Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huono matematiikassa, mutta nyt olen DI

Vierailija
06.09.2024 |

Matematiikka on aina kiinnostanut ja olen siitä innostunut. Tykkään siitä. Olen vain siinä huono, mikä on eri asia. Opin hitaasti ja asiat on monimutkaisia ja vaikeita. DI-opinnoissa painotin matematiikkaa ja fysiikkaa, kun ne kiinnostaa.

Kommentit (267)

Vierailija
241/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Matematiikka on vain yksi asia jonka voi oppia kun harjoittelee ahkerasti. Olet tehnyt töitä ja nyt osaat ne asiat joita diplomi-insinööriltä vaaditaan. Tätä sanoin aina omillekin lapsille ja nyt toiseta heistä tulee juurikin dippainssi.

👍

Vierailija
242/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

_----

Tämä.

Miettikää vähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

🤣 Toivotaan, ettei suunnittele. 

Vierailija
244/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

_----

Tämä.

Miettikää vähän...

Lujuuslaskentaa teen

Kui?

Vierailija
245/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

Oon erikoistunut vaurioanalyysiin ja materiaalien mekaniikkaan

Vierailija
246/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikkaa opiskellakseen tarvitsee vain hyvät istumalihakset.

Tuskinpa olet matematiikkaa opiskellut. Ehkä jotain laskentoa, jota matematiikaksi kouluissa kutsutaan. Tai voihan sitä mitä tahansa opiskella, mutta se on eri asia oppiiko mitään. Itse voin ainakin DI:nä, sanoa suoraan, että ei älykkyys riitä juurikaan sen perus DI insinöörimatematiikan/laskemisen yläpuolelle. Kun ei enää tajua, niin ei tajua. Toki tämäkin on huomattavasti korkeampi taso mihin tavallinen kansa kykenee. Otti vaan päähän kun tieteiden kuningas alennettiin tasolle, että sen pystyisi hanskaamaan vain penkissä istumalla kun näin ei todellakaan ole ja kenestä tahansa ei siihen todellakaan ole. 

Vierailija
247/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se mitään. Itse tunnen erään tekniikan tohtorin joka on tyhmä kuin saapas.

Sinnikkyydellä pärjää, ainakin Suomessa.

Olen itse tekniikan tohtori ja voin vakuuttaa, etteivät kaikki tekniikan tohtorit ole mitään erityisen välkkyjä. Pehmotieteiden tohtorin tutkinnon voi suorittaa hyvän ohjauksen avulla jo lähes älyllisesti kehitysvammainen ihminen. Väitöskirjojen taso on nimittäin romahtavat 2000-luvun aikana paljon enemmän kuin PISA-tulokset ovat vastaavalla ajanjaksolla laskeneet. Näitä tusinatohtoreita yhteiskuntamme ei todellakaan tarvitse lisää.

Here here ,🍺🍻

Vierailija
248/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se mitään. Itse tunnen erään tekniikan tohtorin joka on tyhmä kuin saapas.

Olen itse tekniikan tohtori ja voin vakuuttaa, etteivät kaikki tekniikan tohtorit ole mitään erityisen välkkyjä. Pehmotieteiden tohtorin tutkinnon voi suorittaa hyvän ohjauksen avulla jo lähes älyllisesti kehitysvammainen ihminen. Väitöskirjojen taso on nimittäin romahtavat 2000-luvun aikana paljon enemmän kuin PISA-tulokset ovat vastaavalla ajanjaksolla laskeneet. Näitä tusinatohtoreita yhteiskuntamme ei todellaka

/////

Oli miten oli, mutta tekniikan tohtori aina insinöörin voittaa. Hän tietää, että 1+1 ei välttämättä ole 2, DI ei tätä ymmärrä. Siinä on vinha ero.

Vierailija
249/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI tutkinossa ei kyllä vaatimukset ole helpottuneet ja laskuihin edelleen vain yksi oikea vastaus. 💪

Eri asia esim KTM puolella missä yrittäminen riittää hyväksymiseen

Onneksi työ opettaa tekijäänsä.

Opettaa joo. Mutta on Suomelle kallista, kun esimerkiksi diplomi-insinöörien kansoittamaan tuotekehitykseen lappaa yliopistoista väkeä, joilla ei ole perusosaaminen kunnossa. Kun johtaminenkaan ei ole kunnossa, niin lopputuloksena todelliset asiantuntijat valjastetaan lastenlikoiksi työpaikoilla katsomaan liikkuvien täystuhojen perään, joissa on ehkä jokun mielestä piilevää potentiaalia.

Suuri osa valmistuneista ei tällä hetkellä kelpaa alansa töihin. Valitettava fakta, mutta niin se vaan on.

Vierailija
250/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen joka on "huono matematiikassa". Olen käynyt pitkän koulutien siitä huolimatta, yliopistoon saakka (kauppakorkeakoulu). Mielestäni se, että on "huono" matematiikassa on lähinnä asennejuttu. Tai sä olet oppinut ajattelemaan, että sä olet huono siinä, koska opettajat ja jopa sun omat vanhemmat on viestineet niin sulle, enemmän ja vähemmän suoraan (näin minulla). Mä päätin, että en suostu olemaan huono matikassa ja jatkoin opiskelua enkä kuunnellut enää muiden lyttäystä. Usein se on juuri sellainen sisäänajettu asia, kun ihminen ajattelee olevansa huono jossain. Ihminen voi itse päättää olla hyvä ihan kaikessa missä haluaa. 

