OIKEUS VOITTI - "Risto" saa maksamansa elatusavun takaisin.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli "Ristolle" yhteensä 7 vuoden helvetti. Upeaa että raskas taistelu toi lopulta oikeutta 👍
Helvetti? Tuo on sinun käsityksesi helvetistä ja raskaasta taistelusta? Pienet elatusmaksut lapselle, jota on hoitanut syntymästä asti jonkun vuoden.
😂
Kyynel juu.
Ookko tuon äpärän äiti?
En. Onko elatusmaksun maksaminen sinun käsityksesi helvetistä?
Elatusmaksut ovat ihan merkittäviä kuluja pieni- tai keskituloiselle. Yritä sitten perustaa o
Ei voi, jos häntä ei ole paperilla isäksi merkitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli "Ristolle" yhteensä 7 vuoden helvetti. Upeaa että raskas taistelu toi lopulta oikeutta 👍
Helvetti? Tuo on sinun käsityksesi helvetistä ja raskaasta taistelusta? Pienet elatusmaksut lapselle, jota on hoitanut syntymästä asti jonkun vuoden.
😂
Kyynel juu.
Ookko tuon äpärän äiti?
En. Onko elatusmaksun maksaminen sinun käsityksesi helvetistä?
Elatusmaksut ovat ihan merkittäviä kuluja pieni- tai keskituloiselle. Yritä sitten perustaa oma perhe ja hankkia omaa biologista lasta, kun omaa taloutta rasittaa että joudut elättämään ex-euk
No onhan se ihan valtava helpotus Ristolle. Niin koko oikeuprosessin, mediapyörteen kuin rahojen muodossa. Eiköhän Risto etsi onnellisuutensa muualta seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama kuka maksoi mitäkin. Se on vain rahaa. Eniten huolettaa se pieni lapsi. Tiesikö hän kuka on biologinen isä? Pitikö oikeana isänään miestä joka maksoi elarit? Hylkäsikö mies lapsen kylmästi ja ilmoittamatta kun selvisi että onkin eri miehen geenit? Eikö yhteisellä elämällä ollut mitään merkitystä kun selvisi geenien alkuperä? Lapsiparka kaiken keskellä, onko yhtään aidosti rakastavaa aikuista elämässä? Kolme aikuista pilasi yhdessä yhden lapsen elämän.
Samaa itse ajattelen. Se lapsi tässä on tärkeä. Kaikkien juttuun liittyvien aikuisten olisi pitänyt käyttäytyä kuin vastuulliset aikuiset. Ja ilmeisesti kukaan heistä ei sitä tehnyt.
Minullakin on lapsia, ei varmaan haittaa jos alat makselemaan heistä elatusmaksuja ja taannehtivasti? Vanhempi täyttää pian 17 ja nu
Anna ne mulle pariksi vuodeksi asumaan vauvana, niin voin vaikka maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän meinaat niiden lähiäitien maksavan sen miehen lapsen elatuksesta kuussa? Pari hunttia ei riitä alkuunkaan. Miehet pääsee ihan hemmetin vähällä.
Jos on yhteishuoltajuus ja 50-50 asumisjärjestelyt niin ei sitä paria hunttia mielellään maksele lähivanhemmalle pienistä tuloista.
Lapselle sä sen elatuksen maksat. Mutta miehiltä toki liikaa vaadittu.
No helppoahan sieltä saamapuolelta on huudella. Mitään käsitystä ei näytä olevan, kun tyhjästä pitäisi alkaa repimään progressiivisesti kasvavia elatusmaksuja. Mutta tämä nyt ei ole ketjun aihe vaan hienoa, että Risto sai oikeutta. Tosissaan oikeuslaitoksen uskottavuutta taas koeteltiin.
Tästä saadaan ennakkotapaus ja avaa monta uutta tapausta lähitulevaisuudessa. Ei tämä ole todellakaan ainoa lajissaan. Varsin yleistähän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton kautta saa, jos eukolla on omaisuutta tai palkkatulot.
Ei taida sillä eleli lapsen oikean isän rahoilla ja vaikka olisi palkkatuloja niin voi olla että on vaikka osa-aikainen niin ei siitä paljoa jää perittävää. Vaikka 100 euroa kuussa niin kestää 15 kuukautta että lasku on maksettu, jos vähemmän niin sitten pari vuotta tai enemmän.
