta sukupuolesta riippuen.
Naiselle tämä on vapaa valinta. Suhde, kevyt treffailu, seksiseikkailut, sinkkuus. Kaikki on mahdollista. Tällöin katse kääntyy enemmän itseen: mitä minä haluan, miksi se mitä valitsin ei ollutkaan tyydyttävää, kuka oikein olen?
Miehistä vain pieni osa voi valita, loput saavat mitä saavat. Tällöin katse kääntyy systeemiin: miksi olen osaton ja toiset saavat kaiken?
Naiset näkevät rakenteelliset ongelmat ainoastaan silloin kun ovat itse sen uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku kertoa, kuka suomalainen mies on chad. Kun ei tule yhtään mieleen ja en oo koskaan nähnyt.
Et ole koskaan nähnyt komeaa suomalaista miestä, joka on suosittu naisten keskuudessa?
Laita nyt nimiä kehiin!
Mikset voi vastata kysymykseen? Etkö ole koskaan elämässäsi, missään sosiaalisessa tilanteessa törmännyt mieheen, joka oli tavanomaista komeampi ja joka nautti suosiota naisten keskuudessa? Etkö koskaan ole tavannut tällaista miestä?
Sivusta
Sen täytyy olla joku tummakulma nappisilmä. Muut ei mulle kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä chadit siis elävät? Internetissä? Yhtäkään en ole eläissäni nähnyt Suomessa. Usassa näin yhden kerran ja jäi mieleen siksi, että käyttätyi huonosti lentokentällä, arvelin johtuvan liioista testoista.
Et ole Suomessa tavannut yhtäkään komeaa, atleettista, itsevarmaa ja naisten suosiosta nauttivaa miestä?
En. Ihan tavallisia miehiä olen nähnyt ja tavallisia parisuhteita. Onko tämä joku pääkaupunkiseudunjuttu? Ei tule niissä juottoloissa pyörittyä. Ja miksi pitäisikään? Suomihan on täynnä kivoja, ihan tavallisia, mukavia miehiä. Niitä löytyy vaikka prismasta.
Millä tavalla pitäisi? En ymmärrä miten liittyy mihinkään.
Olen asunut eri puolilla Suomea, alkoholia en juo. Olen lähes joka paikassa törmännyt pariin tai muutamaan mieheen, jotka olivat komeita, atleettisia, itsevarmoja ja nauttivat naisten huomiosta. Ihmettelen jos joku ei ole Suomessa yhteenkään sellaiseen törmännyt.
Palstalla taitaa asua useampi Syvä joki -tyylin sukurutsainen mummeli!
Vierailija kirjoitti:
Chad ilmiö on todellinen ja joidenkin keski-ikäisten naisten hoomoilasena oleminen ei poista sitä. Jokainen jolla on vähänkin järkeä kyllä huomaa tämän.
Ei nuo ole hoomoilasena, ne vain esittää yllättynyttä ja kiistää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Kävin jo kävelyllä, ei näkynyt chadeja. Katsotaan näkyykö kaupassa.
Ei näy. Ne panee koko ajan, ei ne ulkoile eikä käy kaupassa. Panee panee.
Kummelin Panomies ennusti tämän Chad-ilmiön ja inkkeleiden suhtautumisen näihin myyttisiin sankareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita nyt nimiä kehiin!
Sivusta
Kyllä minulla näkyy ensimmäisenä kysymyksenä: "Voisko joku kertoa, kuka suomalainen mies on chad. Kun ei tule yhtään mieleen ja en oo koskaan nähnyt." Niin, että voisiko kertoa vai jatkatko väistelyä?
Minä olin nuorena chad ja tiedän yhden tyypin meidän firmasta joka on chad. Sen nimi on Kalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä chadit oikein katoavat, kun ei niitä kukaan missään näe? Ovatko ne olemassa vain yöelämässä ja vain ikävuosien 18-25 välillä? Jos noin, mitä ihmeen väliä sillä on, mitä joku pieni osa ihmisistä touhuilee murto-osalla ajastaan?
Vai onko mun lihava, alkoholisoitunut taksikuskituttavani chad, tykkäsi kehua ympäriinsä paneskeluillaan nuorena? Siinä tapauksessa noita on Suomi pullollaan.
Laita ikärajaksi se 35 ja edelleen, ei sillä ole mitään väliä. Naisilla on kaikki oikeudet mennä niiden nussittavaksi. Älkää ihmetelkö miksi ette löydä parisuhdetta siinä vaiheessa ja ulisette netissä kuinka hyviä miehiä ei ole olemassa.
On niitä, mutta ne jääväsi itsensä koska niille sillä mitä teitte 15-35 ikävuodet oli väliä. Ja niilläki
Sama homma. Aina törmään näihin älä sitten valita jos -mantraa hokeviin miehiin, hyvin paljon harvemmin naisiin jotka oikeasti valittaisivat. Veikkaan että viettävät aikaansa tietynlaisessa seurassa tai tietynlaisilla Reddit-kanavilla.
No älä vietä aikaasi siellä tietynlaisilla Reddit-kanavilla jos kerran törmäät niihin aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa ei koskaan päästä mihinkään, kun maailma näyttäytyy niin erilaiselta sukupuolesta riippuen.
Naiselle tämä on vapaa valinta. Suhde, kevyt treffailu, seksiseikkailut, sinkkuus. Kaikki on mahdollista. Tällöin katse kääntyy enemmän itseen: mitä minä haluan, miksi se mitä valitsin ei ollutkaan tyydyttävää, kuka oikein olen?
Miehistä vain pieni osa voi valita, loput saavat mitä saavat. Tällöin katse kääntyy systeemiin: miksi olen osaton ja toiset saavat kaiken?
Naiset näkevät rakenteelliset ongelmat ainoastaan silloin kun ovat itse sen uhreja.
Mikä tässä on rakenteellinen ongelma ja mikä on se systeemi, jossa tuo rakenteellinen ongelma on? Pariutuminen on siinä mielessä raakaa, ettei siinä varsinaisesti ketään säälitä. Ihmiset tuntevat vetoa niihin joihin tuntevat vetoa. Kunhan ketään ei pakoteta tai painosteta, en näe mikä se ongelma tässä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä v*tun rakenteellinen ongelma tässä on, ja miten se pitäisi ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Palstalla taitaa asua useampi Syvä joki -tyylin sukurutsainen mummeli!
Tapu, tapu, palstainkkeli keksi uuden sanan: Syvä-joki. Toista nyt vielä parissakommentissa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Aina komeimmat ja menestyneimmät ovat vieneet naiset. Tosin kaikki naiset eivät puolisoksi asti, vaan lakanoihin. Mitä uutta tässä ilmiössä on?
Jep, tätähän se vanhan liiton heinälatoromantiikkakin jo oli.
Miesten maailma on aina ollut voittaja vie kaiken -tyylinen. Isoimmat voittajat, pahimmat häviäjät ja kaiken mahdollistavat puurtajakuhnurit ovat miehiä.
Ei ollu kävelylenkil eikä lähikaupas chadeja, mistäs seuraavaksi lähtis ettimään.
Internet on toki suuri, eli varmaan tuollakin tavalla valittavia naisia löytyy jos oikein valikoivasti etsii. Valtaosa taitaa kuitenkin olla joko parisuhteessa tai tyytyväinen sinkkuna. Tutkimusten mukaan naiset ovat yleensä sinkkuuteen tyytyväisempiä kuin miehet. Kovin montaa naista, joilla olisi vaikeuksia saada parisuhde, en tunne.