Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mokä tossa Normal-nimisessä kaupassa on niin erikoista?

Vierailija
06.09.2024 |

Samoja tuotteita saa muualtakin ja kauhea mennä läpi kun pitää kiertää koko kauppa ängeten jostain välistä kun koko ajan joku on tukkeena jossain. Kävin kahdesti kerralla ostamatta mitään. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä siellä on pilvin pimein ostoksilla

Vierailija
22/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina edulliset hinnat. Esimerkiksi käyttämääni hammastahnaa saa tuplapakkauksen melkein samalla hinnalla kuin yhden tuubin muista kaupoista.

Joooo... en enää osta herkän ihon tuotteita Normalista. Kyllä iho alkoi sairastamaan niin pahasti, ettei varmasti ole kuranttia tavaraa. Halvempia kakkoslaatuisia eriä ihan varmasti. Ainakin pari vuotta käytin Normalin ihonhoitotuotteita ja on kyllä tullut pahoja tulehduksia. Jatkossa suosin kotimaisia merkkejä ja ostan mieluummin Prismasta tai K-ketjulta. 

Varsinkin Normalin herkän ihon laastarit on pahinta myrkkyä mitä iholle laittaa, siis jos haluaa pilata ihonsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, vanha muija, ostan Normalista sen tietyn hammastahnan, jota tosiaan saa 2 tuubin pakkauksessa. Muuta en osta, vaikka siellä onkin lapsille ja nuorille neideille kaikkea ihanaa.

Vierailija
24/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tuotteet on edullisempia kuin muualla. On myös Normalin omia tuotteita, jotka on vielä halvempia. Olen ostanut esim. jonkun kolmen euron hajuveden joka tuoksuu oikeasti hyvältä ja ripsarikin taisi maksaa 3e, ei mitään valitettavaa.

Olen käynyt Normalissa vuodesta 2021. Alkuun oli hyvä laadukkaita tuotteita. Nykyään monista tuotteista on herännyt epäilys, että raaka-aineet tai jopa tuotteet on tilattu Temulta. Koska tulee niin rajuja iho-oireita. Jos minä herkkäihoisena ostan ns. väärän tuotteen tavallisesta kaupasta, ei kuitenkaan tule niin pahaa jälkeä. 

Vierailija
25/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina edulliset hinnat. Esimerkiksi käyttämääni hammastahnaa saa tuplapakkauksen melkein samalla hinnalla kuin yhden tuubin muista kaupoista.

Joooo... en enää osta herkän ihon tuotteita Normalista. Kyllä iho alkoi sairastamaan niin pahasti, ettei varmasti ole kuranttia tavaraa. Halvempia kakkoslaatuisia eriä ihan varmasti. Ainakin pari vuotta käytin Normalin ihonhoitotuotteita ja on kyllä tullut pahoja tulehduksia. Jatkossa suosin kotimaisia merkkejä ja ostan mieluummin Prismasta tai K-ketjulta. 

Pari vuotta käytit tuotteita jotka ei sopineet sun iholle? Miksi?

Vierailija
26/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin Normalin herkän ihon laastarit on pahinta myrkkyä mitä iholle laittaa, siis jos haluaa pilata ihonsa. 

Hartsiallergia. Sen jos on saanut, suurin osa muistakaan laastareista ei käy, sitä hartsia on lähes jokaisessa laastarin liimapinnassa.

Vierailija
27/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saa parempia pumpulipuikkoja. Monessa marketissa on vain ketjujen omia puikkoja, jotka ovat heppoisia liian taipuvaisia paperivartisia puikkoja ja monessa apteekissakin sama juttu. Topzeja en ole nähnyt perusmarketeissa myynnissä vuosiin.

Vierailija
28/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on myynnissä heidän omaansa savuketsuppia, hyvää kuin mikä. Vastaavaa tuotetta en ole nähnyt missään muualla.

Vierailija
29/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normalin tuotteet sopi iholle reilusti yli vuoden ajan. Uskalsin ostaa kun kyse oli esimerkiksi sarjoista, joita myydään muissakin kaupoissa ja eräs on apteekkisarja. Tuotteet oli kyllä kummallisen halpoja siihen nähden, että vastaavaa myydään kaupoissa tai apteekissa yli puolet kalliimmalla. Kyse on juurikin siitä, että Normalissa on niiden alkuperäisten tuotteiden sijaan kakkoslaatuisia eriä. Kyllä minä nimittäin olen vastaavia tuotteita ostanut myös tavallisista kaupoista. Niistä Normalin tuotteista tulee oireita. Ei jos ostan vastaavan ainesosaluettelon mukaisen tuotteen Prismasta. En minä saa iho-oireita tai allegiaoireita, kun ostan vastaavia tuotteita kalliimmalla muualta. Jos ostaisin Temusta, en saisi samaa kuin mitä Prismassa myydään ja sama näemmä pätee Normaliin. Siksi ne tuotteet on halpoja. Ne ei todellakaan ole sitä samaa ykköslaatua, mitä myydään muissa kaupoissa. Osan tuotteista voin edelleenkin ostaa Normalista. Esimerkiksi puisen tiskiharjan. 

Vierailija
30/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kemikaalipaskaa ja myrkkyä naamaan ja suuhun.