Itselle tulee mieleen, että minkälaisen sotkun lspsi on saanut ehkä kokea tässä..😒
Joo, oikeus voitti.
En tiedä miyä nsisen päässä on liikkunut? Miksi hän tämän näin teki?
Minusta isyyden tunnustamiseen voisi olla pikkuisen pidemmät ajat. En tiedä eliminoitaisiinko niillä tälläiset vst tapaukset?
Itse esimerkiksi en enää haluiaisikaan tietää, onko lapseni biologisesti minun. Mä oon heidän isä ja piste. Ja niin se on lastenkin mielestä.
M46
Vierailija kirjoitti:
Itselle tulee mieleen, että minkälaisen sotkun lspsi on saanut ehkä kokea tässä..😒
Joo, oikeus voitti.
Minusta isyyden tunnustamiseen voisi olla pikkuisen pidemmät ajat. En tiedä eliminoitaisiinko niillä tälläiset vst tapaukset?
Itse esimerkiksi en enää haluiaisikaan tietää, onko lapseni biologisesti minun. Mä oon heidän isä ja piste. Ja niin se on lastenkin mielestä.
M46
Laki lähtee lapsen edusta ja hänen elatuksensa takaamisesta. Hän ei sitä itse voi tehdä, joten viranomaiset ovat hänen puolellaan. Ei Riston, Janin tai Markun puolella. Jos Jani olisi toiminut lain määräämässä aikaikkunassa, ei ongelmaa olisi ollut. Nyt koko mediasirkus hänen oman saamattomuutensa takia.
Sikäli mikäli muistan oikein, tämä farssi alkoi siitä, kun Risto myöhästyi _hieman_ isyystestin vaatimisesta?
Olivat naimisissa -> tuolloin isäksi kirjataan aina ja automaattisesti aviomies.
Jossain kohtaa paljastui, ettei Risto ole vauvan isä, ja asia haluttiin/piti varmistaa isyystestillä. Tuohon oli jokin aikaraja (oliko 12kk?) johon mennessä se pitää tehdä.
Risto hoksasi vaatia tuota vasta hieman myöhässä, mutta kyse oli pienestä(!) myöhstymisestä, tyyliin 1kk ei mikään 'kolme vuotta' ja siksi koko juttu meni kuten meni.
Jos jo tuossa kohtaa olisi annettu nk. päätös siitä että vähän yliajalle meni asian käsittely, mutta fine, on todistettu ettei aviomies ole isä -> isyys kumottu --> kaikki olisi ollut ok.
Mutta joku ajoi äidin pitämään kynsin hampain kiinni tuosta päätöksestä, ja vaatimaan elarit sun muut myös.
Normaalijärjellä ajateltuna nainen/äiti joka on pettänyt aviomiestään (=Ristoa) ja saanut lapsen toisen miehen kanssa ja jatkanut suhdetta ja elänyt yhdessä perheenä ko. miehen kanssa hänen ja Riston eron jälkeen, olisi pikemminkin halunnut sen bio-isän virallisiin papereihin isäksi!
Asia olisi voitu ratkaista vaikka adoptiolla tmv. mutta tässä on nyt kaikki oikeusasteet käyty läpi jne.
Mutta hyvä että oikeus lopulta voitti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän meinaat niiden lähiäitien maksavan sen miehen lapsen elatuksesta kuussa? Pari hunttia ei riitä alkuunkaan. Miehet pääsee ihan hemmetin vähällä.
Jos on yhteishuoltajuus ja 50-50 asumisjärjestelyt niin ei sitä paria hunttia mielellään maksele lähivanhemmalle pienistä tuloista.
Lapselle sä sen elatuksen maksat. Mutta miehiltä toki liikaa vaadittu.
No helppoahan sieltä saamapuolelta on huudella. Mitään käsitystä ei näytä olevan, kun tyhjästä pitäisi alkaa repimään progressiivisesti kasvavia elatusmaksuja. Mutta tämä nyt ei ole ketjun aihe vaan hienoa, että Risto sai oikeutta. Tosissaan oik
Jaa, no vois olla isä saamapuolella siinäkin, että takaa lapselleen hyvää elämää 24/7/365. Mutta ehkei se oo niin tärkeetä sitten se. Akka hoitaa.