Vierailija
251/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

_----

Tämä.

Miettikää vähän...

Lujuuslaskentaa teen

Kui

////

Huh. Kerro missä ne sillat ovat?

Vierailija
252/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

Kyllä, mutta en käytä niitä vaikeita rajakuormateorioita. Oletan vaan että kaikki on aina isontroopiista. Ja näin. Ei mun pomokaan ymmärrä. Sanon vaan, että tehkää paksu.

Vierailija
253/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

Kyllä, mutta en käytä niitä vaikeita rajakuormateorioita. Oletan vaan että kaikki on aina isontroopiista. Ja näin. Ei mun pomokaan ymmärrä. Sanon vaan, että tehkää paksu.

En edes ymmärrä virumisen käsitettä.

-sama

Vierailija
254/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

_----

Tämä.

Miettikää vähän...

Lujuuslaskentaa teen

Kui

////

Huh. Kerro missä ne sillat ovat?

Sanotaan näin, että koin rakenteen kantokyky laskut vaikeiksi. Ajattelen kaikki rakenteet levyiksi.

Vierailija
255/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tekniikan tohtori ja voin vakuuttaa, etteivät kaikki tekniikan tohtorit ole mitään erityisen välkkyjä. Pehmotieteiden tohtorin tutkinnon voi suorittaa hyvän ohjauksen avulla jo lähes älyllisesti kehitysvammainen ihminen. Väitöskirjojen taso on nimittäin romahtavat 2000-luvun aikana paljon enemmän kuin PISA-tulokset ovat vastaavalla ajanjaksolla laskeneet. Näitä tusinatohtoreita yhteiskuntamme ei todellaka

/////

Oli miten oli, mutta tekniikan tohtori aina insinöörin voittaa. Hän tietää, että 1+1 ei välttämättä ole 2, DI ei tätä ymmärrä. Siinä on vinha ero.

Faktaa myös on, että tohtoriopintoihin hakeutuu suhteettoman paljon heitä, jotka eivät muuta osaa tehdä kuin sitä, mitä ovat toistaneet koko elämänsä, eli käyneet koulua. Tohtorikoulutus on tieteen ammattikoulu, moni ei sitä ymmärrä. Tohtori on valmistunut tekemään tieteellistä tutkimusta, ei mitään "tavallisia" insinöörihommia teollisuudessa, joista maksetaan joskus todella hyvin.

Vierailija
256/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kokemuksesta, että suurin osa sähköpuolen diplomi-insinööreistä on kehitysvammmaisia.

🤢

Vierailija
257/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää 🥺

Vierailija
258/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä on mitä harva ymmärtää. Insinöörin ja dippainssin ero on sama kun sairaanhoitajan ja lääkärin, valtava.

Itse olen insinööri ja voin aivan helposti tunnustaa että dippainssiin ei lukupää olisi ikinä riittänyt. DI koulutus on helkkarin vaativa, amk sujui kuitenkin melko helposti.

Hattu päästä noita dippoja kohtaa.

Vierailija
259/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI tutkinossa ei kyllä vaatimukset ole helpottuneet ja laskuihin edelleen vain yksi oikea vastaus. 💪

Eri asia esim KTM puolella missä yrittäminen riittää hyväksymiseen

Onneksi työ opettaa tekijäänsä.

Opettaa joo. Mutta on Suomelle kallista, kun esimerkiksi diplomi-insinöörien kansoittamaan tuotekehitykseen lappaa yliopistoista väkeä, joilla ei ole perusosaaminen kunnossa. Kun johtaminenkaan ei ole kunnossa, niin lopputuloksena todelliset asiantuntijat valjastetaan lastenlikoiksi työpaikoilla katsomaan liikkuvien täystuhojen perään, joissa on ehkä jokun mielestä piilevää potentiaalia.

Suuri osa valmistuneista ei tällä hetkellä kelpaa alansa töihin. Valitettava fakta, mutta niin se vaan on.

Ymmärrän ongelman, mutta olen hieman eri mieltä myös. Suurin osa mielestäni on edelleen perustasoa, joilla on hyvä potentiaali toimia DI-hommissa. Sitten on joukko jota ei saisi olla ollenkaan. Heillä ei ole minkään tason kykyä töihinsä. He seikkailevat yliopiston läpi ryhmätöillä, uusimalla ja arvailemalla tenteissä ja rasittamalla opetushenkilökuntaa niin kauan kunnes armosta potkaistaan pihalle ja arvataan jo, että ongelmia tulee. Systeemi on tässä kohtaa ihan mätä. Johtajuutta emme opeta. Sitä joko on tai ei ole. 

Vierailija
260/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuan edesmennyt sukulaiseni oli tekniikan tohtori. Mutta niin fiksu, että opetti muita yliopistossa.