Vierailija
31/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normalin tuotteet sopi iholle reilusti yli vuoden ajan. Uskalsin ostaa kun kyse oli esimerkiksi sarjoista, joita myydään muissakin kaupoissa ja eräs on apteekkisarja. Tuotteet ol

Ei hitsi, tuli ahaa elämys. Mulla alkoi viime talvena todella oudot iho-oireet, joita en osannut yhdistää mihinkään. Ihan yhtäkkiä tln aikana silmäluomet turposi muodottomaksi ja tulehtui. Tämä toistui noin kahden viikon välein enkä löytänyt millään yhdistävää tekijää. Kesällä olen ollut laiska ihon hoitaja ja mitään oireita ei ole ollut 

Mutta tosiaan olin viime talvena vaihtanut Normalin seerumeihin. Lähtee muuten roskiin nyt heti!

Vierailija
32/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkoslaatua sekundaa mut jokunen hyvä asia kuten hiusharjat kammat ja ennen oli varvastossuja. Nuoret ostaa silmälaseja lukemiseen 5€ ja shampoot. 

Silmälasit vitosella? Älkää pilatko silmiänne. 

Vierailija
33/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pääsee kohtuullisella hinnalla autokaupoille. Taitavat olla tuolla edullisempia kuin muissa halpakaupoissa ja on erilaisia versioitakin. Merkki on Ahlgrens. 

Vierailija
34/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tarvitsemani tuotteet Normalista halvemmalla. 

Vierailija
35/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole edes käynyt.

Vierailija
36/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkoslaatua sekundaa mut jokunen hyvä asia kuten hiusharjat kammat ja ennen oli varvastossuja. Nuoret ostaa silmälaseja lukemiseen 5€ ja shampoot. 

Silmälasit vitosella? Älkää pilatko silmiänne. 

Noita nyt tuntuu käyttävän satunnaiskäytössä optikotkin.

Vierailija
37/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä mokä oli tuossa kaupassa todella erikoista.

Vierailija
38/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normalin tuotteet sopi iholle reilusti yli vuoden ajan. Uskalsin ostaa kun kyse oli esimerkiksi sarjoista, joita myydään muissa

Mun oletus on, että siellä voi olla normaaleja tuotteita, mutta myös kakkoslaatuisia eriä joukossa. Nivean voiteesta ei ole tullut mitään ongelmia. Muuten kuitenkin olen päätynyt siihen, että herkkäihoisena ihonhoitotuotteet kannattaa ostaa ensisijaisesti muualta ja mieluiten kotimaisina tai melko luotettavilta tahoilta kuten apteekit. Normal ilmeisesti voi myydä tuotteita edullisesti, kun myös ostaa niitä edullisesti, mutta onko kyse tosiaan myös tuotteista, joita ei myytäisi tavallisille kauppaketjuille kalliimmalla, koska ne on sekundaa? Onhan niitä kakkoslaatumyyntiin perustuvia putiikkeja aina ollut, esim. vaatepuolella kakkoslaatua on myyty halvemmalla. Minä en enää luota Normaliin yhtään, mutta ostan sieltä edelleenkin tuotteita, jotka olen todennut vielä olevan kunnollisia. 

Vierailija
39/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monella se säästö katoaa heräteostoksiin, joita ei muuten tulisi tehtyä. Prismassa hammastahnatuubi on ehkä 1,90 euroa ja Normalissa euron, mutta jos Normalissa tarttuu mukaan huulirasva, hiuslenkkejä, kasvonaamio tai hajuvesi joita ei ollut ostoslistalla, niin turha puhua säästöstä.

Toisaalta taas ,mitä haittaa mikäli nämä heräteostokset ovat tuotteita, joita ostaisit ja käyttäisit muutenkin? Kyllähän nekin saa ostettua sieltä edullisemmin. En minä ainakaan tee sellaisia"heräteostoksia" ,joita en tarvitse enkä käytä.

Vierailija
40/52 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Mulla alkoi viime talvena todella oudot iho-oireet, joita en osannut yhdistää mihinkään. Ihan yhtäkkiä tln aikana silmäluomet turposi muodottomaksi ja tulehtui. Tämä toistui noin kahden viikon välein enkä löytänyt millään yhdistävää tekijää. Kesällä olen ollut laiska ihon hoitaja ja mitään oireita ei ole ollut 

Mutta tosiaan olin viime talvena vaihtanut Normalin seerumeihin. Lähtee muuten roskiin nyt heti!"

No oireista voi päätellä, että sulla on jollekin ihonhoitotuotteen / meikin ainesosalle yliherkkyys tai viallinen tuote, joka ei välttämättä edes täsmää ainesosaluetteloon tai siis ne ainesosat ei ole niinkuin pitäisi jossain järkevässä suhteessa. Mulla tuli alkoholille yliherkistyminen ja niissä Normalin voiteissa oli alkoholia. Mut alkoholia on lähes kaikissa apteekin voiteissa ja myös varsinkin herkän ihon pesuaineissa. Kyllä tuo yliherkistyminen tuli vasta, kun käytin Normalin voiteita. Pikkuisen on epäilys, ettei ne ainesosat olleet niissä välttämättä kohtuullisella tasolla ja on mennyt iholle sitä alkoholia kohtuuttoman paljon.