Kaippa tuo täyttää ihan törkeän petoksen tunnusmerkistön, josta minimirangaistus on neljä kuukautta vankeutta.
Sidukkavalaan petos ei onnistunut. Todennäköisesti jo uutta miestä koittamassa kusettaa. Typical lähiönaaras
hahahaah, paha akka joutu ite maksamaan. Oli kyll temppuna niin ääri järkyttävä että ansaitsee korot päälle, vankeutta, ja lapsen vihat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, oikeus voitti.
M46
Laki lähtee lapsen edusta ja hänen elatuksensa takaamisesta. Hän ei sitä itse voi tehdä, joten viranomaiset ovat hänen puolellaan. Ei Riston, Janin tai Markun puolella. Jos Jani olisi toiminut lain määräämässä aikaikkunassa, ei ongelmaa olisi ollut. Nyt koko mediasirkus hänen oman saamattomuutensa takia.
Koko sirkus sai alkunsa huijauksesta. Oikeus sitä paitsi vahvisti, ettei hän ole isä, joten hän oli oikealla asialla.
Siellä miehen oma kommentti asiasta.
https://twitter.com/KylaHarakka/status/1832066118850068823?t=JG6NctoKsd…
8 v ja 1 kk oikeusprosesseja.
Tänään se sitten päättyi viimeiseen käsittelyyn - ja mielestäni oikein.
Suunnaton kiitos kaikille jotka ovat tsempanneet ja tukeneet näiden vuosien aikana.
Ette tiedä kuinka paljon se on merkinnyt.
Hyvää viikonloppua!
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Naisille katkeraa kalkkia, ikävä kyllä. Mitäs ovat tuollaisia.
Mitäs miehet valitsee jännänaisia? Sellaista se on, kun ei kiltit ja kunnolliset kelpaa, ja pitää se rikollinen saada.
Kiltit ja kunnolliset muuttuvat viimeistään yliopiston ekana vuonna jännähoroiksi. Sitähän se yksi jankkaaja yrittää täällä kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, oikeus voitti.
M46
Ymmärrän hyvin, että elstus pitää taata. Mutta jos taas mietin omaa eroani esimerkiksi. Ja kaikkea siihrn liittyvää...ositus, elatus, tapaamisoikeus jne....
Sitä ihminen on äkkiä ihsn ksikesta muutenkin rikki. Ei ymmärrä kaikkea, ei tajua...suostuu mihin vaan, kunhan ksikki paine loppuis.
Sama jonkun läheisen kuoleman kanssa...yhteiskunta on perintöveroineen ja lomakkeineen kuin joku korppikotka haaskalla kimpussa. Pitäisi tietää, osata ja ymmärtää, olipa fiilikset mitä tahaansa siinä.
Elatuksen voisi sopia, ilman että isyyttä tarvitsisi tunnustaa heti... sen voisi todeta rauhassa dna-testillä ja se vst tapauksissa selviäidi kuukausissa ilman tuomareita js oikeusasteita.
Äidinkään ei tarvitsisi msksaa takaisin vuosien summaa....
Katastrofihsn yälläinen päätös hällekin on...
M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton kautta saa, jos eukolla on omaisuutta tai palkkatulot.
Ei taida sillä eleli lapsen oikean isän rahoilla ja vaikka olisi palkkatuloja niin voi olla että on vaikka osa-aikainen niin ei siitä paljoa jää perittävää. Vaikka 100 euroa kuussa niin kestää 15 kuukautta että lasku on maksettu, jos vähemmän niin sitten pari vuotta tai enemmän.
Aikaisemmin jo äiti tuomittu törkeästä kavalluksesta. Kokkari.
Vierailija kirjoitti:
Sidukkavalaan petos ei onnistunut. Todennäköisesti jo uutta miestä koittamassa kusettaa. Typical lähiönaaras
Muistaakseni henkilöt tän keissin ympärillä olivat kokoomuslaisia. Rakkaus rahaan ja rikastuminen toisen kustannuksella tuttuja juttuja.